Eipä tietenkään ollut vaijerinpidikettä vasemmalla, no nyt on


Joka jo antoi periksi, pitää hakea biltemasta jarruletkun pitimiä, niin saa vaijerin pysymään paikallaan.
Melko mielenkiintoisia ääniefektejä pukkaa ajossa.
Tulee varmaan vaihdettua takaisin alkuperäiset lattapidikkeet, säätöruuvien tilalle. Ne eivät mahdu olemaan siellä(niinkuin pitäisi)
Eli näin, latat kun laittaa, ei ole ongelmia. Säätöruuvi estää levittäjän kiinnittämisen kengän runkoon.
Eli estää tuon hakasen paikallaan pysymisen.

Turha monimutkaistaa yksinkertaisia asioita


Kävin hakemassa vaijereiden pidikkeet, näitä siis myydään nimellä "jarruletkun kiinnike". Otin kahta mallia, joista kuvassa oikeanpuoleinen pitäs passata. Tosin vaijerissa voi olla 8mm hahlo, sitten pitää etsiä ATE:n vastaava kiinnike.
Miksiköhän ruotsalaiset on yleensä nämä Amerikan käsijarrusysteemit näihin laittanut?
Eli toispuoleiset, kun oikeanpuoliselle ei tule vetoja, ennenkuin kuskinpuoli on kiristynyt.
Toisaalta, mitä sitä miettimään, siis ennen seuraavaa katsastusta

JA HUOMIO! Multilink2:een EI tule KUIN jarrukilven puolelle kiinnike!! Eli 2kpl! Tässä vielä netistä lainattu kuva selvennykseksi.

Nuo kuvat, mitä Volvo käyttää käsijarrujen osalta, eivät tähän uudempaa multilinkkiin liity mitenkään!