Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Koneswappi B200ET & B200FT

  • 16 Vastauksia
  • 4667 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Koneswappi B200ET & B200FT
« : 30.09.2015, 00:02:51 »
Pelastin paalaukselta 740 B200ET korin ilman konetta ja laatikkoa. Moottorin johtosarja ja ohjainboksit uupuu. Mulla on purkuna B200FT italiano 740. Tosta pitäs italian ori laittaa ET koppaan, mut mites sähköt ? Tossa et korissa kun on kaikki sähköherkut niin johtosarjaa ei tekis mieli korista vaihtaa. Meneekö FT:n jetronic boxi siihen liitinkampaan nätisti ja kaikki ois plug&play vai pitääkö ottaa kolvi käteen ja muokata.

Kiitos vastauksista ja toivottavasti saan yhen turbokorin pelastettua paalaukselta 8)
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Koneswappi B200ET & B200FT
« Vastaus #1 : 30.09.2015, 11:51:05 »
Todennäköisesti hilut käy aika suurelta osin ristiin kun vaihtaa koko konehuoneen johtosarjat kaikkineen, ne menee a-tolpan juuresta poikki ja moottorinohjaukseen liittyvät asiat ei mene ko. isoihin liittimiin jaa haarautuu poies nipusta ennen sitä. Tällöin ei tartte vetää ihan hirveetä määrää johtoja kojelaudan alle lisää niin ruiskusetin saa toimimaan motikkaturbon korissa. Kannattaa toisaalta tsekata jos kaikki sähköherkut tarkottaa laseja ja peilejä, niin vaihtaa suosiolla koko kojelaudankin johtosarjan (paitsi jos mittaristo on erimallinen eli eri kojelaudalla) ja napsii vanhasta talteen ovien johtosarjaan  menevät "ylimääräiset" piuhat.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1547
  • www.vrcf.fi
Vs: Koneswappi B200ET & B200FT
« Vastaus #2 : 30.09.2015, 12:08:04 »
Kyllä pelastakaa vanhat 200et  O0 Valitettavasti toi swappi ei ole bolt on, sähkö vermeet varmaan sopii jos molemmissa on uudempi johtosarja oliko -88 eteenpäin. mutta onhan motronicin vs Lh eroja (oisko tossa italiaanossa  Lh 2,2 jopa). Lh ssa sytkäpurkki koetaulun alla kun taas motrossa konehuonessa, ja motrossa tyhjäkäynti poksi CIS jalkatilassa, kun taas Lh ssa semmosta ei löydy. Itse laittaisin ihan johtosarja tosta italiaanosta, tai jos haluat pysyä motronicci miehinä niin hommaat vermeet siihen

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: Koneswappi B200ET & B200FT
« Vastaus #3 : 30.09.2015, 18:06:41 »
Niin kun tossa ET korissa on sähkölasit x4, sähkökattoluukku, sähköpeilit jne. Tosipalljon sähköhiluja + et koppa on 745 ja sit toi elintenluovuttaja 744. Todnäk ollu b200f ennen kun toi italian lahja on tonne jälkeenpäin nakattu..

Perhana kun oiski ollu bolttis settiä. Olis ollu niin helppo tökkää vaan moottorin johtosarja ja boksit :/ kai se koko johtosarja pitää vaihtaa mut miten sähkölisukkeet sit pelittää karvalakkisedanin sähköillä ;o
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1547
  • www.vrcf.fi
Vs: Koneswappi B200ET & B200FT
« Vastaus #4 : 30.09.2015, 21:09:31 »
Jos toi sun 745et kopassa on muuten ehjä johtosarja, siis se mikä on jäljellä siinä. Niin eihän siinä muuta kun käytät toi perus 200ft kone ja lisäät siihen uupuvat ET osat. Motronicissa tulee muistaakseni vänkärin puolelta pari pistoketta, mikä on tavallaan moottorin johtosarjalle. Ja kuskin puolelta tulee johtosarja joka menee siihen "vahvistajalle" jonka taas on leivottu sisään auton omaan sarjaan. Siis täysin bolt on  :)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Koneswappi B200ET & B200FT
« Vastaus #5 : 30.09.2015, 21:13:36 »
Sähkökattoluukulle menee tasan 2 johtoa katkaisijalta, lasit ja peilit eli ovet kokonaisuudessaan ovat ainakin vanhemmissa varsin itsenäiset paketit, ja takapään johdotuksia ei tartte vaihtaa. Jos vaihtaa johtosarjat A-pilareista konehuoneeseenpäin ja lisäilee kojelaudan alle tarvittavat johdot LH:ta varten niin todennäköisesti pääsee kaiken helpoimmalla, sillain minä lähtisin ongelmaa purkamaan.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: Koneswappi B200ET & B200FT
« Vastaus #6 : 01.10.2015, 21:27:01 »
Sähkökattoluukulle menee tasan 2 johtoa katkaisijalta, lasit ja peilit eli ovet kokonaisuudessaan ovat ainakin vanhemmissa varsin itsenäiset paketit, ja takapään johdotuksia ei tartte vaihtaa. Jos vaihtaa johtosarjat A-pilareista konehuoneeseenpäin ja lisäilee kojelaudan alle tarvittavat johdot LH:ta varten niin todennäköisesti pääsee kaiken helpoimmalla, sillain minä lähtisin ongelmaa purkamaan.

Tolleen mäkin mietin, mutta mitä sinne sit täytyy lisätä ja mihin ? :D
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1547
  • www.vrcf.fi
Vs: Koneswappi B200ET & B200FT
« Vastaus #7 : 02.10.2015, 14:24:58 »
Vähän sitä ja tätä  :)

www.autoelectric.ru/auto/volvo/740/1989/740-89.htm

Kaikki sähköluukut/ikkunat ynm nippelit saa kyllä ihan nätisti toimii, mutta jos haluat tosta ET:n niin suosittelen että hommailet Motronicin johtosarjan

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: Koneswappi B200ET & B200FT
« Vastaus #8 : 02.10.2015, 16:04:21 »
Vähän sitä ja tätä  :)

www.autoelectric.ru/auto/volvo/740/1989/740-89.htm

Kaikki sähköluukut/ikkunat ynm nippelit saa kyllä ihan nätisti toimii, mutta jos haluat tosta ET:n niin suosittelen että hommailet Motronicin johtosarjan

Toistepäin :D tulevassa kopassa on Motronicin johtosarja ja siellä on ollu B200ET joka on myyty. Tekniikanluovuttajassa  on B200FT kone joka on tulossa tohon koppaan missä oli et
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1547
  • www.vrcf.fi
Vs: Koneswappi B200ET & B200FT
« Vastaus #9 : 02.10.2015, 16:12:40 »
Laskenaallisesti peruskoneena b200et ja b200ft on 99.1% samaa  :juhau: teet vaan se yksi takinmainen lämpögivare sinne kanteen ja heität motronic romut kiinni niin rock n roll

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: Koneswappi B200ET & B200FT
« Vastaus #10 : 02.10.2015, 17:58:45 »
Nii no mitä lasketaan motronic romuksi :D Mikä on lämpögivare? Mä jo mietin B200ET tai B230ET koneen ostoa. :"D
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1547
  • www.vrcf.fi
Vs: Koneswappi B200ET & B200FT
« Vastaus #11 : 04.10.2015, 14:34:13 »
Givare=Anturi

Motronic romut= Imm, sytkäpurkki,CIS purkki,moottorin johtosarja ja ecu ainaskin nämä. Peruskone kuitenkin niin sama niin mitä sitä nyt ostelemaan niin tietysi vauhtipyörä ja ykk anturit myöskin

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: Koneswappi B200ET & B200FT
« Vastaus #12 : 04.10.2015, 20:51:11 »
Niiiiin. No niin. Varmaan imusarja, suuttimet jnejne?

Perhana kun meni taas hankalaks. Helppo ois tietty mega laittaa kun sen jo kertaalleen asentanu, mutta se maksaa.. :D

Niinkun sit taas motronicinkin romut maksaa.. :D low budget meininki. Millanenkohan operaatio olis noita 2 johtosarjaa alkaa yhdisteleen..

Tosss kopasssa oli kyl motronicin boksi valmiina.
« Viimeksi muokattu: 04.10.2015, 20:52:57 kirjoittanut migl »
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa NIgor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 208
  • www.vrcf.fi
Vs: Koneswappi B200ET & B200FT
« Vastaus #13 : 06.10.2015, 08:58:08 »
Eipä se ihan helppo ollut ite kun vaihoin 200et tilalle 230ft:n lähes kaikki piuhat täytyi vaihtaa. Ovien piuhajärjestys ainakin muuttui niin alkoi lukitsemaan osaa ovista kun koitti ikkunaa laskea ja katkasimet toimi väärin päin ja tollasta hauskaa. Multa löytys ton 200et piuhat, boksit ja noi romut sekä joku lastu.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: Koneswappi B200ET & B200FT
« Vastaus #14 : 08.10.2015, 23:52:09 »
Eipä se ihan helppo ollut ite kun vaihoin 200et tilalle 230ft:n lähes kaikki piuhat täytyi vaihtaa. Ovien piuhajärjestys ainakin muuttui niin alkoi lukitsemaan osaa ovista kun koitti ikkunaa laskea ja katkasimet toimi väärin päin ja tollasta hauskaa. Multa löytys ton 200et piuhat, boksit ja noi romut sekä joku lastu.

Nakkasin sulle YV:tä

Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

 

Samppasport  Futurez