Samppasport  Futurez

Pakokaasuahtimen ahtopaine alhainen (P1237)

  • 28 Vastauksia
  • 12988 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jeze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • Volvoton
Pakokaasuahtimen ahtopaine alhainen (P1237)
« : 30.06.2011, 10:53:49 »
Editoidaampa nyt alkupostaus ihan uudestaan:

Paikallisella pajalla käytiin letkut läpi, kellon ja hukkaportin toimintaa kokeili jollain live testereillä tms.  eikä missään tuntunut olevan mitään vikaa. Itse taas normaalissa ajossa tein sellasen huomion, että kun normaalisti oikasee oikean nilkan rivakasti, niin ahdot pomppaavat sinne 1barin tienoille, MUTTA välillä taas sama liike nostattaa ahdot vain puoleen baariin ja tuntuu ettei auto liikkuisi mihinkään.
Joten mistähän vikaa nyt sitten kannattaisi lähteä etsimään. TCV on vaihdettu IPD:N HD malliin, joten sen voi pyyhkiä heti listalta pois. Autoon on vaihdettu putkisto ja ohjelmoitu Harisella, kannattaiskohan sieltä suunnalta kysyä jeesiä?
« Viimeksi muokattu: 04.08.2011, 16:00:27 kirjoittanut Jeze »
Historia: V70 R AWD -98, S60 2.4 -01, S80 T6 -00
Nykyään: Subaru Impreza 320hv/391nm @ 1 Bar MYYTÄVÄNÄ!

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: DSTC huolla pian
« Vastaus #1 : 30.06.2011, 10:57:11 »
Vikakoodit vilkaisemalla tietenkin selviäisi jotain? Kun kerran ilmoitus tulee näyttöön, on siellä tallentuneena jokin koodi tai useampi.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Jeze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • Volvoton
Vs: DSTC huolla pian
« Vastaus #2 : 30.06.2011, 12:37:01 »
Täytyy koittaa saada kaverilta lukijaa sen verran lainaan, että näkisi mitä koodeja sieltä löytyy... Sattuu kaveripiiristä vain yhdeltä sellainen löytymään ???
Historia: V70 R AWD -98, S60 2.4 -01, S80 T6 -00
Nykyään: Subaru Impreza 320hv/391nm @ 1 Bar MYYTÄVÄNÄ!

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 806
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: DSTC huolla pian
« Vastaus #3 : 30.06.2011, 15:04:26 »
Jos tuo "DSTC huolla pian" viesti ilmestyy sen jälkeen kun on kääntänyt pyörät jompaankumpaan ääriasentoon, niin silloin vika on todennäköisesti ratin asentotunnistimessa.
Tuo tunnistin kustantaa aiempien aiheesta kirjoitettujen viestien perusteella jotain luokkaa 600 eur. Vikakoodit kannattaa kyllä lukea.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum, Ex:740 -89 B200F aut, V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa Jeze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • Volvoton
Vs: DSTC huolla pian
« Vastaus #4 : 30.06.2011, 16:58:25 »
Vikakoodinlukija antoi ainoastaan koodin 1237. Mitähän se tarkoittaa?

EDIT: Nopealla googlauksella löyty tällainen: http://volvospeed.com/vs_forum/topic/126763-99-s80-t6-obd2-codes/
Liittyykö se nyt tuohon TCV:hen vai mitä hemmettiä? :D Sekava topicci tuo... Kuitenkin DSTC:n takia noita vikakoodeja luin, mutta jos TCV:ssä on jotain häikkää, niin eihän se DSTChen voi liittyä?  :o En auton toiminnassa ole kyllä huomannut mitään outoa.

Jos tuo "DSTC huolla pian" viesti ilmestyy sen jälkeen kun on kääntänyt pyörät jompaankumpaan ääriasentoon, niin silloin vika on todennäköisesti ratin asentotunnistimessa.
Tuo tunnistin kustantaa aiempien aiheesta kirjoitettujen viestien perusteella jotain luokkaa 600 eur. Vikakoodit kannattaa kyllä lukea.

Ei ilmesty tuolloin. En nyt varmasti voi sanoa, mutta en usko. Pitää tarkistaa asia kuitenkin.
« Viimeksi muokattu: 30.06.2011, 17:07:45 kirjoittanut Jeze »
Historia: V70 R AWD -98, S60 2.4 -01, S80 T6 -00
Nykyään: Subaru Impreza 320hv/391nm @ 1 Bar MYYTÄVÄNÄ!

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: DSTC huolla pian
« Vastaus #5 : 30.06.2011, 19:16:20 »
Mikä mahtaa olla koodin etuliite?  Jotain kirjaimia?

Jos vikakoodit on luettu perus obd-testerillä, ei kannata niiden kanssa lähteä mitään ajonvakautusvikaa etsimään, koska se järjestelmä ja lähes kaikki muutkin auton järjestelmät eivät kuulu obd-diagnostiikan piiriin vaan vaatii testerin jolla pystyy lukemaan kaikkien yksiköiden vikakoodit.
Eli jos koodit on luettu sillä obd-testerillä, ollaan edelleen lähtökuopissa ja ne koodit pitäisi lukea :)

Poissa Jeze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • Volvoton
Vs: DSTC huolla pian
« Vastaus #6 : 01.07.2011, 11:45:20 »
Mikä mahtaa olla koodin etuliite?  Jotain kirjaimia?

Jos vikakoodit on luettu perus obd-testerillä, ei kannata niiden kanssa lähteä mitään ajonvakautusvikaa etsimään, koska se järjestelmä ja lähes kaikki muutkin auton järjestelmät eivät kuulu obd-diagnostiikan piiriin vaan vaatii testerin jolla pystyy lukemaan kaikkien yksiköiden vikakoodit.
Eli jos koodit on luettu sillä obd-testerillä, ollaan edelleen lähtökuopissa ja ne koodit pitäisi lukea :)

Nyt on ihan pakko sanoa, että en ole ihan varma :D Mielestäni siinä ei ollut kirjainta etuliitteenä. Vikakoodi ei ole tullut nyt vielä takaisin, joten en voi tarkistaa asiaa. Ja koodit tosiaankin luettiin perus obd-testerillä :) Tarvis varmaan siniselle sitten hurauttaa ja maksaa miljuunia pelkästään vikakoodien lukemisesta ;D
Historia: V70 R AWD -98, S60 2.4 -01, S80 T6 -00
Nykyään: Subaru Impreza 320hv/391nm @ 1 Bar MYYTÄVÄNÄ!

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: DSTC huolla pian
« Vastaus #7 : 01.07.2011, 12:56:15 »
Tarvis varmaan siniselle sitten hurauttaa ja maksaa miljuunia pelkästään vikakoodien lukemisesta ;D

VIDA+DICE löytyy muualtakin kuin Siniseltä, lisäksi ei se Siniselläkään välttämättä miljuunia maksa. Lisäksi monilta yleiskorjaamoilta löytyy esim. AutoComin testeri, silläkin pääsee aika hyvin kaikkiin moduleihin kiinni.

Omaan S60 testailin tuota AutoComia talvella, siinä tosin ei DSTC:tä ole joten en nyt ihan 100% varmaksi pysty sanomaan että lukeeko kaikkea tarvittavia juttuja, luulisin että kyllä.

Joka tapauksessa koodien luetuttaminen on todennäköisesti halvempi tapa kuin alkaa arvontaperiaatteella vaihtamaan palikkaa.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa ässä60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Vs: DSTC huolla pian
« Vastaus #8 : 01.07.2011, 15:33:01 »
Joka tapauksessa koodien luetuttaminen on todennäköisesti halvempi tapa kuin alkaa arvontaperiaatteella vaihtamaan palikkaa.
tästä olen täysin samaa mieltä

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12714
Vs: DSTC huolla pian
« Vastaus #9 : 01.07.2011, 17:25:18 »
Viime talvena Oulun Wetterillä vikakoodien luku ja tarkistus ettei vikaa oikeasti ole maksoi 70€. Ei omasta mielestä paha.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Jeze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • Volvoton
Vs: DSTC huolla pian
« Vastaus #10 : 02.07.2011, 11:31:43 »
Viime talvena Oulun Wetterillä vikakoodien luku ja tarkistus ettei vikaa oikeasti ole maksoi 70€. Ei omasta mielestä paha.

Olihan tämä sarkasmia, olihan?

 :idiot2:
Historia: V70 R AWD -98, S60 2.4 -01, S80 T6 -00
Nykyään: Subaru Impreza 320hv/391nm @ 1 Bar MYYTÄVÄNÄ!

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12714
Vs: DSTC huolla pian
« Vastaus #11 : 03.07.2011, 16:58:19 »
Olihan tämä sarkasmia, olihan?

 :idiot2:
Ei ollu. Nyrkkipaja otti 25€ pelkästä nollauksesta, eikä ne siihen hintaa tarkista onko autossa oikeasti vikaa. Volvolta saa vikakoodien luvun päälle aina diagnoosin että mikä on mahdollisesti vikana. Tai siis ainakin itse olen saanu.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: DSTC huolla pian
« Vastaus #12 : 03.07.2011, 20:25:45 »
Volvolta saa vikakoodien luvun päälle aina diagnoosin että mikä on mahdollisesti vikana. Tai siis ainakin itse olen saanu.

Tässä se tärkeä pointti tulikin. Pelkät koodit ei vikaa kerro yksinään.

Hintaan en ota kantaa, että onko 70€ kallis vai halpa.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Jeze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • Volvoton
Vs: DSTC huolla pian
« Vastaus #13 : 03.07.2011, 20:35:28 »
Ei ollu. Nyrkkipaja otti 25€ pelkästä nollauksesta, eikä ne siihen hintaa tarkista onko autossa oikeasti vikaa. Volvolta saa vikakoodien luvun päälle aina diagnoosin että mikä on mahdollisesti vikana. Tai siis ainakin itse olen saanu.

No eipä se sitten niin paha ole. Ajattelin vain, että se menee systeemillä: "Vikakoodi P1237, kiitos käynnistä"

Tuo vikakoodi ilmesty taas takaisin. Se on siis P1237. Mitähän se mahtaa tarkoittaa? Ei taida mitenkään liittyä tuohon DSTChen, mutta eipä jaksa uutta aihetta tämän takia aloittaa. :) Aiheen otsikkon vaihtaminen varmaan riittää
Historia: V70 R AWD -98, S60 2.4 -01, S80 T6 -00
Nykyään: Subaru Impreza 320hv/391nm @ 1 Bar MYYTÄVÄNÄ!

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: DSTC huolla pian / P1237 vikakoodi
« Vastaus #14 : 03.07.2011, 21:20:25 »
Eikös toi yleisissä obd-koodeissa tarkoita liian alhaista ahtopainetta?
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy