Proturbo  Autodiagnoosi

Uusi S/V90

  • 2064 Vastauksia
  • 321757 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa sjos

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5666
Vs: Uusi S90
« Vastaus #30 : 02.12.2015, 22:42:32 »
mitähän tuolta uupuu. T8 inscriptioniin sai menemään ainoastaan 116kiloa. Hud ja peilin kompassi jäi pois. Eikä siellä saannu 22" vanteita, mutta yksillä 21" vanteilla.

En nyt enään kaikkia muista.

Joka penkki rivin ilmastoinnit, sähkö kolmas penkki rivi, vetokoukku, 230v sähkö, astinlaudat,  roiskeläpät jne jne, eli kokolailla kaiken mahdollisen.

Poislukien, tuulilasin/ratin lämmitys,

Noita varusteita kun saa etsiä vähän useammasta paikasta.
Karkea katsaus Suomen sivuilta + pdf lukuun ja sieltä lisäillen, tai ruotsin sivuilta saa paljon kattavamman varuste luettelon.

Ja näitä varusteita/saatavuutta, kun kysyy auto myyjältä,  niin löytyy vielä lisää ja sellaisia, mitä luettelot ei tunne/ei muka saa Suomesta  :)
Mutta,  saa niitä kuitenkin.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10004
Vs: Uusi S90
« Vastaus #31 : 02.12.2015, 22:44:53 »
Niin joo noita helmakoristeita ja muita vastaavia ei ollu tuolla. En ajatellut että niin paljoa voisi uupua. Äkkiähän sen laskisi ruotsin sivuilla kruunuissa verottoman hinnan :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa sjos

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5666
Vs: Uusi S90
« Vastaus #32 : 02.12.2015, 22:56:04 »
Tässä on kyllä ko auton osalta, suoritettu henkistä kidutusta enemmän kuin tarpeeksi  :-[

Onneksi tuli sopivasti tuo uusi s90 tähän väliin  :)

Korkeus olisi vaan valttia xc:n kohdalla, vaikka onkin aika möhkö ajella kaupungissa.
Tosin, on paljon ketterämpi auto kääntymään, mitä yleisesti volvot on olleet.
Jos verrataan vaikka v70n, niin ero kuin yöllä ja päivällä xc:n eduksi  :)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10004
Vs: Uusi S90
« Vastaus #33 : 03.12.2015, 08:14:04 »
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa Kaide

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 315
Vs: Uusi S90
« Vastaus #34 : 03.12.2015, 09:15:51 »
Tuo Skodaa muistuttava perä ollee Ingenlathin kädenjälkeä http://automobile.wikia.com/wiki/Thomas_Ingenlath :o

Volvon mukaan S90 olisi suora kilpailija Bemarin 5 sarjalle ja Audin A6:lle . Minkäslaista markkinaosuutta ovat ajatelleet ? Jos Bemmi myi n. 370000kpl 5-sarjalaista viimevuonna , niin Volvo myi kaikkia mallejaan n. 400000 kpl  vai pitäisikö verrata S80:n myytyjen autojen määrään joka on ollut 18 vuoden aikana alle 600 000 kpl.  :P

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9753
  • Press Space Bar to continue!
Vs: Uusi S90
« Vastaus #35 : 03.12.2015, 10:33:00 »
Volvon mukaan S90 olisi suora kilpailija Bemarin 5 sarjalle ja Audin A6:lle . Minkäslaista markkinaosuutta ovat ajatelleet ? Jos Bemmi myi n. 370000kpl 5-sarjalaista viimevuonna , niin Volvo myi kaikkia mallejaan n. 400000 kpl  vai pitäisikö verrata S80:n myytyjen autojen määrään joka on ollut 18 vuoden aikana alle 600 000 kpl.  :P

Kilpailija voi olla myös pienemmällä markkinaosuudella. Esimerkin voisi ottaa ICT-maailmasta, Applen iOS-puhelinten markkinaosuus maailmanlaajuisesti on moninkertaisesti Android-laitteita pienempi mutta mielikuvissa Apple saattaa silti olla jopa markkinajohtaja ja muut haastajia. :)

Monesti kuuleekin Volvoista sanottavan tyyliin "haastaja Audille ja BMW:lle" tms. Mikä lieneekin ihan oikeansuuntainen ilmaus.
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2383
  • "Noku mä haluan"
Vs: Uusi S90
« Vastaus #36 : 03.12.2015, 10:41:29 »
Näistä "uusista" Volvoista ja niiden muotoilusta tulee mieleen insinöörien keskustelu:

- Ei jumalauta!
- No?
- No katto ny! Keula on perkeleesti liian pitkä! Mitä me ny tehää?
- Ei se ny oo ongelma, kato, tosta poikki ja maski keulalle ni hyvä o
Käyttiskertomuksia , Persian Helmi, aka. Väinö  ,  Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T "P*ske"
Vectra B Sport 2.0l 136hv/188Nm -00, Corsa D 1.3Cdti 98hv/206Nm -09, Volvo 855 AWD vm. -97

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1049
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi S90
« Vastaus #37 : 03.12.2015, 11:13:47 »
Tuo Skodaa muistuttava perä ollee Ingenlathin kädenjälkeä http://automobile.wikia.com/wiki/Thomas_Ingenlath :o

Volvon mukaan S90 olisi suora kilpailija Bemarin 5 sarjalle ja Audin A6:lle . Minkäslaista markkinaosuutta ovat ajatelleet ? Jos Bemmi myi n. 370000kpl 5-sarjalaista viimevuonna , niin Volvo myi kaikkia mallejaan n. 400000 kpl  vai pitäisikö verrata S80:n myytyjen autojen määrään joka on ollut 18 vuoden aikana alle 600 000 kpl.  :P

Jos tuon saa alkaen 40 000€  verojen kera niin on varmasti kova kilpailija.

Jotenkin oletin, että S90 olisi kilpailija Audi A7 ja BMW 7-sarjan kanssa.

Poissa Kaide

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 315
Vs: Uusi S90
« Vastaus #38 : 03.12.2015, 11:18:18 »
Kilpailija voi olla myös pienemmällä markkinaosuudella. Esimerkin voisi ottaa ICT-maailmasta, Applen iOS-puhelinten markkinaosuus maailmanlaajuisesti on moninkertaisesti Android-laitteita pienempi mutta mielikuvissa Apple saattaa silti olla jopa markkinajohtaja ja muut haastajia. :)

Monesti kuuleekin Volvoista sanottavan tyyliin "haastaja Audille ja BMW:lle" tms. Mikä lieneekin ihan oikeansuuntainen ilmaus.

Apple taitaa olla edelleen markkina- ja hintajohtaja  laitteisssa , käyttöjärjestelmissä ehkä toisena. Oilsiko Volvo verrattivisssa Lumiaan ?

Paikalla TPK1980

  • Pyykkääjä
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: -4019
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Uusi S90
« Vastaus #39 : 03.12.2015, 11:28:07 »
Kilpailija voi olla myös pienemmällä markkinaosuudella. Esimerkin voisi ottaa ICT-maailmasta, Applen iOS-puhelinten markkinaosuus maailmanlaajuisesti on moninkertaisesti Android-laitteita pienempi mutta mielikuvissa Apple saattaa silti olla jopa markkinajohtaja ja muut haastajia. :)

Monesti kuuleekin Volvoista sanottavan tyyliin "haastaja Audille ja BMW:lle" tms. Mikä lieneekin ihan oikeansuuntainen ilmaus.
Esim. Audi ei laske, ainakaan tällä hetkellä, Volvoa kilpailijaksi premium-segmentissä. Sille kilpailijoita on BMW ja Daimler.
Jos tuon saa alkaen 40 000€  verojen kera niin on varmasti kova kilpailija.

Jotenkin oletin, että S90 olisi kilpailija Audi A7 ja BMW 7-sarjan kanssa.
A7 ja 6-sarjan Grand Coupe on "samassa sarjassa".

7-sarjalainen painii sitten taas A8:n kanssa.
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10004
Vs: Uusi S90
« Vastaus #40 : 03.12.2015, 11:35:58 »
Jos tuon saa alkaen 40 000€  verojen kera niin on varmasti kova kilpailija.
Lähteekö mitään kilpailijaa tuolla hinnalla?

Nyt julkistetut mallit taitaa olla lähempänä 100 kiloa, mutta varmasti hinnat alkaen mallit tulee myöhemmin.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9753
  • Press Space Bar to continue!
Vs: Uusi S90
« Vastaus #41 : 03.12.2015, 11:46:57 »
Apple taitaa olla edelleen markkina- ja hintajohtaja  laitteisssa , käyttöjärjestelmissä ehkä toisena. Oilsiko Volvo verrattivisssa Lumiaan ?

Laitevalmistajissa toisena, selvästi Samsungin takana. Kun määriä katsotaan. Tuloksenteossa toki ykkönen. Käyttöjärjestelmissä android on täysin omaa luokkaansa.

Mutta pointti on siis siinä, että kilpailija voi olla pienemmälläkin määrällä. Ja myös autoalalla käänteet voi olla nopeita, esimerkkinä vaikla VW päästökriisi.
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa teukka___

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Uusi S/V90
« Vastaus #42 : 03.12.2015, 11:59:33 »
Yhdistetty pari aihetta samasta asiasta / Acke

Luulin jo että voisiko tulla takaveto takaisin,kun näin 90 palaavan ,mutta ei. Eikä tuohon joka pojalla ole varaakaan vaikka olisi takavetona saapunut.

Mitä mieltä muodoista??,minusta nyt rupeaa selvä volvon tyyli hieman karisemaan.

Minusta ihan mukavan näkoinen 2 ovisena aika pulleat muodot,jos ei sitten photoshoppailtu. Valo uudistus taitaa olla tulossa ,kaikkiin mallaihin 3 vuoden sisään?

Jaguaari tuli itselle mieleen, peräpää on sedaneissa aina ollut mielestäni se heikko kohta,joka merkillä (siis ulkonäöllisesti)

Jännityksellä odotan XC90 testiä, että peseekö saksalaiset niinkuin lehdissä on hehkutettu.












« Viimeksi muokattu: 03.12.2015, 13:56:52 kirjoittanut Acke »

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10004
Vs: Uusi S/V90
« Vastaus #43 : 03.12.2015, 14:59:33 »
Yhdistetty pari aihetta samasta asiasta / Acke

Luulin jo että voisiko tulla takaveto takaisin,kun näin 90 palaavan ,mutta ei. Eikä tuohon joka pojalla ole varaakaan vaikka olisi takavetona saapunut.

Mitä mieltä muodoista??,minusta nyt rupeaa selvä volvon tyyli hieman karisemaan.

Minusta ihan mukavan näkoinen 2 ovisena aika pulleat muodot,jos ei sitten photoshoppailtu. Valo uudistus taitaa olla tulossa ,kaikkiin mallaihin 3 vuoden sisään?

Jaguaari tuli itselle mieleen, peräpää on sedaneissa aina ollut mielestäni se heikko kohta,joka merkillä (siis ulkonäöllisesti)

Jännityksellä odotan XC90 testiä, että peseekö saksalaiset niinkuin lehdissä on hehkutettu.


(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)
En usko että valoja päivittävät nykyisiin malleihin kun jossain olisi että 3v päästä uusi XC90 olisi vanhin malli.
Tuo taiteilijan kuva sisustasta on minusta rumempi kuin nyt näissä uusissa malleissa :). Joku outo seka sikiö kun napit on nykyisistä "vanhoista" malleista.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1228
  • Käytännöllisyys ennen muotoilua.
Vs: Uusi S/V90
« Vastaus #44 : 03.12.2015, 15:39:57 »
Yhdistetty pari aihetta samasta asiasta / Acke

Luulin jo että voisiko tulla takaveto takaisin,kun näin 90 palaavan ,mutta ei. Eikä tuohon joka pojalla ole varaakaan vaikka olisi takavetona saapunut.

Mitä mieltä muodoista??

T8 on sähkömoottori takana eli sähköllä ajaessa taitaa olla takaveto. Mutta eihän se oikea takatuuppari ole...

Muodot on minusta aika onnistuneet. Oikeastaan liian suppea konevalikoima on ainoa iso miinus, mainituilta kilpailijoilta löytyy kutosta ja kasia. Mutta kuten aiemmin jo sanoin, aikahan sen totuuden näyttää :) Tuossa on jopa muskelimaista ja kantikasta olemusta, siihen sopisi kyllä iso kone ja takaveto... Nykyinen S 80 on näyttänyt minusta aivan liian sirolta, eka koppa oli paljon hienompi ja isommalla olemuksella.

Eräs kaverini heitti vakavalla äänellä, että olisivat antaneet viimeisien takavetojen mallimerkinnöiden levätä rauhassa. Itse kyllä ihan tykkään tulevasta nimi-ideologiasta. Farkku ja sedan ovat jälleen pari, loogista.

a car you can believe in

 

Futurez  Proturbo