Race.fi  Puotilan autokorjaamo

V50 2010 D5 ja P1935 powertrain + Moottorijärjestelmä vaatii huollon...

  • 2 Vastauksia
  • 1960 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jukka79

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Noniin, kävi äsken niin että tuli taas tuo "Moottorijärjestelmä vaatii huollon" keltaisella I logolla ja Torque löytää P1935 Powertrain herjan.

Viat tulivat molemmat yhtäaikaa. Mulla on Elm327 ja Torque, sillä löysin tuon koodin, ja se poistaa ko. vikakoodin mutta se tulee sinne joka kerta uudelleen.

Tai ainakin uskon että vikakoodi ja ilmoitus tulivat yhtäaikaa, koska olen vähän aikaa sitten ostanut tuon ELM327:an ja Torquen ja olen sillä aina välillä skannannut auton ja varmaan kolme-neljä päivää sitten viimeksi eikä silloin ollut mitään vikakoodia.

Ongelmat tulivat kun olin peruuttamassa ja märkä kengän pohja lipesi kytkimeltä ja kaara sammui siihen paikkaan.

Gookkeli vei ruotsalaiselle Volvo foorumille jossa kerrotaan että P1935 liittyy jarruvalon kytkimeen, joka ilmeisesti tässä mallissa sijaitsee jarrutehostajassa, ei perinteisesti jarrupolkimessa.

Ajatuksia...?
T: Jukka
Volvo XC70 D5 autom., MCS Countryman All4 aut, Hobby 495UFe

Poissa Jukka79

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Päivitys:
Testilenkin jälkeen tuo "Moottorijärjestelmä vaatii huollon" + keltaina I -logo hävisivät eivätkä tulleet uudelleen näkyviin. Tarkistin tikusta öljyt ja yksi XX -rivi näkyy, eli ei ole maksimissa.

Mutta tuo P1935 Powertrain herja kummittelee edelleen. Ja nähtävästi se viittaa Brake Switch / Signal -herjaan. No, koitetaan saada auto johdon päähän ja katsottua vikakoodit vielä ennen Joulua josko sieltä jotain löytyisi...

T: Jukka
Volvo XC70 D5 autom., MCS Countryman All4 aut, Hobby 495UFe

Poissa Jukka79

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Johdon päässä tuli käytettyä, ja kahdessa eri järjestelmässä.

Toinen ei aluksi meinannut saada luettua koko autoa, mutta luki kuitenkin. Löysi kasapäin vikakoodeja sieltä täältä ja sai suuren osan nollattuakin mutta kaksi koodia jäi.

Sitten Volvon omilla testereillä ja kaksi vikakoodia josta toinen johtui mun tekemästä Eberin pääkytkimestä (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=69830.0). Se korjaantui kun pääkytkimen käänti ON asentoon. Mutta yksi jäi joka liittyi lämmityslaitteen läpänsäätömoottoriin ja sitä ei saatu pysyvästi pois. Silti lämmityslaite toimii niinkuin pitää ja lämmityslaitteen säätimet vastasivat mitä Volvon oma testeri näytti eli toimii ihan täysin kuitenkin.

Siitä olen varma ettei tuota vikakoodia tuolla ole ollut -> joskus alkusyksystä jouduttiin laittamaan ohjelmistopäivitys kun apukuskille tuli huomattavasti viileampää kuin kuskille ja silloin kaikki aivolaatikot olivat vihreänä.

Outo homma mutta eikai tuolle muuta voi...

Osaako joku kertoa että onko tämä Volvon vikakoodisysteemi sen verran älykäs että jos vikakoodi ei uusiudu tietyn ajosyklimäärän aikana niin se vikakoodi nollaantuu?
T: Jukka
Volvo XC70 D5 autom., MCS Countryman All4 aut, Hobby 495UFe

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo