RallyBaron  Samppasport

V70 Mk1 Lambdavalo

  • 15 Vastauksia
  • 3609 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mulikka1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
V70 Mk1 Lambdavalo
« : 16.10.2015, 16:12:00 »
Eli olin tossa päivällä vähän ehostelemassa auton ulkonäköä, ja kun olin lopettelemassa, laitoin auton käyntiin ja kappas, lambdan merkkivalo oli syttynyt. Ihmettelin että mistä ihmeestä se nyt keksi heittää valon päälle? En ole konehuoneessa muuhun koskenut kuin siihen kaasuvivuston päällä olevaan muovikuoreen, kun aattelin että heitän plastidipit pintaan kun oli niin haalistunut. Onko siinä kopan alla jotakin mikä voi vaikuttaa valon syttymiseen vai onko vaan esim. anturi hajonnut vanhuuttaan? Koneena B5252S, jos sillä nyt on mitään merkitystä.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: V70 Mk1 Lambdavalo
« Vastaus #1 : 16.10.2015, 16:25:07 »
Se valohan tarkoittaa, että jokin vikakoodi on tallentunut. Ensin siis koodien lukuun...

Eli vaikka siinä valossa onkin kreikan kielen lambda-kirjain, voi se tarkoittaa montaa muutakin asiaa kuin lambda-antutia.
« Viimeksi muokattu: 16.10.2015, 16:27:22 kirjoittanut Taavi.H »
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa KalleKyy

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 797
Vs: V70 Mk1 Lambdavalo
« Vastaus #2 : 16.10.2015, 16:32:29 »
Ja vikakoodien luenta juuri tuosta mallista (<2000, 10V) ei käy edes vol-fcr:llä, vaan vaatii merkkikohtaisen lukijan, tai ledikytkentään perustuvan lukijan, jollaisia tässä taannoin askartelin ja myinkin. Yksi olisi muuten taas joutenkin...
Mutta tarvittaessa siis selviät vaikka ledillä, 1.8kohm vastuksella ja muutamalla johdon pätkällä.
« Viimeksi muokattu: 16.10.2015, 18:45:36 kirjoittanut KalleKyy »
-13 V70 D5 AWD Aut. (-07 V70 2.5T AWD Aut.)
Ex: -91 940 GL 2.3 M47 / -88 740 GL 2.3 Aut. / -96 850 TDI Aut. / -02 S60 D5 Aut. "Facelift" / -98 S70 2.4 10V Man. / -04 S40 2.4i Aut.

Poissa Mulikka1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 Mk1 Lambdavalo
« Vastaus #3 : 16.10.2015, 17:03:17 »
Jahasjahas, no täytyykin sitten vikakoodit käytää luettavina, mutta missä? Eli mistä siis löytyy pirkanmaan alueelta pulju jossa olis oikeet vehkeet? Käyttöauto? Kertokaa jos tiedätte. Koululla lukisin koodit muuten, kun autopuolta opiskellaan, mutta työssäopin takia ei nyt sinnekään pääse ja jokaiselta nyrkkipajalta tuskin löytyy tarvittavia vehkeitä...

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 952
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Vs: V70 Mk1 Lambdavalo
« Vastaus #4 : 16.10.2015, 17:33:42 »
Olisko joku alipaineletku raottunut siinä pyyhkiessä.

Jos ei tunnu mitään esim. jarruissa, niin kokeile suhautella jarrucleaneriä imusarjan puolelle koneen käydessä. Jos kierrokset nousee, niin siinä kohtaa on ilmavuoto.
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa Mulikka1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 Mk1 Lambdavalo
« Vastaus #5 : 16.10.2015, 17:47:44 »
No kyllä jarrut pelitti mitä siinä äkkiseltään kokeili kun autoo siirsi, mutta joo täytyypä käydä letkut huomenna läpi!  :)

Poissa KalleKyy

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 797
Vs: V70 Mk1 Lambdavalo
« Vastaus #6 : 16.10.2015, 18:51:28 »
Käyttöauto, Suomen autohuolto, nämä oikeita merkkikorjaamoita Pirkanmaalla. Ylöjärvellä Autodiagnoosi, joka tälläkin foorumilla mainostaa, voin lämpimästi suositella. Ja löytyy tosiaan minultakin lukijoita, joilla onnistuu, kuin myös esim. nimim. Tuomas-89:ltä
-13 V70 D5 AWD Aut. (-07 V70 2.5T AWD Aut.)
Ex: -91 940 GL 2.3 M47 / -88 740 GL 2.3 Aut. / -96 850 TDI Aut. / -02 S60 D5 Aut. "Facelift" / -98 S70 2.4 10V Man. / -04 S40 2.4i Aut.

Poissa Mulikka1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 Mk1 Lambdavalo
« Vastaus #7 : 16.10.2015, 19:35:06 »
Jeps, huomenna koitan kattella ainakin ensin noi maholliset imuvuodot, mutta otan yhteyttä jos tarve vaatii  ;)

Poissa jip59

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 328
  • Tervajoki "Pohojammaalla"
Vs: V70 Mk1 Lambdavalo
« Vastaus #8 : 16.10.2015, 23:45:24 »
Pitää muistaa se tosiasia että vikakoodien luku on halvin asia mitä eteen tulee ennenkuin alkaa ensimmäistäkään osaa "varmuuden vuoksi" vaihtamaan.
Ei savua ilman kokeilua...
V70 D5 -05

Poissa Mulikka1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 Mk1 Lambdavalo
« Vastaus #9 : 17.10.2015, 00:12:09 »
No sehän nyt on päivänselvää että käytän koodit luettavana jos ei löydy edellämainittuja vuotoja. Sitä joskus näkee opiskelun kautta että perstuntumalla osaa kiinni ja katotaan toimiiko  :D Enkä nyt oo lähössä tosiaan mitään vaihteleen ennenkun on tutkittu.

Poissa Mulikka1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 Mk1 Lambdavalo
« Vastaus #10 : 19.10.2015, 21:48:52 »
Jepjep, tänään otin asiakseni tutkia mistä vikavalo johtuu, no ensimmäisenä kokeilin jarrucliineritemppua mutta ei ollut vaikutusta. No kokeilin sitten perinteistä kikkaa eli akunkenkä pois ja ootteleen, ja puoli tuntia kun ootti niin valo oli hävinnyt :) Saas nähdä millon ilmestyy uudestaan, toivottavasti ei ollenkaan. Siinä samalla kun oottelin puolen tunnin kulumista niin tuli huomattua että yksi letku mikä menee vaahtomuovikuoressa imusarjan alta, niin siihen oli palanut reikä :o En tiedä miten mahdollista mutta tuli vaihdettua, eli siis se lyhyt pätkä mikä tulee imutorveeen kiinni. No eipä vaikuttanut käyntiin juurikaan mutta toivottavasti vikavalon aiheuttaja oli siinä

Poissa KalleKyy

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 797
Vs: V70 Mk1 Lambdavalo
« Vastaus #11 : 19.10.2015, 22:02:34 »
Se imusarjan välissä mutkitteleva letku on useinkin poikki sieltä vaahtomuovin alta ja tukossa öljytöhnästä ja on se tainnut vikavaloakin sytyttää parissa vastaan tulleessa tapauksessa.
-13 V70 D5 AWD Aut. (-07 V70 2.5T AWD Aut.)
Ex: -91 940 GL 2.3 M47 / -88 740 GL 2.3 Aut. / -96 850 TDI Aut. / -02 S60 D5 Aut. "Facelift" / -98 S70 2.4 10V Man. / -04 S40 2.4i Aut.

Poissa Mulikka1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 Mk1 Lambdavalo
« Vastaus #12 : 19.10.2015, 22:41:35 »
Jjoo, no en tarkemmin tutkinut sitä pitempää pätkää, pelkästään sen pienen mutkapätkän vaihoin. Tuli samalla vähän putsailtua sitä öljypaskaa imusarjaan alusta ja siitä muovisesta 90asteen mutkasta, hyvin pelaa :)

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 952
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Vs: V70 Mk1 Lambdavalo
« Vastaus #13 : 20.10.2015, 00:18:10 »
Jjoo, no en tarkemmin tutkinut sitä pitempää pätkää, pelkästään sen pienen mutkapätkän vaihoin. Tuli samalla vähän putsailtua sitä öljypaskaa imusarjaan alusta ja siitä muovisesta 90asteen mutkasta, hyvin pelaa :)

;))  kokeilitko suhauttaa siihen kliineriä? Meinaan, että siihen kun suhauttaa, niin kierrokset nousee. Ja sitähän tarjosin ensimmäiseksi keinoksi ja jopa syyksikin ajattelin. Se käyrähän on suoraan imusarjassa kiinni ja siinä on silloin selkeä imuvuoto, kun se käyrä on rikki.

Samalla muuten koneen huohotuskin on huonossa hapessa, kun tuo käyrä on rikki.

Onko virranjakajan kuoren ympäristö aivan kuiva?


Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa Mulikka1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 Mk1 Lambdavalo
« Vastaus #14 : 20.10.2015, 16:43:05 »
Niinkun tossa pidemmässä viestissäkin lukee, niin kokeilin cliinerilläkin, mutta eipä ainakaan vaikuttanut kierroksiin, tiedä sitten osuiko sitä ainetta yhtään siihen rikkinäiseen putkeen, mutta hällä väliä kun on jo korjattu. Ja se iso käyrähän oli ehjä, mutta siihen liittyy 2kpl pienempiä putkia joista se toinen oli rikki. Ja muistaakseni jakajan ympäristö oli kuiva, täytyypä tarkistaa jos menen vielä tänään ihmetteleen autoa.

 

RallyBaron  Samppasport