Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Pakokaasuahtimen ahtopaine alhainen (P1237)

  • 28 Vastauksia
  • 12995 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jeze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • Volvoton
Vs: DSTC huolla pian / P1237 vikakoodi
« Vastaus #15 : 03.07.2011, 22:00:33 »
Goolgaamalla tuli muutamakin vaihtoehto, yksi juuri tuo mainitsemasi. Mikäli se tuo on, niin sattuipa sopivasti. Alkuviikosta pitäisi lyödä ahtopainemittari kiinni ja HD TCV. Täytyy käydä samalla letkut läpi.
Historia: V70 R AWD -98, S60 2.4 -01, S80 T6 -00
Nykyään: Subaru Impreza 320hv/391nm @ 1 Bar MYYTÄVÄNÄ!

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12714
Vs: DSTC huolla pian / P1237 vikakoodi
« Vastaus #16 : 04.07.2011, 01:42:44 »
Tuo koodi ei varmasti tuosta DSTC:stä johdu. :)
http://www.micro-tronik.com/faultcodes/obdiifaultcode_p1237.html
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Jeze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • Volvoton
Vs: DSTC huolla pian / P1237 vikakoodi
« Vastaus #17 : 09.07.2011, 14:32:01 »
Onkohan tuo vika koodi nyt tuo ylemmän linkin mukainen vai joku muu. Toisella vikakoodin lukijalla kun luin, niin se ilmoitti seuraavaa "Injector Circuit Cylinder 6 Intermittent". Tosin se ei tunnistanut Volvoa, mutta tuo vikakoodi tarkoittaa tuota ainakin viidessä eri muussa merkissä.

EDIT: Ja täällä on tällasia: http://www.dtcsearch.com/P1237/

 :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 09.07.2011, 14:33:52 kirjoittanut Jeze »
Historia: V70 R AWD -98, S60 2.4 -01, S80 T6 -00
Nykyään: Subaru Impreza 320hv/391nm @ 1 Bar MYYTÄVÄNÄ!

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: DSTC huolla pian / P1237 vikakoodi
« Vastaus #18 : 15.07.2011, 21:43:19 »
Milläs ton DSTC koodin saa luettua, ittellä palaa toi kans ja sacantool ja elmo ei ainakaan löytänyt vikakoodeja. Onks tää DSTC sellate minkä saa vaan volvolla luettua? s60 -01 T5
S60 T5

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12714
Vs: DSTC huolla pian / P1237 vikakoodi
« Vastaus #19 : 15.07.2011, 21:48:37 »
Milläs ton DSTC koodin saa luettua, ittellä palaa toi kans ja sacantool ja elmo ei ainakaan löytänyt vikakoodeja. Onks tää DSTC sellate minkä saa vaan volvolla luettua? s60 -01 T5
Pitää olla semmoinen laite joka tunnistaa Volvon koodit. Esim BSR:n lukija pitäisi kai käydä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: DSTC huolla pian / P1237 vikakoodi
« Vastaus #20 : 15.07.2011, 22:02:51 »
Pitää olla semmoinen laite joka tunnistaa Volvon koodit. Esim BSR:n lukija pitäisi kai käydä.
Löytyyks näihin mitään sellasta kohtuu hintasta(noin 100€) millä pääsis noihin kaikkiin ohjausyksiköihin käsiks muutaku toi bsr?
S60 T5

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: DSTC huolla pian / P1237 vikakoodi
« Vastaus #21 : 15.07.2011, 22:53:18 »
Löytyyks näihin mitään sellasta kohtuu hintasta(noin 100€) millä pääsis noihin kaikkiin ohjausyksiköihin käsiks muutaku toi bsr?

Ei

Poissa Jeze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • Volvoton
Vs: Pakokaasuahtimen ahtopaine alhainen (P1237)
« Vastaus #22 : 04.08.2011, 16:00:13 »
Nyt lisää päivitystä tähän aiheeseen. Kerrankin osu VP viikolle, niin sai vietyä auton huoltoon.

Eli vikakoodit luettiin ja vikana on "Pakokaasuahtimen ahtopaine alhainen" eli niin kuin tässä on jo hiukan arvailtukin. Paikallisella pajalla käytiin letkut läpi, kellon ja hukkaportin toimintaa kokeili jollain live testereillä tms.  eikä missään tuntunut olevan mitään vikaa. Itse taas normaalissa ajossa tein sellasen huomion, että kun normaalisti oikasee oikean nilkan rivakasti, niin ahdot pomppaavat sinne 1barin tienoille, MUTTA välillä taas sama liike nostattaa ahdot vain puoleen baariin ja tuntuu ettei auto liikkuisi mihinkään.

Joten mistähän vikaa nyt sitten kannattaisi lähteä etsimään. TCV on vaihdettu IPD:N HD malliin, joten sen voi pyyhkiä heti listalta pois. Autoon on vaihdettu putkisto ja ohjelmoitu Harisella, kannattaiskohan sieltä suunnalta kysyä jeesiä?
Historia: V70 R AWD -98, S60 2.4 -01, S80 T6 -00
Nykyään: Subaru Impreza 320hv/391nm @ 1 Bar MYYTÄVÄNÄ!

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Pakokaasuahtimen ahtopaine alhainen (P1237)
« Vastaus #23 : 04.08.2011, 21:07:17 »
Nyt lisää päivitystä tähän aiheeseen. Kerrankin osu VP viikolle, niin sai vietyä auton huoltoon.

Eli vikakoodit luettiin ja vikana on "Pakokaasuahtimen ahtopaine alhainen" eli niin kuin tässä on jo hiukan arvailtukin. Paikallisella pajalla käytiin letkut läpi, kellon ja hukkaportin toimintaa kokeili jollain live testereillä tms.  eikä missään tuntunut olevan mitään vikaa. Itse taas normaalissa ajossa tein sellasen huomion, että kun normaalisti oikasee oikean nilkan rivakasti, niin ahdot pomppaavat sinne 1barin tienoille, MUTTA välillä taas sama liike nostattaa ahdot vain puoleen baariin ja tuntuu ettei auto liikkuisi mihinkään.

Joten mistähän vikaa nyt sitten kannattaisi lähteä etsimään. TCV on vaihdettu IPD:N HD malliin, joten sen voi pyyhkiä heti listalta pois. Autoon on vaihdettu putkisto ja ohjelmoitu Harisella, kannattaiskohan sieltä suunnalta kysyä jeesiä?
Eli eka otat sen TCV:n keltasen letkun(mikä menee kellolle) Imet sitä ja laitat kielen kiinni siihen jos kieli jää kiinni letkuun alipaineen johdosta on kello ok. Sen jälkeen teet saman jutun bypassin letkulle(tulee siihen imusarjaan)
eli pitäisi kielen jäädä kiinni letkuun ainoa ero tässä on se kun irrotat kielen letkusta tulisi bypassista kuulua sellainen "pop". Jos nämä molemmat toimii niin seuraava askel on paineistaa ahtopuoli/imupuoli. Jos olet Etelä-suomesta
niin suosittelen suuntaamaan Samppa-sportille sie toi paineistaminen onnistuu helposti ja kivuttomasti eikä maksa pientä omaisuutta.
« Viimeksi muokattu: 04.08.2011, 21:14:35 kirjoittanut Wortex »
S60 T5

Poissa Jeze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • Volvoton
Vs: Pakokaasuahtimen ahtopaine alhainen (P1237)
« Vastaus #24 : 04.08.2011, 21:55:55 »
Eli eka otat sen TCV:n keltasen letkun(mikä menee kellolle) Imet sitä ja laitat kielen kiinni siihen jos kieli jää kiinni letkuun alipaineen johdosta on kello ok. Sen jälkeen teet saman jutun bypassin letkulle(tulee siihen imusarjaan)
eli pitäisi kielen jäädä kiinni letkuun ainoa ero tässä on se kun irrotat kielen letkusta tulisi bypassista kuulua sellainen "pop". Jos nämä molemmat toimii niin seuraava askel on paineistaa ahtopuoli/imupuoli. Jos olet Etelä-suomesta
niin suosittelen suuntaamaan Samppa-sportille sie toi paineistaminen onnistuu helposti ja kivuttomasti eikä maksa pientä omaisuutta.

Kiitos vinkeistä! Pitää mennä imemään letkuja kunhan töiltä kerkeää :2funny:

EDIT: Länsi-Suomessa asustelen, joten hiukan tulee turhan pitkä matka samppa-sporttiin :-\
Historia: V70 R AWD -98, S60 2.4 -01, S80 T6 -00
Nykyään: Subaru Impreza 320hv/391nm @ 1 Bar MYYTÄVÄNÄ!

Poissa Jeze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • Volvoton
Vs: Pakokaasuahtimen ahtopaine alhainen (P1237)
« Vastaus #25 : 22.08.2011, 13:57:38 »
Nyt on letkuja imetty. kello ainakin toimii, pässin letkua imiessä ( ;D) kieli jää kyllä letkuun kiinni, mutta mitään selvää ääntä en ainakaan pässistä kuule? pitäiskö siitä kuulua ihan selvä ääni? mulla on siinä välissä kyllä t-haara josta menee letku ahtomittarille, voisko se vaikuttaa asiaan kun suulla ei saa kuitenkaan hirveetä imua aikaseks?
Historia: V70 R AWD -98, S60 2.4 -01, S80 T6 -00
Nykyään: Subaru Impreza 320hv/391nm @ 1 Bar MYYTÄVÄNÄ!

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Pakokaasuahtimen ahtopaine alhainen (P1237)
« Vastaus #26 : 22.08.2011, 15:16:31 »
Nyt on letkuja imetty. kello ainakin toimii, pässin letkua imiessä ( ;D) kieli jää kyllä letkuun kiinni, mutta mitään selvää ääntä en ainakaan pässistä kuule? pitäiskö siitä kuulua ihan selvä ääni? mulla on siinä välissä kyllä t-haara josta menee letku ahtomittarille, voisko se vaikuttaa asiaan kun suulla ei saa kuitenkaan hirveetä imua aikaseks?
Jos ei kieli irtoa ittestään siitä letkusta nii pässi on ainakin sit ok, jos on vanha pässi niin ei välttämättä kuulu sitä "poks" ääntä.

Edit: koitappa vie imee ennen sitä haraa, eli otat siitä haarasta lekun irti ja imet siitä.
S60 T5

Poissa Jeze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • Volvoton
Vs: Pakokaasuahtimen ahtopaine alhainen (P1237)
« Vastaus #27 : 22.08.2011, 15:26:27 »
Jos ei kieli irtoa ittestään siitä letkusta nii pässi on ainakin sit ok, jos on vanha pässi niin ei välttämättä kuulu sitä "poks" ääntä.

Edit: koitappa vie imee ennen sitä haraa, eli otat siitä haarasta lekun irti ja imet siitä.

Se letku on niin lyhyt että en saa imettyä sitä. pitää pistää siihen väliaikanen letku ja kokeilla sillä.
Historia: V70 R AWD -98, S60 2.4 -01, S80 T6 -00
Nykyään: Subaru Impreza 320hv/391nm @ 1 Bar MYYTÄVÄNÄ!

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Pakokaasuahtimen ahtopaine alhainen (P1237)
« Vastaus #28 : 12.04.2012, 17:28:47 »
Se letku on niin lyhyt että en saa imettyä sitä. pitää pistää siihen väliaikanen letku ja kokeilla sillä.
Jokos tämä selvis mikä ton aiheuttaa?
S60 T5

 

KL-varaosat  Race.fi