Elekma  Autoracing

S60 2,4T 2001 kaasuläppä temppuilee

  • 61 Vastauksia
  • 54294 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 240-gl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 700
S60 2,4T 2001 kaasuläppä temppuilee
« : 29.11.2010, 18:50:05 »
S60 2,4 turbo vm 2001. kaasuläppä vetelee viimeisiään.
Auto nykii tasakaasulla ajaessa ja kaasua painaessa tulee jatkuvasti ilmoitus että moottorin teho laskenut ja että moottorisysteemi huolla heti ja huolla pian.
No soitin yhdelle korjaamolle ja lupasivat vaihtaa uuden kaasuläpän 1000e hintaan. Onko mitään halvempaa konstia, läpän saisin luultavasti itsekkin vaihdettua muttei ole tietokonetta jolla koodata sitä oikein eikä toi -18`C lämpötilakaan houkuttele sitä itse vaihtamaan.
mietin että jos saisin korjaamon tilaamaan läpän täältä http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=545.0 niin säästyisi ehkä hiukan osan hinnassa vai mitä volvolla uusi läppä maksaa tollaseen 2,4T malliin?

nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: S60 2,4T 2001 kaasuläppä temppuilee
« Vastaus #1 : 29.11.2010, 19:43:32 »
S60 2,4 turbo vm 2001. kaasuläppä vetelee viimeisiään.
Auto nykii tasakaasulla ajaessa ja kaasua painaessa tulee jatkuvasti ilmoitus että moottorin teho laskenut ja että moottorisysteemi huolla heti ja huolla pian.
No soitin yhdelle korjaamolle ja lupasivat vaihtaa uuden kaasuläpän 1000e hintaan. Onko mitään halvempaa konstia, läpän saisin luultavasti itsekkin vaihdettua muttei ole tietokonetta jolla koodata sitä oikein eikä toi -18`C lämpötilakaan houkuttele sitä itse vaihtamaan.
mietin että jos saisin korjaamon tilaamaan läpän täältä http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=545.0 niin säästyisi ehkä hiukan osan hinnassa vai mitä volvolla uusi läppä maksaa tollaseen 2,4T malliin?

Tuolta tai sitten engelsmanneista tilaamalla. Pelkäänpä ettei sinisellä paljon alle tonnilla tosta selviä...

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: S60 2,4T 2001 kaasuläppä temppuilee
« Vastaus #2 : 29.11.2010, 21:25:43 »
Sinisellä läppä maksaa n. 700€ tuohon turboon.

Korjaamohan lienee halutessaan pystyy tilaamaan läpän itsekkin tuolta autotronix:lta, kun annat vinkkiä.
mut mut.. 1000€ kustannusarvio kuulostaa äkkiseltään kovalta jopa siniselle..
Kaasuläppäkotelo sen 700, softa 50, eli työlle jäisi vielä 250€ (tuntiveloituksesta riippuen tuo tekisi sinisellä jotain vajaa 3h)
Tosin, mikäli osaavia ovat, niin ovat ottaneet huomioon hinta-arviossa senkin, että puhdistavat samalla huohottimen liitännän imusarjaan, joka tulee hyvin esiin kun kaasuläppäkotelo on irti ja tuo on hyvä välillä puhdistaa.

Poissa 240-gl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 700
Vs: S60 2,4T 2001 kaasuläppä temppuilee
« Vastaus #3 : 29.11.2010, 21:33:02 »
Sinisellä läppä maksaa n. 700€ tuohon turboon.

Korjaamohan lienee halutessaan pystyy tilaamaan läpän itsekkin tuolta autotronix:lta, kun annat vinkkiä.
mut mut.. 1000€ kustannusarvio kuulostaa äkkiseltään kovalta jopa siniselle..
Kaasuläppäkotelo sen 700, softa 50, eli työlle jäisi vielä 250€ (tuntiveloituksesta riippuen tuo tekisi sinisellä jotain vajaa 3h)
Tosin, mikäli osaavia ovat, niin ovat ottaneet huomioon hinta-arviossa senkin, että puhdistavat samalla huohottimen liitännän imusarjaan, joka tulee hyvin esiin kun kaasuläppäkotelo on irti ja tuo on hyvä välillä puhdistaa.
Niin tuo 1000e olis kait ihan maksimi hinta, huomenna kuulen tarkemman arvion nii kysyn samalla mitä olisi työn ja ohjelmoinnin hinta jos saan läpän hommattua jonkun kautta englannista tai sitten jos saan käsiini tuollaisen Sercap:in tai Autotronix:n läpän jota ei tarvii edes ohjelmoida.
nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

Poissa 240-gl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 700
Vs: S60 2,4T 2001 kaasuläppä temppuilee
« Vastaus #4 : 11.12.2010, 12:02:39 »
Otin sen vanhan kaasuläpän irti ja puhdistin sen ja kasasin takaisin uudella tiivisteellä, ei auttanut. Eilen kävin keskusautohallissa ja vaihtoivat kaasuläpän ohjelman niin nyt on toiminut toistaiseksi ilman vikakoodeja, hintaa remontille tuli yhteensä 80e
nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: S60 2,4T 2001 kaasuläppä temppuilee
« Vastaus #5 : 11.12.2010, 18:59:30 »
Otin sen vanhan kaasuläpän irti ja puhdistin sen ja kasasin takaisin uudella tiivisteellä, ei auttanut. Eilen kävin keskusautohallissa ja vaihtoivat kaasuläpän ohjelman niin nyt on toiminut toistaiseksi ilman vikakoodeja, hintaa remontille tuli yhteensä 80e

Oliko paljon likaa läpän sisällä? Tokko puhdistus ihan hukkaan heitettyä työtä silti oli... Huojentavaa kuulla, että ohjelman päivitys auttoi kipuihin. Missä Keskusautohallissa asioit? Sillä vaan kun itse kyselin siniseltä (ei KA-halli) päivitystä niin sain sellasia ympäripyöreitä vastauksia mistä ei ollut mitään hyötyä  :knuppel2:

Poissa VolvoPeikko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: S60 2,4T 2001 kaasuläppä temppuilee
« Vastaus #6 : 12.12.2010, 01:26:35 »
Eilen kävin keskusautohallissa ja vaihtoivat kaasuläpän ohjelman niin nyt on toiminut toistaiseksi ilman vikakoodeja, hintaa remontille tuli yhteensä 80e
Semmosta juttua on tuolla vanhalla palstalla ollut, että se 'uudelleenohjelmointi' laittaa vain vähän vähemmän herkät arvot noille haistimille ja vika pääsee taustalla pahenemaan, kunnes edessä on kuitenkin sen kaasuläppäkotelon vaihto jonkin ajan kuluttua :buck2: Saahan sillä vähän tekohengitystä.
S60 2.4B, 125kW, -01 Lahti
On autoja ja sitten on Volvoja. Autoissa on vikoja - Volvoissa ominaisuuksia

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: S60 2,4T 2001 kaasuläppä temppuilee
« Vastaus #7 : 12.12.2010, 14:48:22 »
Semmosta juttua on tuolla vanhalla palstalla ollut, että se 'uudelleenohjelmointi' laittaa vain vähän vähemmän herkät arvot noille haistimille ja vika pääsee taustalla pahenemaan, kunnes edessä on kuitenkin sen kaasuläppäkotelon vaihto jonkin ajan kuluttua :buck2: Saahan sillä vähän tekohengitystä.

Näin on... Joskus tekohengitys on riittävä ja hintansa arvoinen homma. Ihmetytti erään sinisen suorastaan haluttomuus päivittää läpän ohjelmaa, tai sitten oli vain tietämätön huoltopäällikkö  :o

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: S60 2,4T 2001 kaasuläppä temppuilee
« Vastaus #8 : 30.12.2010, 18:43:42 »
Öljyt tuli vaihdettua ja samalla puhdistelin kaasuläppää sisältä (oli kyllä mustaa pölyä aika lailla) sekä IMMua suihkuttelin siihen tarkoitetulla sprayllä. Pienen koelenkin aikana ihmettelin, että mihin se kierrosten notkahtelu on kadonnut  :o Saas nähdä että miten pitkään pysyy poissa mutta ilmeisesti kaasuläpän puhdistus ei ihan turhaa hommaa ole... kannattaahan tuota ainaskin kokeilla kun aika nope homma :)

Edit: Kyseessä siis 2.4i vapari, jäi epähuomiossa tärkeä juttu mainitsematta!
« Viimeksi muokattu: 09.01.2011, 14:28:35 kirjoittanut Silverfang »

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 952
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 2,4T 2001 kaasuläppä temppuilee
« Vastaus #9 : 05.01.2011, 15:56:37 »
Saat tuon putsauksen kuullostamaan aika yksinkertaiselta. Onko se S60 jotenkin erilaista kuin esim. C70 jossa läppäkotelon irrotus on kyllä aika tuskaa, eikä mikään nopea homma. Yläkautta ei näe mitään ja alakautta on aikas ahdasta.
Lisäksi kunnollinen puhdistus vaatii liottamaan sitä jossain eikä tahdo sittenkään kirkastua siitä läpän sulkeutumiskohdasta. Ehkä en vaan osaa  ;)
« Viimeksi muokattu: 05.01.2011, 15:58:43 kirjoittanut Jorma »

Poissa 240-gl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 700
Vs: S60 2,4T 2001 kaasuläppä temppuilee
« Vastaus #10 : 05.01.2011, 20:40:42 »
Saat tuon putsauksen kuullostamaan aika yksinkertaiselta. Onko se S60 jotenkin erilaista kuin esim. C70 jossa läppäkotelon irrotus on kyllä aika tuskaa, eikä mikään nopea homma. Yläkautta ei näe mitään ja alakautta on aikas ahdasta.
Lisäksi kunnollinen puhdistus vaatii liottamaan sitä jossain eikä tahdo sittenkään kirkastua siitä läpän sulkeutumiskohdasta. Ehkä en vaan osaa  ;)
Kyllä siinä 3 tuntia, ehkä enemmänkin saa kulumaan kun sen irroittaa ja laittaa takaisin. Omasta S60.sta 2,4T tuli irroitettua läppä ja jarrucleanerilla putsasin sen ja laitoin takaisin uudella tiivisteellä, hommaa vaikeutti vielä se että teki hämärässä ja kylmässä sitä  :(

Tosin pelkkä puhdistus ei auttanut paitsi tasasi tyhjäkäyntiä, mutta kaasuläpän softan vaihto keskusautohallissa poisti vikakoodin ilmestymisen.
nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: S60 2,4T 2001 kaasuläppä temppuilee
« Vastaus #11 : 07.01.2011, 08:18:30 »
Saat tuon putsauksen kuullostamaan aika yksinkertaiselta. Onko se S60 jotenkin erilaista kuin esim. C70 jossa läppäkotelon irrotus on kyllä aika tuskaa, eikä mikään nopea homma. Yläkautta ei näe mitään ja alakautta on aikas ahdasta.
Lisäksi kunnollinen puhdistus vaatii liottamaan sitä jossain eikä tahdo sittenkään kirkastua siitä läpän sulkeutumiskohdasta. Ehkä en vaan osaa  ;)

En vähätellyt hommaa, se oli yksinkertainen. Jäi tosin mainitsematta että mulla on vaparikone ja siinä läppä on hyvin käsillä. Turbo taitaa olla tosiaan monimutkaisempi. Ei se ole siis osaamisesta kiinni :)

Poissa BSR60

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 2,4T 2001 kaasuläppä temppuilee
« Vastaus #12 : 16.02.2011, 21:38:59 »
Vaikuttaako tuo kaasuläppäkotelon softan päivitys "lastun" toimintaan?Lastuna Upsolute.
« Viimeksi muokattu: 16.02.2011, 22:15:02 kirjoittanut BSR60 »

Poissa 240-gl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 700
Vs: S60 2,4T 2001 kaasuläppä temppuilee
« Vastaus #13 : 16.02.2011, 21:54:55 »
Vaikuttaako tuo kaasuläppäkotelon softan päivitys "lastun" toimintaan?
ainakin sen verran että omassa on BSR.n ppc härveli millä saa lastun ja vakion välilä vaihdettua ohjelmaa, ni se lakkasi toimimasta   :(
nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: S60 2,4T 2001 kaasuläppä temppuilee
« Vastaus #14 : 16.02.2011, 22:33:03 »
ainakin sen verran että omassa on BSR.n ppc härveli millä saa lastun ja vakion välilä vaihdettua ohjelmaa, ni se lakkasi toimimasta   :(

Et saa siis takaisin vakioksi enää? Saitko jollain konstilla PPC:n toimimaan uudelleen?

 

Carcom Oy  Elekma