Futurez  Kulkukoira

V70 tyhjentää akkua mystisesti

• 57 Vastauksia
  • 21752 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ESE

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 tyhjentää akkua mystisesti
« Vastaus #15 : 04.01.2016, 08:04:04 »
Mä veikkaisin myös tota oven valoa eli mikrokytkin kuvittelee oven olevan auki asennossa ja valo jää palamaan...mulla meni akku tyhjäksi tämän seurauksena..

Poissa Kaldonia1

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #16 : 04.01.2016, 08:14:42 »
Mä veikkaisin myös tota oven valoa eli mikrokytkin kuvittelee oven olevan auki asennossa ja valo jää palamaan...mulla meni akku tyhjäksi tämän seurauksena..

Tarkoitatko ovivaloa, jonka takia auton sisällä palaa valo vai sitä valoa, joka varoittaa takaa tai sivusta tulevia? Sitä punaista oven sisäreunassa olevaa valoa?

Pitääpä tutkia, vaikka väittäisin että autojamme huoltava kaverini on tämänkin tsekannut.
Kiitos erittäin mielenkiintoisista vastauksista.

Poissa rocktie

• Grand Luxe
  • **
  • rockroad is the only way
« Vastaus #17 : 04.01.2016, 09:14:30 »
Kyllä ny puhutaan vaan siitä oven punavalosta. Huanoha sinne väliin on kattella mutta kyllä sen kokeilee just ainaski tuolla polttimon poistolla.
Mitatkaa purkuvirta ja ottakaa sitten se polttimo pois, vaikuttaako?

Sitten vielä se mankan kulutus? Ei nää ihmeellisiä oo ratkasta, joutuu vaan pyllisteleen....

Jaa muuten, meille on ostettu noin kolmen vuoden sisään 6kpl exide akkuja joista kolme on ollut jo uutena paskoja. En nyt muuten asiaa kommentoi muutakuin ettei osteta enää.
Exidellä vaan se vuoden takuu mikä nyt ei oo muutakuin virhevastuu. Esim. Motonetista tai mistä vaan ostetussa  Sznajder akussa on kolmen vuoden takuu, ihan niinkuin Bosch akussakin. Pistää ehkä vähän miettiin..
Meillä nyt pari kpl käytössä noita sz alkuisia ja hyvin menee.
« Viimeksi muokattu: 04.01.2016, 09:16:15 kirjoittanut rocktie »

Poissa Kaldonia1

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #18 : 04.01.2016, 15:17:14 »
Kiitos vinkistä noissa Exideissä.

Mulla on omassa S80 akkuna Exide ja olen toistaiseksi tyytyväinen.
Entisessäkin oli Exide. Mutta jostain syystä pikkuvaimolle tuli tuo Euroglobe, joita osa moittii ihan paksoiksi.
Saa nähdä mistä vika löytyy, auto menee torstaiksi kaverille katsottavaksi ja tutkittavaksi.

Poissa Chili

• Grand Luxe Touring
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
« Vastaus #19 : 04.01.2016, 17:08:15 »

Entisessäkin oli Exide. Mutta jostain syystä pikkuvaimolle tuli tuo Euroglobe, joita osa moittii ihan paksoiksi.
Saa nähdä mistä vika löytyy, auto menee torstaiksi kaverille katsottavaksi ja tutkittavaksi.

Sammuuko radio, kun otat virta-avaimen pois?
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa Kaldonia1

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #20 : 04.01.2016, 18:39:35 »
Sammuuko radio, kun otat virta-avaimen pois?

Kyllä sammuu.

Onko siinä jotain tutkittavaa?

Auto on muuten kylmänlivakka. Asia, josta olen täällä tai aiemmalla, sillä vähän reilummalla Volvofoorumilla, keskustellut.

Ajoin eilen sunnuntaina autolla lähes sata kilometriä, ulkona oli - 13-15 astetta pakkasta ja minulla oli kylmä. Auton moottorilämmöt nousevat kyllä mittarin mukaan.

Poissa paku97

• :hello:
  • Turbo
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #21 : 04.01.2016, 18:50:02 »
Mitäs sisällä mittari näytti? :pomo:
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa mulugren

• Turbo
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
« Vastaus #22 : 04.01.2016, 19:14:31 »

Täällä exide agm. Kohtapuoliin vuoden päivät rääkätty ardicilla ja hyvin toimii. Itse asiassa taas joutuu toteamaan että mulla ei koskaan..oo sattunu minkäänmerkkistä akkua joka ois ollu uutena jo sökö. Tahi että ois vuodessa tai parissa simahtanu. Kop kop. Olen tavannut viisastella et jos akku ei kestä niin vika on autossa ja tästä saa yleensä vihat niskaan ;D
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Rompe

• Grand Luxe
  • **
  • V70 2,4D -07 Classic, Busines, Cromiumpack
« Vastaus #23 : 04.01.2016, 19:19:12 »
Kun se auto on seisonnassa, niin onko mahdollisesti avaimet virtalukossa?

Poissa Chili

• Grand Luxe Touring
« Vastaus #24 : 04.01.2016, 19:45:18 »
Kyllä sammuu.

Auto on muuten kylmänlivakka. Asia, josta olen täällä tai aiemmalla, sillä vähän reilummalla Volvofoorumilla, keskustellut.

Ajoin eilen sunnuntaina autolla lähes sata kilometriä, ulkona oli - 13-15 astetta pakkasta ja minulla oli kylmä. Auton moottorilämmöt nousevat kyllä mittarin mukaan.

Eipä siinä tuossa tapauksessa ole tutkittavaa. Jos virrat jäisi radioon päälle, niin se olisi väärin kytktty ja radion antennivahvistin olisi kaiken aikaa päällä. Nyt se ei ilmeisesti ole.

Poissa Chili

• Grand Luxe Touring
« Vastaus #25 : 04.01.2016, 19:46:56 »
Kyllä sammuu.

Onko tilanne sama "auto" asennossa ja manuaalilla lämpöjä ohjattaessa?

Poissa Chili

• Grand Luxe Touring
« Vastaus #26 : 04.01.2016, 20:00:13 »
Seuraavaksi kokeile sitä, että lukitset auton avaimella ovesta manuaalisesti yöksi. Tai, jos mahdollista; jätä auto lukitsematta. Tällä voit tutkia sen, että onko ovien lukituksessa hämminkiä - monesti on, ja se vie akkua.

Poissa Kaldonia1

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #27 : 04.01.2016, 21:38:37 »
Seuraavaksi kokeile sitä, että lukitset auton avaimella ovesta manuaalisesti yöksi. Tai, jos mahdollista; jätä auto lukitsematta. Tällä voit tutkia sen, että onko ovien lukituksessa hämminkiä - monesti on, ja se vie akkua.

Hienoa!

Juuri tätä olen nyt kokeillut. Tosin kokeiluaika on toistaiseksi niin lyhyt, että mitään ei ole vielä selvinnyt.
Olen vannottanut pikkuvaimolle, että kotipihalla ovet saavat olla auki ja hänen työpaikallaan ne laitetaankin avaimella kiinni, koska muu tekniikka ei toimi.

Poissa ESE

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #28 : 05.01.2016, 06:54:33 »
Tarkoitatko ovivaloa, jonka takia auton sisällä palaa valo vai sitä valoa, joka varoittaa takaa tai sivusta tulevia? Sitä punaista oven sisäreunassa olevaa valoa?

Pitääpä tutkia, vaikka väittäisin että autojamme huoltava kaverini on tämänkin tsekannut.
Kiitos erittäin mielenkiintoisista vastauksista.

Joo sitä punaista valoa. Jos se jää palamaan niin oven lukkopesässä oleva mikrokytkin ei plaa niinkuin pitäisi. Sen korjaus on helppo. Muistaakseni siihenkin on täällä ohjeet.

Poissa rocktie

• Grand Luxe
  • **
  • rockroad is the only way
« Vastaus #29 : 05.01.2016, 10:05:41 »
Joo sitä punaista valoa. Jos se jää palamaan niin oven lukkopesässä oleva mikrokytkin ei plaa niinkuin pitäisi. Sen korjaus on helppo. Muistaakseni siihenkin on täällä ohjeet.
Ja se helpoin pikakorjaus jos ei pakkasessa tee mieli asentaa on justiinsa ottaa se polttimo pois.

Autoracing  KL-varaosat