Elekma  Autoracing

mk1 70-sarjan turbon alipaineletkuista?

• 2 Vastauksia
  • 1414 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MLAINE

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
mk1 70-sarjan turbon alipaineletkuista?
« : 13.10.2015, 14:32:36 »
Auto C70 2.3 T5 -98
Imusarjan ja kaasuläpän välissä (venttiilikopan päädyssä) on tuollainen turboon/"imuilmaan" liittyvä "jakotukki".
Kolme jäähdyttäjälle päin osoittavaa haaroitusta on tulpattu "alun perin"(?), mutta kaksi ohjaamoon päin osoittavaa tyhjiä ja "vuotavat" (tyhjäkäynti laskee kun ne tukkii).
Mihin noista tyhjistä kuluisi mennä alipaineletkut?
Ainakin ilmanputsarin imuputkessa ilmamassamittarin jälkeen on tyhjä lähtö+letkun pätkä... kuuluneen johtaa tuonne? Entäs tuo toinen?

Poissa volvertti75

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
Vs: mk1 70-sarjan turbon alipaineletkuista?
« Vastaus #1 : 14.10.2015, 17:39:04 »
Mulla on kaikki tulpattu alunperin,nyt on yhdessä ahtopaine mittarin putki kiinni (jälkiasennus) imm jälkeen yksi letku menee mulla ainakin nokka-akselin asento tunnistimen noin 10cm alapuolelle ohueen metalli putkeen ja paksumpi tcv ventiilille vai mikä se oli, viisaammat korjatkoon jos olen väärässä, auto on v70  t vm 98 luulis olevan samanlaiset.  :)
ei se niin mene ettei jotenni mene
volvo v70 t mk1 volvo v70 mk1 tdi paku
volvo 740 deeku
nissan king cab 4x4

Poissa MLAINE

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: mk1 70-sarjan turbon alipaineletkuista?
« Vastaus #2 : 22.11.2015, 17:45:01 »
Auto C70 2.3 T5 -98

Mihin noista tyhjistä kuluisi mennä alipaineletkut?
Ainakin ilmanputsarin imuputkessa ilmamassamittarin jälkeen on tyhjä lähtö+letkun pätkä... kuuluneen johtaa tuonne? Entäs tuo toinen?

Kävin purkaamolla hakemassa nuo tulpat ja tutkimassa miten nuo pitäisi alunperin olla... Varmaan viisi autoa kävin läpi ja kaikissa oli enemmän tai vähemmän erilailla nuo letkutukset :P
Toinen noista itsellä tyhjinä olleista on varmaankin tulpattu alunperin, mutta voisiko joku C70 T5 omistaja katsoa mihin se ilmamassamittarin jälkeinen valkoinen kapea letku menee? Parissa purkaamon autossa juuri se meni toiseen noista oman tyhjistä "jakotukin" imulähdöistä, mutta minulla ei ole tietoa mitä konetyyppejä jne. ne olivat...

Autodiagnoosi  Carcom Oy