RallyBaron  Samppasport

S40 2.0T -98 Kytkinremppa

  • 10 Vastauksia
  • 2677 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volemies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
S40 2.0T -98 Kytkinremppa
« : 08.10.2015, 14:51:57 »
Moi, Löysin huoltajan joka tekisi kytkinrempan järkihintaan mutta itse pitää ostaa osat valmiiksi. Varaosaliikkeissä on kahta erinlaista pakettia tarjolla ko.kamppeeseen.  Tunnistaako ulkoapäin kumman tarvitsen vai pitääkö avata ekaksi ja sitte todeta kumpi tarvitaan?

Kaksoismassapyörällä tai ilman. Vai olenko minä vain ymmärtänyt asian väärin?


Poissa Akssuu_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
Vs: S40 2.0T -98 Kytkinremppa
« Vastaus #1 : 09.10.2015, 19:17:21 »
Kytkinpakettiin kuuluu: kytkinlevy, paineasetelma ja sarjasta riippuen painelaakeri. Tarvitset nämä kytkinremonttiin. Mainitsemasi kaksoismassapyörä tarkoittaa vauhtipyörää. On olemassa kahden tyyppisiä vauhtipyöriä: kova vauhtipyörä ja kaksoismassavauhtipyörä. Googlaamalla löydät olennaisen eron näistä. Lähinnä rakenteellisia ja toiminnallisia eroja, periaate sama.

Kytkinpaketteja on olemassa erilaisia. Helpoimmiten saat oikean, kun vanha on irti ja menet sen / mittojen kanssa varaosaliikkeeseen. Alkuperäiskytkimet ovat olleet suurella todennäköisyydellä jokin näistä: Valeo, LUK, Sachs. Suosi näitä alkuperäismerkkejä, älä halpoja rimpuloita mikäli niitä on / tarjotaan.

Vauhtipyörä ei kuulu kytkinpakettiin. Vauhtipyörää ei tarvitse vaihtaa, ellei se ole kytkimen luistamisesta tms. mennyt pilalle. Vauhtipyörä kestää normaalisti auton eliniän ja ylikin. Jos tämä olisi kuitenkin jostain syystä pilalla, hinta sille on uutena satoja euroja, monesti myös käytettynäkin.

Huomioithan vaihdelaatikon irti ollessa vaihtaa myös mahdollisesti vaihdelaatikon vuotavia stefoja yms. mikäli näitä ilmenee. Pienikin tilkka öljyä kytkimessä voi pilata uuden kytkimen nopeasti.
Valitamme Ostostanne, Lähetämme VaraOsia!

Poissa Volemies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 2.0T -98 Kytkinremppa
« Vastaus #2 : 10.10.2015, 11:27:51 »
Kiitos kunnon vastauksesta!  Täytyy selvitellä tuo mahku purkaa ennen ostoa. Omat kokemukset rajoittuu jenkkeihin/automaatteihin niin siksi kysyin tätä. Kirja kädessä osaan itsekin vaihtaa mutta tiloja ko työlle ei ole.

Poissa Akssuu_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
Vs: S40 2.0T -98 Kytkinremppa
« Vastaus #3 : 13.10.2015, 02:30:05 »
Kytkinremontti on kaikessa monimuotoisuudessaan yksinkertaisempi. Kytkinremontissa on todennäköisyys saada jotakin rikki on mielestäni pienempi kuin automaatissa. Automaatissa riittää kun vaihdat jo väärät öljyt, katastrofin ainekset on kasassa. Tsemppiä remppaan  8)
Valitamme Ostostanne, Lähetämme VaraOsia!

Poissa Volemies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 2.0T -98 Kytkinremppa
« Vastaus #4 : 17.10.2015, 14:00:26 »
Kytkinremontti on kaikessa monimuotoisuudessaan yksinkertaisempi. Kytkinremontissa on todennäköisyys saada jotakin rikki on mielestäni pienempi kuin automaatissa. Automaatissa riittää kun vaihdat jo väärät öljyt, katastrofin ainekset on kasassa. Tsemppiä remppaan  8)

Totta,Eniten tuossa kysymysmerkkinä oli se että kirjassa painotettiin noita kahta erikoistyökalua että jos et omista niitä niin elä edes aloita. Kyllähän periaatteessa pitäs ite tuo tehä niin saisi itelleen tuon työkalun tarpeellisuuden/tarpeettomuuden.

Poissa ||Nixu||

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 2.0T -98 Kytkinremppa
« Vastaus #5 : 17.10.2015, 15:12:43 »
ite en ainakaan tarvinnut mitään erikois työkaluja vaikka kirjassa niin lukeekin, paitsi jollain sopivalla putkella keskittää levy asetelmaan jotta laatikon saa helpommin paikalleen. Ja startti kannattaa ottaa ensin pois ja laittaa takas viimeisenä, helpottaa kummasti laatikon irroitusta/asennusta.
Volvo S40 T4 -98

Poissa vee40td

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1297
  • V40
Vs: S40 2.0T -98 Kytkinremppa
« Vastaus #6 : 18.10.2015, 14:45:14 »
Vauhtipyörä ei kuulu kytkinpakettiin. Vauhtipyörää ei tarvitse vaihtaa, ellei se ole kytkimen luistamisesta tms. mennyt pilalle. Vauhtipyörä kestää normaalisti auton eliniän ja ylikin. Jos tämä olisi kuitenkin jostain syystä pilalla, hinta sille on uutena satoja euroja, monesti myös käytettynäkin.
Kaksoismassapyörä ei kestä ainakaan näissä.

Poissa Akssuu_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
Vs: S40 2.0T -98 Kytkinremppa
« Vastaus #7 : 18.10.2015, 18:47:20 »
Sellaiseksi se on ainakin suunniteltu. Autolla on teoreettinen elinikä, jonka jälkeen luonnollisesti rupeaa paikat paukkumaan. Suomen korkean autoverotuksen johdosta autoileva kansa ajaa autot todellakin loppuun, eikä paalaa niitä puolikuntoisena kuten muualla Euroopassa. Esimerkiksi 300.000km on autolle kuin autolle näytön paikka, laadukkaammat ja matalaviritteisemmät todennäköisesti porskuttaa pidemmälle, ainakin jos on aikanaan huollettu kunnolla.

E: Itselläni seisoo liki 300tkm ajettu kaksoimassapyörä hyllyssä, eikä sen kunnossa ole mitään moitittavaa. Auto itse on jo paalattu.
Valitamme Ostostanne, Lähetämme VaraOsia!

Poissa Akssuu_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
Vs: S40 2.0T -98 Kytkinremppa
« Vastaus #8 : 27.10.2015, 02:13:32 »
Tässä vielä kuvaa vauhtipyörästä ''joka ei kestä auton elinikää''

« Viimeksi muokattu: 27.10.2015, 02:24:07 kirjoittanut Akssuu_ »
Valitamme Ostostanne, Lähetämme VaraOsia!

Poissa manuel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 2.0T -98 Kytkinremppa
« Vastaus #9 : 04.11.2015, 17:41:55 »
mulla alko kaksoismassavauhtipyörä pitää pientä ääntä pakkasellla jo 82tkm kohdalla.

Poissa Volemies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 2.0T -98 Kytkinremppa
« Vastaus #10 : 06.11.2015, 19:27:04 »
Just hain auton pajalta. Itseasiassa kytkin ei ollut ollenkaan loppu vaan laakeri/työsylkky olikin sitten se vikapaikka eikä siis irrottanut kunnolla. Massapyörä oli saanut lämpöä tuosta syystä kaiketi muttei vielä oireillut eikä oireile nytkään. Uusittiin siis kytkin,asetelma,laakeri/sylkky ja kaikki vetarin kumit sisä/ulko. 6tuntia.

Toivottavasti nyt on kilsoja vielä edessä koska muuten auto on asiallinen ikäänsä nähden. Mittarissa 368tkm.Niinku aijemmassa oli että Suomessa ajetaan ihan loppuun autot niin kyllä minäkin ajattelin vielä tällä ajella koska tuo taisi olla kallein remppa niin osiltaan kuin työltäänkin. Käyttisajossa kun on niin luulisi kestävän tovin vielä.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo