Samppasport  Futurez

740 kierrokset jäävät "leijjumaan"

  • 4 Vastauksia
  • 1194 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hunnari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
740 kierrokset jäävät "leijjumaan"
« : 17.09.2015, 19:09:30 »
Kyseessä siis Volvo 740 GLT. Osaisko joku auttaa, elikkä ajossa kun vaihtaa vaihdetta esim kakkoselta kolmeselle niin välillä kierrokset jäävät "leijjumaan" 2500-3000 välille. Ja tämä ei tapahdu joka kerta vaihdetta vaihtaessa vaan aina välillä. Vian huomasin muutama päivä sitten. Apuja kaivataan :) :hello:
« Viimeksi muokattu: 17.09.2015, 21:51:27 kirjoittanut Hunnari »

Poissa rocktie

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 318
  • rockroad is the only way
Vs: 740 kierrokset jäävät "leijjumaan"
« Vastaus #1 : 18.09.2015, 10:30:33 »
Kannattanee ihan ensin putsailla kaasuläppä ja lisäilmaventtiili sekä tarkistaa ettei kaasuvaijeri kanna tai jumita+ voitelu.

Poissa Hunnari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 kierrokset jäävät "leijjumaan"
« Vastaus #2 : 27.09.2015, 10:32:47 »
Rasvailin kaasuvaijerin ja totesin että se ei auttanut asiaan. Puhdistin kaasuläpän bräkleenillä ja kyllähän se karstainen oli. Samalla huomasin että toinen kaasuläpän kiinnikkeistä on rikki. Elikkä syy selvisi mutta mistä mahtaisi saada näitä kiinnikkeitä/ruuvveja mitä ikinä ovatkaan millä kaasuläppä on kiinni.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6773
  • Global alligator
Vs: 740 kierrokset jäävät "leijjumaan"
« Vastaus #3 : 27.09.2015, 13:23:04 »
Rasvailin kaasuvaijerin ja totesin että se ei auttanut asiaan. Puhdistin kaasuläpän bräkleenillä ja kyllähän se karstainen oli. Samalla huomasin että toinen kaasuläpän kiinnikkeistä on rikki. Elikkä syy selvisi mutta mistä mahtaisi saada näitä kiinnikkeitä/ruuvveja mitä ikinä ovatkaan millä kaasuläppä on kiinni.
En ole varma tarkoitatko ruuveja jotka kiinnittävät läpän läppäakseliin vai mitä?
Jos tarkoitat niin etsit vain sopivan ruuvin jonka pään halkaiset ja levität asennuksen jälkeen tai sitten vaikka sopivalla niitillä niittaat sen.
Vai tarkoitatko läppäkytkimen kiinnitysruuveja?
Läppäkotelohan noissa on imusarjassa muistaakseni kolmella ruuvilla.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa Hunnari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 kierrokset jäävät "leijjumaan"
« Vastaus #4 : 27.09.2015, 14:06:25 »
Niitä joilla kiinnittyy läppäakseliin. Mut kiitos vinkeistä, pitänee niitata se siihen nii pysyy kii. :)

 

RallyBaron  Samppasport