Carcom Oy  Ateho

volvo 240 muutoskatsastus

  • 5 Vastauksia
  • 3945 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VolvoRJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
volvo 240 muutoskatsastus
« : 30.11.2015, 14:17:22 »
Elikkäs pitäisi volvo 240 muutoskatsastaa
Alunperin on ollut 2,4 ahtamaton diesel kone.
Nytten on 940 d24 kone joka on turbotettu jälkeenpäin.
Katsastus mies sano ,että ei oo mitään ongelmaa siihen, että ei sais muutoskatsastettua.
Se taisi mainita jotain ,että pitäisi olla yhtähyvät jarrut ja iskarit, kun tuossa  autossa josta kone on otettu, mutta eikös sillä volvon  lapulla tämäkin hoidu ? Kummiskaan tehon nousu ei ole mikään suuri.

Kertokaa miten itse olette muutoskatsastanu  ja mitä siihen nykyään tarvitaan ?

Poissa samperi50

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 muutoskatsastus
« Vastaus #1 : 01.12.2015, 23:50:14 »
Volvolta autokohtainen lappu, jossa lukee mitkä tehot ja väännöt millä osilla. Maksoi vähän yli 60e.
Väännöillä ei merkitystä nykyisellä lainsäädännöllä.
Penkkilappu, jossa näkyy ahdot ja tehokäyrä laskee loppua kohti.

Itse katsastin oman 240 niin ettei tarvinnut alustaa yms muuttaa ja todistella muutoksia.
Raja omassa autossani tais olla jotain 145hv.
Näin itse katsastin oman turbotetun 240:n tämän vuoden elokuussa ja volvolta hankin lapun viime kesänä.
Katsastusasemissa varmasti eroa eli kannattaa kysellä kuinka kussakin soveltavat ja mitä vaativat.
Volvo 244 vm. -81 turboprojekti

Poissa VolvoRJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 muutoskatsastus
« Vastaus #2 : 03.12.2015, 02:29:31 »
Mistä tota lappua kannattaa kysellä ?

Poissa puliukk0

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2271
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: volvo 240 muutoskatsastus
« Vastaus #3 : 03.12.2015, 03:03:36 »
-Volvo 940 B230FB + M47 '92 "Pulkka"
-Nissan 200sx S13 "1JZ-GTE VVTi projekti" '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Madbull

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • VolvoKapteeni
Vs: volvo 240 muutoskatsastus
« Vastaus #4 : 21.01.2016, 00:56:08 »
Jos on täysin vakio kone kaikkineen vaihdettu autoon, niin eikait siinä mitään autokohtaista lappua tarvi? Oikeastaan pitäisi mennä ilman dynolappuakin, koska vakiokoneen tehot ovat tiedossa.

Itse olen jostain varaosaluottelosta (esim. bilteman tai motonetin) kaivanut alustan osien tiedot paperille ja mennyt muutostamaan. Ahdetussa joka ei ole ollut vakiokunnossa on ollut mukana dynolappu.
-Homelompakko Racing Team-
940 -90
244 -78 V8
Kerava

Poissa puliukk0

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2271
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: volvo 240 muutoskatsastus
« Vastaus #5 : 21.01.2016, 01:32:09 »
Jos on täysin vakio kone kaikkineen vaihdettu autoon, niin eikait siinä mitään autokohtaista lappua tarvi? Oikeastaan pitäisi mennä ilman dynolappuakin, koska vakiokoneen tehot ovat tiedossa.

Itse olen jostain varaosaluottelosta (esim. bilteman tai motonetin) kaivanut alustan osien tiedot paperille ja mennyt muutostamaan. Ahdetussa joka ei ole ollut vakiokunnossa on ollut mukana dynolappu.

Lähinnähän tuo swappi on d24 -> d24 mikä turbotetaan jälkikäteen.

Eli d24 on ihan laillinen vaihtaa toiseen, mutta turbotus vaatii dynolapun (max 20% mallisarjan tehokkaimpaan) sekä jonkun lapun mistä näkee 240 Volvon vertailukohteen.
Joillekkin kelpaa wikipedia lappu, toisille aito Volvon lappu. Lähinnä ensimmäinen ei pitäisi kelvata kun sitä pystyy joka taneli muokkaamaan ja tulostamaan sen jälkeen.
Kuten sanottua joillekkin kelpaa ja joillekkin ei.
-Volvo 940 B230FB + M47 '92 "Pulkka"
-Nissan 200sx S13 "1JZ-GTE VVTi projekti" '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy