Autodiagnoosi  Carcom Oy

alapallon vaihto/vetarin irtoaminen

  • 3 Vastauksia
  • 1686 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa teukka___

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
alapallon vaihto/vetarin irtoaminen
« : 26.09.2015, 23:42:57 »
elikkä tuli vaihdettua alapallo vm2005 automaatti loota. ensin meinasin vaihtaa ilman että otan jarruja edestä pois ja napapulttia irti,koska kartiomutterin pois oton jälkeen tämä pää oli jo selvästi irti ilman mitään hakkailuja, mutta sitten tämä yläpuolella oleva kuppi jossa boorit oli todella tiukassa. otin levyn satuloineen yhtenä könttinä sivuun ja napapultin otin pois mutta laitoin pari kierrosta kiinni ja jätin sen vielä paikelleen. molemmin puolin sitten hakkasin jumalauta tunnin verran,kun se lopulta irtosi.

Ja sitten tuli mieleen että täällä oli juttua,että vetari voi levitä "käsiin" joten vetarin otin kanssa sivuun.
Nyt rupesi mietityttämään kun tuo vetari oli vain löystytetty siinä alussa että voiko se kuinka herkästi sisäpäästä irrota?onko vetarissa niin paljon joustoa että että ei tipu heti pois kun alapallo on tukivarresta irti? 

kasaus vaiheessa koikeilin jouston olevan jämäkkä ja sama matka jokaisella liikuttelukerralla ja ei pyörinyt tyhjää.

onko siellä sisäpäässä mitään lukitusta tai tarviiko vetarin vaihdossa esim.kunnon nykäisyn?

Osaako viisaammat näillä tiedoilla sanoa selvisinko tästä hommasta nyt vähän tuurilla vai meneekö purku hommiksi??? autolla ei voinut vielä ajaa,kun takajarrut levällään,ajamallahan sen olisi selvittänyt. mikään ei mee kohtuuvella  :) :'( luulee jo onnistuneensa ja säästäneen euroja ,kun ite tekee mutta nyt into kyllä hetkeksi loppuu, jos purku hommiksi menee.

Vielä tuosta alapallon vaihdosta että onko joku vaihtanut sen ,että ei ole irroittanut mitään ylimääräistä ja onko edes mahdollista?, minusta se on jos olisi se kuppi lähtenyt helpommin irti.mukanahan tulee uusi napapultti että taitaa se "oikea" tapa olla että vetari otetaan sivuun.

tänään en autoon enää koske, huomenna puristeltava suojakumia olisiko kuulia tippunut,kyllä naurattaa jos siellä yksikin kuula tuntuu :-\ vaikka toimiihan se kai niinkin ,mutta pakkohan se on purkaa ja paikoilleen laittaa......

kyllä syö miestä,tälläinen TYHMYYS :idiot2:





Poissa apa75

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: alapallon vaihto/vetarin irtoaminen
« Vastaus #1 : 27.09.2015, 00:02:01 »
Moro

Sisäpäässä pitäisi olla tripod nivel, joten ei sieltä mitään kuulia putoile. Itse useamman automaatin vetarin irroittanut, ei se sisäpää tule ulos sieltä maljasta kuin kovaa voimaa käyttäen ja olisit kyllä huomannut sen irtoamisen.

apa75
Aiemmat Volvot: Amazon 66 (projekti), 245, 440, 460, 850 10v ja 850 T5R. Nykyinen V70 2.5T vm 04.

Poissa teukka___

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: alapallon vaihto/vetarin irtoaminen
« Vastaus #2 : 27.09.2015, 00:08:58 »
sitä kanssa  juuri mietin että jos olisi maljasta pois sen kyllä olisi huomannut.

Suuri kiitos tuosta kuula tiedosta apa75 tässähän voi lähteä hyvillä mielin  *nuqquun->
« Viimeksi muokattu: 27.09.2015, 00:12:57 kirjoittanut teukka___ »

Poissa SirBBa

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: alapallon vaihto/vetarin irtoaminen
« Vastaus #3 : 27.09.2015, 17:02:46 »
Vielä tuosta alapallon vaihdosta että onko joku vaihtanut sen ,että ei ole irroittanut mitään ylimääräistä ja onko edes mahdollista?, minusta se on jos olisi se kuppi lähtenyt helpommin irti.mukanahan tulee uusi napapultti että taitaa se "oikea" tapa olla että vetari otetaan sivuun.

Alapallo lähtee yleensä ensimmäisellä tai sitten vasta toiselle vetäsyllä vetovasaraa käyttämällä irti.
Ja napapultti on kyllä hyvä ottaa auki, ei tosin aivan välttämätöntä varsinkin jos vetari sen verran kiinni navassa että ei tahdo irrota.

 

KL-varaosat  Race.fi