Entinen omistaja on siis tehnyt huohottimeen patentin jossa kannen päällä oleva letku yhdistetty t-haaralla mottorin edestä alhaalta tulevaan letkuun (ilmeisesti menee suoraan moottorin alakertaan) ja t-haaran kolmannesta kohdasta lähtee letku öljypurkkiin. Tämä kuulemma siksi, ettei stefat pullahda ulos, koska oli hajottanut huohottimen osia laatikkoa vaihtaessa. Niin ja imuputkesta poistettu se lämmitettävä venttiili sekä reikä tukittu.
Homma mikä tuossa patentissa ihmetyttää on se, kun kannen päälle menevä letku oli lähtenyt ajossa irti siitä kannesta ja oli ilmeisesti kunnon kiihdytyksessä isommilla kierroksilla heittänyt öljyä koneen pälle. Onko tuo normaalia jos huohotus ei toimi, eli kampikammiossa ei ole jatkuvasti sitä alipainetta??
Autossa kaikki tehot tallella, eikä pidä ylimääräisä ääniä, sekä muutenkin kulkee niin kuin pitää (ajettu turbon vaihdon jälkeen joku 5tkm). Tuo vaiva ei muuten haittaisi ollenkaan, mutta kun esim. kiihdytyskaistalla tulee kiihdytettyä suht rivakasti siihen sataseen, jolloin heittää öljyä siitä kannen päällä olevasta aukosta --> pitää lisäillä öljyä..
Nätisti jos ajaa niin ei näyttäisi öljyä häviävän mihinkään, mutta jos kiihdyttelee rivakasti usein, niin melkeinpä joka toisella tankkauskerralla pitää lisätä öljyä kun alkaa olemaan mittatikun asteikon puolessa välissä..
Eli siis onko tuo "normaalia" tässä tilanteessa, vai saanko yhden syyn lisää koneen avaamiselle vahvistamisen lisäksi? Huohotin on kyllä tarkoitus laittaa kuntoon, koska parin kuukauden päästä pitää viimeistään käyttä leimalla ja veikkaan ettei tuolla patentilla pääse katsastuksesta läpi..