Vikahan voi olla useassa eri paikassa, kuten tässä topikissa on jo todettukin. Eräs korjauskeino monelle autolle on ollut turbon puhdistus. Tämä toimenpide on Garretin mukaan kielletty, mutta kai jokainen saa tehdä autolleen mitä lystää, jos takuuaika on umpeutunut

Ahdin pitää irrottaa ja purkaa, niin saa hiottua karstat kaikki pois. Alakautta pitää irrottaa yksi ahtimen kiinnityspultti, ahtoputki ja öljynpaluuputki. Yläkautta pakoputki(alareunassa yksi kannake), öljynpaineputki, kaksi ahtimen kiinnityspulttia, ahtoputki, ahtimen imuputki ja moottoritilan poikkituki. Tämän jälkeen ahtimen saa yläkautta pyöriteltyä jossain asennossa pois konehuoneesta.
Seuraavaksi alipainekello irti ja kaikki 10mm kannalla olevat ruuvit, jotka pitävät pakopesää paikallaan. Sitten roikottaa ahdinta kompurakotelosta ja naputtelee varovasti pakopesän irti. Tämä saattaa olla aika tiukasssa ja ruosteessa. Irrostusöljyllä ja kärsivällisyydellä se lähtee kuitenkin irti. Kannattaa varmistaa, että pakpesä irtoaa koko ajan suorassa, ettei pakosiipi pääse vaurioitumaan. Tässä saumassa on pieni ohjuritappi, joka määrää pakopesän oikean sijainnin.
Pakopesän ollessa irti, siinä näkyy sellaisia pieniä vipuja ja kehä, joka liikuttaa niitä vipuja. Kehä lähtee irti ihan nostamalla ja samalla siitä irtoaa kehää ohjaavat rullat ja tapit. Sitten on vuorossa kolme torx-ruuvia. Niitä kannattaa naputella suht voimakkaasti jollain tuurnalla ennen aukaisuyrityksiä. Ruuvien irroituksen jälkeen kiekko, jossa ovat edellämainitut vivut, nousee irti ilman väkivältaa. Se ei sovi kuin yhteen asentoon, joten merkaamista ei vaadita. Kiekon alla on kolme irtonaista holkkia, jotka kannataa tässä vaiheessa nostaa pois.
Nyt irrotetun kiekon alapuolella näkyy varsinaiset johdesiivet. Ongelman ydin on näiden siipien jumiutuminen. Karstaa kertyy siipien reunoihin ja pakopesän sisäpintaan. Joskus myös saattaa jumitusta olla havaittavissa siten, että ne siivet/vivut eivät liiku kevyesti siinä kiekossa. Puhdistusta siis kaipaa siipien reunat, tämä onnistuu helposti laittamalla hiomapaperi pöydälle ja hiomalla kaikkia siipiä yht'aikaa pöytää/paperia vasten. Toinen puhdistettava kohta on pakopesän sisäpinta. Siinä näkyy yleensä selvät jäljet, mihin siivet ovat tarkerrelleet. Tämä pinta kannataa myös hioa paperilla ihan kirkkaaksi. Myös se saumakohta, mistä pakopesa irtosi, kannattaa puhdistaa helpompaa kasausta silmällä pitäen.
Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.
Tämän ohjeen mukaista korjausta ei sitten saa tehdä, mutta kerroinpa nyt kuitenkin, miten se teoriassa tapahtuu
