En sano juuta enkä jaata tohon että olis huono mutta se siivitti enemmän tähän valintaan koska voimansiirto käy suorilta siihen että säästää aika paljo aikaa ja vaivaa siinä ja jäykät venajousetki menee suorilta, ja pytty koon kanssa pystyy käyttää isompia venttiilejä helpommin kuin ton 77mm, deekun kannessa jäi pytyn väliin 1mm väliä ku kokeili vähä sovittaa 34/39 venttiilejä et tdi:ssä pystyy vähä isompia vie käyttää 
En minäkään sano että se olisi huono. Se on vaan varsin vähän parempi kuin nykyinen, ja silti sen sovittaminen keulalle edellyttää öljypohjan hitsailua deekun pohjasta ja kaikenmoista muuta "pientä" kivaa, miksi en jaksa nähdä touhua vaivan väärtinä ja toin asian esiin. Voimalinja käy suoraan, se on ymmärrettävä plussa, mutta joku valmis takavedon iso dieseltekniikka olisi silti myös harkinnan arvoinen jos itse tekisin tällaista. Jos olet jo pohtinut ja hylännyt ajatukset esim bmw 3l kutosdieselistä niin anna palaa, pääasia että tehdään eikä ihmetellä.
Itse ollut siinä luulossa että virivirihommissa pyritään menemään kehityksessä paremminkin eteenpäin kuin taaksepäin.
Tämä oikeastaan tiivistää ajatukseni, jos siirtyy deekusta johonkin parempaan viriaihioon, itse siirtyisin selkeästi parempaan enkä yhtä pykälää vähemmän huonoon. Esim joku tuommonen bemmin kutonen ois jo tilavuudeltaankin selkeästi isompi, ne on lujia ja hengittävällä kannella jne.
Ihan vain pohdintana, arvotan kovasti ajatusmallia virittää konetta jolla ei kuulemma tee mitään ja kampurat katkeilee jo vakiona ja galaksit räjähtää yms

. En sotke moottorivalinnassa enempi , kunhan mainitsin että tuollaisella vaihtoehdolla voisi saavuttaa monia etuja vrt tuo tdi.