Jatketaas kokeiluja:
Sunnuntaina parhaimmillaan auton mittarissa -26 astetta ja ajaessa pitkää matkaa tuntui kytkin ja vaihteet hieman jäykiltä.
Autossa puskurin alaosa peittämättä, yläosa tukossa jo. Imuilman lämpötila muutaman asteen korkeampi kuin ulkoilma.
Lämpömittari näytti reilua 70 astetta moottorissa, lisälämmitin päällä, mutta tuossa lämpötilassa ei ilmeisesti mene enää uudestaan poltto päälle.
Laitoin sen alaosankin melkein tukkoon, vain yksi rivi reikiä auki välijäähdyttimelle.
Eilen pari tuntia lämmitystä, Webasto päälle ja ajoon. Lämpötilat lähdössä autotalli vajaat -10, moottori +30, ulkoilma -19 ja imuilma nollan tienoilla.
Moottori lämpesi vajaan 20 km matkalla yli 80 asteen ja mikä ihmeellisintä, imuilma pysyi vähän plussan puolella ajossakin

.
Kytkimen ja vaihteiden toiminnassa ei minkäänlaisia hidastuksia, ohjaus myös kevyt.
Edelleen moottorin lämpötila putoaa moottorijarrutuksessa ja valoissa seisoessa, kabiinin lämmitys vaatii omansa.
Kun nyt on ennustettu pakkasten jatkuvan, niin keula saa olla tukkeessa ihan rauhassa,
Scangaugelta on vain seurattava moottorin lämpötiloja, jos ilmat lauhan puolelle heittää.
Mustateippi on helppo repiä pois.
Lisähuomioita omasta autosta:
Pakkasella vipu kääntää automaattisesti imuilman oton jäähdyttimen ja moottorin väliseen tilaan, ei siis pääse lumipölly tukkimaan ilmanputsaria.
Kuvassa kesäasennossa.
