Carcom Oy  Elekma

V50 2.0D Ajovaloumpion vaihto Xenoniksi

  • 9 Vastauksia
  • 3376 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jarnoseppala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
V50 2.0D Ajovaloumpion vaihto Xenoniksi
« : 13.11.2015, 19:06:04 »
Terve!

Vaihdoin siis V50 2.0D vm08 alkuperäisen (H7 halogeeni) ajovaloumpion Xenoniksi. Sitten tuli pienimoinen ongelma.

Kaikki toimii muuten hyvin kun laitat pelkät virrat päälle autosta (Xenonit syttyy ok jne) mutta kun laitat myös auton käyntiin niin Xenonit alkaa vilkkumaan ja lopuksi sammuu kokonaan. Mistä moinen mahtaa johtua? Jokin jännite? Millä saisi korjattua?
« Viimeksi muokattu: 13.11.2015, 19:08:44 kirjoittanut jarnoseppala »

Poissa maza88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 149
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D Ajovaloumpion vaihto Xenoniksi
« Vastaus #1 : 13.11.2015, 19:55:35 »
Laitas valot valo asentoon.. Ku nollassa syöttää pulssia.. Eli piuhassa käytettävä et alkaa pelaa..

Poissa jarnoseppala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D Ajovaloumpion vaihto Xenoniksi
« Vastaus #2 : 13.11.2015, 20:04:11 »
Valot ovat olleetkin "valo" asennossa kokoajan, eikä nolla asennossa. Tuo ajovaloumpio on siis sellanen missä on alkuperäiset xenonit -12 mallista eli ovat jo umpion sisässä. Laitoin vain umpion ja johdon paikalleen.

Esimerkiksi käynnistät nolla asennossa auton ja laitat valo puolelle niin vilkkuvat/sammuvat käytännössä heti.
« Viimeksi muokattu: 13.11.2015, 20:07:09 kirjoittanut jarnoseppala »

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2242
  • Tampere - Pori
Vs: V50 2.0D Ajovaloumpion vaihto Xenoniksi
« Vastaus #3 : 13.11.2015, 20:23:21 »
Kyllä se piuhassa pitää käyttää, koska nyt järjestelmä yrittää tutkia halogeenipolttimoiden ehjyyttä syöttämällä pwm-jännitettä ja siitä ballastit ei tykkää. Toinen vaihtoehto on sopivan kokoiset vastukset syöttöjohtoihin, joista heräte erilliselle releelle ja syöttö suoraan akulta. Itse tekisin jälkimmäisen, koska hintaa tulee varmaan 10-20€. Ohjelmointi maksaa varmasti enemmän ja mahtaako tulla sitten ongelmia kun ei löydykkään järjestelmästä korkeudensäätöpotikoita, jne eli mittaristoherjoja saattaa tulla.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa jarnoseppala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D Ajovaloumpion vaihto Xenoniksi
« Vastaus #4 : 13.11.2015, 22:36:48 »
Ihme juttu ettei keskusautohallista osattu sanoa mitään tähän liittyen kun sieltä ensimmäiseksi kävin kysymässä. Tuota jälkimmäistä itse vaan paha mennä tekemään kun ei ole hajua, mitä on tekemässä. Onkohan tollasta automaattista korkeudensäätö vaikea asentaa?

Poissa jarnoseppala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D Ajovaloumpion vaihto Xenoniksi
« Vastaus #5 : 18.11.2015, 14:54:51 »
Osaisko joku sanoa mikä softa tonne täytyisi ajaa että alkavat toimimaan? Keskusautohallista ei osattu sanoa eikä tuo jälkimmäinen viritys nyt millään voi toimia jo senkin takia että alkaa ajotietokone valittamaan Lähivalo vikaa, jos sen virran suoraan akulta ottaa?

Poissa hande

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D Ajovaloumpion vaihto Xenoniksi
« Vastaus #6 : 18.11.2015, 20:14:05 »
Toinen vaihtoehto on sopivan kokoiset vastukset syöttöjohtoihin, joista heräte erilliselle releelle ja syöttö suoraan akulta.

Kyllä mun järjen mukaan tämän pitäisi toimia. Vastuksellahan nimenomaan saadaan se lähivalovika "korjattua"
XC60 2.4D aut. -10
C70 T5 aut. -06

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2242
  • Tampere - Pori
Vs: V50 2.0D Ajovaloumpion vaihto Xenoniksi
« Vastaus #7 : 19.11.2015, 09:53:12 »
Kyllä mun järjen mukaan tämän pitäisi toimia. Vastuksellahan nimenomaan saadaan se lähivalovika "korjattua"

Juuri näin. Helpoin ja halvin sekä oikeasti valoteholtaan paras vaihtoehto on halogeeniumpio, johon 42-50w xenonit 70w ballastilla. Kyllä näkee! Syöttö pitää muistaa ottaa suoraan akulta ettei käy pyyhkijöiden päälle. Alkup. xenonumpion valoteho on se mikä se on, sitä ei paljon viritellä. Halogeenikonversio on halvempi toteuttaakin. Laillisuus taas kyykkää eli katsastukseen otettava pois --> 5min, tosin kyykkää alkuperäiselläkin xenonumpiolla jos ei ole automaattista korkeudensäätöä eikä pesureita.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa jarnoseppala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D Ajovaloumpion vaihto Xenoniksi
« Vastaus #8 : 19.11.2015, 13:42:34 »
No enpä olisi alkuperäisiä umpioita hommannutkaan, jos ei poliisit siitä olisi sakkoa kirjottanu :)

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2242
  • Tampere - Pori
Vs: V50 2.0D Ajovaloumpion vaihto Xenoniksi
« Vastaus #9 : 19.11.2015, 15:25:21 »
No enpä olisi alkuperäisiä umpioita hommannutkaan, jos ei poliisit siitä olisi sakkoa kirjottanu :)

Mitä, kirjoittivat sakon vääristä umpioista?
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

 

Proturbo  Autodiagnoosi