Moottori on irrotettuna ja paljon on opiskeltu. Kun tämä ei enään ole käyttöauto voi näillle tehdäkin enemmän.

Ideat on muuttunut kovasti ja nyt mielessä tehdä tästä T4sta +450hp moottori..
Lueskellut että ahdin 19t, +440 suuttimet, isommat nokat (vaparin tai hiotut nokat), 3" putkisto, walbro 255-bensapumppu ja kunnon cooleri vakipaikalle niin sillä pääsee noin 300 heppaan, ehkä vähän yli. Mutta jos koneen kuitenkin avaa kun niin miksei takokamoja sisälle ja tavoitteet heti hieman yläkanttiin.

Paljon näkyy että ottavat yli 700hp ulos noista. Itellä tavoite ajella pumppubensalla ja olla betonoimatta mitään lohkoja ja lukenut että lohko kestää 130hp per sylinteri tehoja nostaa ennen hajoo joten tossa reseptejä:
Eli kopioitu suoraan
http://www.x40nordic.com/viewtopic.aspx?tid=295170 jossa kielenä ruotsi ja yritetty vähän suomentaa googlen kanssa. Eli mitä tarvitsee kun vakio konetta lähtee rakentamaan.
280-300hpTurbo 16T / 18T / 19T
Adapteri pakosarjan ja turbo väliin
Öljyn painepuolen letku, veden paluu ja tulo letku
Uudemman T4 tai S60R suuttimet
Isompi bensanpaluulinja, ei pakollinen mutta hyvä
Virtaavampi putkisto ja downpipeä tarvii muokata laipan kohdalta
3" Ilmamassamittari phase2, ei pakollinen
T4 tai S60R kytkin jos 2.0T moottori
Pakosarjan porttaus tai pakosarja uudemmasta, ei pakollinen
Vapaavirtaus suodatin
Platinum F5DP0R Bosch sytytystulppa (Tulpat)
Ohjelmointi
+Suositellaan parempaa välijäähdytintä.
Tämä toimenpide toimii hyvin kaikilla x40 turbo malleilla, mutta ei 2.0T ph2, männät ei kestä tätä.
310-340hp
Turbo 18T / 19T
Autotech nokka-akselit/ vaparin nokat)
Venttiilien Säätö nokkien vaihdon Jälkeen
Kiertokanget (vakiot kestää noin 450nm)
Parempi välijäähdytin
Uudemman T4 tai S60R suuttimet (n,320hp), vähintään
500cc@3.8bar jos enemmän hp.
Muunnettu polttoaineen järjestelmät palautuksineen
Virtaavampi putkisto ja downpipeä tarvii muokata laipan kohdalta
3 "LMM (jos on Ph1)
S60R kytkin
Portattu pakosarja (jos on Ph 2)
Sport ilmansuodatin
Bosch platinaa sytytystulppa F5DP0R
T4 Ph2 tai Ph1.5 kansi
Tai kanavien siistiminen
Ohjelmointi
Tämä menettely toimii hyvin x40 T4 malleilla.
2.0T lohkot ovat hieman heikkoja, mutta ne voi kestää nätillä käytöllä.
400hpB4194T2 (T4 -00) moottori tai vanhempi T4 moottori koska moottori parannetulla kampikammion huohotuksella
Kunnon kiertokanget
Suurempi turbo esim. T03 / T04
T4 tai JE männät
Kannen porttaus (Ph2 kansi virtaavampi)
Autotech kireät nokka-akselit
Iso välijäähdytin
Vähintään 3 "pakoputkisto
Muokattu polttoainejärjestelmä paluu
700cc@3.8bar suuttimet
Parempi kytkin (850-vauhtipyörän kanssa Sachs painelevy (eli ei kaksoismassa vauhtipyörää)
Lisä polttoainepumppu
Isompi öljynpaluulinja
Bosch platinaa sytytystulppa F5DP0R
Sport ilmansuodatin
Tuplaventtiilin jouset
Uusi moottorinohjaus
Ohjelmointi
Sitten vähän ylimääräistä vaativille jotta teho saadaan tiehen:
Madallus ja iskarit
Poikittaistuki
17"-18" Vanteet ja renkaat
Yellowstuff palat tai Brembo/Wilwoodkit
Ahtopaine, öljynpaine ja pakokaasunlämpötila mittarit
Moottorin tukikumit jäykemmäksi ja alustaan polyuretaani puslat.
Eli ensimmäinen moottori remontti mihin pitäisi tehdä enemmän koneistuksia. Jotain laakerin vaihtoja tullut aikaisemmin tehtyä ennenkin mutta ei mitään näin radikaalia. Koska konetta tehdään ajan kanssa kun hallille päästään ja budjetti sallii niin tarkotus dokumentoida kaikki pienimmätkin yksityiskohdat jotta voi niitä taas luntata täältä remontin edetessä. Vinkkejä otetaan vastaan ja kun remontissa siihen asti päästään että osia pitäisi haalia voi ehdotella kauppapaikoja sekä "käytettyjä" osia.
