Moi,
Suodatin vaihdettu, ja korkeapainepumppu ja siinä kiinni oleva venttiili olleet testattavana. Pumppu kehittää painetta ja venttiili aukeaa ja päästää aineen ulos.
Itse en tiedä mikä dieselkorjaamolla oli testaustapa, mutta olivat myös koittaneet "juottaa" konetta, jotta saisi ainetta, mutta ei vaikutusta. Kun boksia käyttää
irti, niin vika poistuu, kone käy nätisti, ottaa kierroksia ja kulkee. Edellinen ajoreissu kesti 30 km jonka jälkeen oireet palasi, auto sammui, ja taas hinattiin.. Boksi irti, takaisin, taas tuli virtaa venttiilille, johto kiinni ja auto käyntiin. Ajelin muutaman kilsan, ei ongelmia. Boksi käytettiin tinattavan, ja samalla mitattiin näkyviä vastuksia jotka antoivat suhteellisen realistisia ohmi lukemia. Eräs sähköjanttari heitti idean, että laittaa venttiilin johtoihin yleismittarin kiinni ja seuraisi ajossa, tapahtuuko virtakatkoksia kun vika palaa..
On tuota kotteroa aika paljon tullut kytättyä, mutta nyt alkaa itseltä keinot loppua..