460 volvo D19T se kestää ydinsodan, hyvänä kakkosena tulee x40 D4192T ja D4192T2 molemmat rullaa kuten edellinenkin miljoonat, ainoa joka ei kestä on rauta moottorin ympärillä, tuommoiset 20-25 vuotta vanhat autot alkaa happanemaan. tai näyttäkää mulle kaikki ne miljoonat corolla priimakunnossa samalta ajalta tai carinat.
isommissa alkaa olemaan että D6 tai tuttavallisemmin D24 taitaa olla isojen volvojen graalin malja.
Mutta sitten uusista joita alottajakin ruotii sanon suoraan että vaikka 2.5TDI on pitkän ikänsä ansiosta paljon päässyt näkemään maailmaa niin minusta enemmän on myynnissä D5 volvoja joilla on rääkätty 800+tkm eikä ole mitenkään ihmeellistä nähdä ihan uusia -10 -> V70/S80 autoja joissa on 500tkm+ mittarissa ja auto näyttää kuin uudelle... enää kun ei taksitkaan aja mittareita ympäri ei siksi että ne koneet ei kestäisi vaan maailma on nykyään ihan erilainen kuin silloin kun kekkonen oli vielä voimissaan.
jos henkiläkohtaisia kokemuksia halutaan S40 D4192T2 M5D -99 ajoin autolla 420tkm ja särjin koneen ihan omaa tyhmyyttä, 320 korjasin kineen kerran kun moniurahihan ratkesi ja meni jakopään väliin. Vika oli kiristäjässä joka oli ollut autossa 320tkm enkä siihen ollut kiinnittänyt huomiota.
XC90 -04 D5244T AW-55 AWD 293+tkm joista olen ajanut 60+ itse tässä melkein kolmen vuoden aikana, moottorissa ollut tasan yksi vika ja se oli 250tkm kohdalla kun yhteispaineanturi päätti alkaa temppuilla ajatella 11 vuotta vanha osa hajosi.
Eläpäs Ribbe mene sotkemaan hyvää mutuilua faktoilla