Okei, no sitten kuulostaa astetta kummallisemmalta. Purkaakohan johonkin varausta...? Noin "uusi" D5 ja tuore akku ei pitäisi olla pikkupakkasilla ongelma. Eri asia, jos kenkkuilee -40 läheisyydessä tai sitä raikkaammassa kelissä, mutta oudolta kuulostaa. Etenkin, kun sinulla yp-laturi käytössä. Ei tuo välttämättä kallis ongelma ole ja sitä toivomme. Kerrohan, mitä selviää jatkossa.
Pistää muuten silmään, kun osa kertoilee käynnistyskokemuksiaan pakkasessa ilman minkäänlaista lämmitystä; kyllä varmasti suurin osa toimivista, hyväkuntoisista autoista jopa ikäänkin katsomatta starttaa myös kovalla pakkasella, mutta ilman todella pakottavaa syytä en itse keksi, miksi pitäisi käynnistää ilman lämmittämistä. Itse lämmitän sekä diesel- että bensiini-Vollea välissä jopa nollan tuntumassa tai parin asteen plussakelissä. Tietääkseni se hieman vähemmän kuluttava ratkaisu autolle on ja ainakin päästöjä se alentaa.

Akussa ei pitäisi olla vikaa, se on vaihdettu viime viikon tiistaina ensimmäisten ongelmien ilmaannuttua. Tuli jokin alhainen jännite-ilmoitus, ja akku vaihtui heti seuraavana päivänä uuteen Volvo-akkuun. Mutta huomenna on aika vikakoodien lukuun ja nähdään miten asiassa edetään. Toivottavasti ei kovinkaan kalliisti...