Hellurei!!
Nyt on lohkosta purettu suht kaikki irti (ainostaan yks moottori tuki kiinni). En oo ikinä soveltanu noin paljoa avainten kans, ei mistään hylsyä jolla kankien pultit irti, noh, bilteman monitoimi hylsy oli vähä nafti nii se tuli naputeltua kumivasaralla paikalleen
no eipä ollu välystä
Heilige scheiße, ei niitä nyt sentään mukiloimaan ruveta

tuolla itse avasin --->
http://www.ikh.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=1967Nyt on sitte kaikkein omasta mielestä isoin ongelma edessä! Mitä sitä sisälle sitte kuitenkin laitettais, H-profiilit kiikun kaakun kun paljastu 13mm kanget sisältä, männät tulee vaihtumaan, mutta mihin? Mega varmaan tulee, koska bendixi tuntuu turhan hankalalta, eikä tietääkseni oo ollu turbokoneissa, mutta mikä malli. Kannen modaus, mutta miten, pelkkä kanavien siistiminen, vai lautasten suurentaminen, vaai 531 ja kunnon koneistus? Mikä nokka, parempi std vai hitsattu vai joku teetetty? Mihin lohkot porataan, vai pelkästään hoonataan? mistä ja mikä kytkin? Turboksi on kaavailtu Holsetin 35. M90 taitaa kuitenki tulla kun ei tuo m47 kuulemma kestä. Tehojahan oli tarkotus 250-300hp...
No siis kanget sitä mukaa, että jos tiedät, että nälkä kasvaa syödessä ja ~400 kaakkia ei piisaa mihin nuo 13mm kanget kestävät.
Jotkut tekevät kannelle vähän enemmän, jotkut vähemmän. Riittää kannen läpikäynti, saa hipostella jos tahtoo eli siistiä kanavia, kolmikulmaseetit jne, jotkut myös madaltaa kantta ---> enempi ruttua.
Kun ostat männät, niin yleensä lohko porataan niille männille, koska joka valmistajalla on omat ohjearvonsa väljyyksistä. Jos satut löytämään jostain käytetyt vakiokoon turbon männät, niin silloin vaikkapa hoonaus ja rengastus
Nokka riippuu ihan siitä minkälaisella ruoskinnalla tuo auto tulee olemaan. Eli jos haluat käyttöautomaisen niin silloin joku laiska ja vääntävä nokka esim M tai T jos taas haluat tehoa yläkierroksille niin joko perusvarma A tai sitten oikein kireä ja vähän hankalampi löytää eli H-nokka.
M90 on ihan hyvä, mutta ei nekään niin hyviä aina ole. Maksaa hunajaisia mansikoita ja voi siltikin olla kuntoluokitukseltaan C tavaraa.. Jos oikeasti haluaa kestävän laatikon niin sitten lootan hakuun bemmin perästä, mutta maksaakin sitten pikkuisen ***keleesti
Laakereita oon löytäny ruottin puolelta(Std), mutta tiivisteet vähä mietityttää että kuinka kestää(Std nämäkin)...
Samaten vesi- ja öljypumppu, piisaavatko vai menikö taas googlettamiseen...
Kestää ja riittää. Ompahan ainakin hyvä sulake tuo kannentiiviste
Lohkohan oli ku oliki tuolla 5 pukin päittäislaakerilla, sitäki vähä jännitettiin...
[mutu]Ei ole ollut esteenä tuo päittäislaakerin sijainti tehoa havitellessa, näistä on otettu oikeasti isoja tehoja eikä ole haitannut[/mutu]