Carcom Oy  Elekma

Tämän maksoi V70:n tuonti Ruotsista

  • 58 Vastauksia
  • 39228 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pekka-setä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Tämän maksoi V70:n tuonti Ruotsista
« : 08.01.2016, 14:40:19 »
Olen uusi jäsen tällä foorumilla. Rekisteröityminen porukkaan johtuu siitä, että kahden MB:n (W201 ja W202) jälkeen tulin hankkineeksi Volvo V70:n Ruotsista. Moni tuttu ja puolituttu on kysellyt, mitä operaatio maksoi ja kannattiko ylipäätään. Tässä lyhyt yhteenveto, päätelkää itse.

Auto on V70 2.4D Kinetic manuaali 2007, käyttöönotto 12/2006. Kilsoja oli ostettaessa mittarissa 155 085, perässä vetokoukku, pelleissä metalliväri ja konepellin alla Ardic sekä hanskalokerossa täysi huoltokirja. Uudet kesärenkaat + melko kälyiset kitkat, molemmat aluvanteilla. Auto oli juuri katsastettu ja se löytyi järjestäytyneestä autoliikkeestä Göteborgin läheltä. 87 000 kruunun pyyntihinnasta tingitty kauppahinta kuluineen oli 78 500 kr eli  euroissa n 8800. Tullin papereissa tuontipäiväksi merkittiin 1.12.2015.

Tässä sitten kuluja:
Carfax-raportti 5 autolle 22,80 e
Lennot Hki-Tukholma-Göteborg 242,00 e
P-aine Göteborg-Tukholma 44,00 e
Viking Line Tukholma-Turku 68,00 e
Tullin autovero 1871,54 e
Rekisteröintikatsastus + siirtokilvet 195,00 e
Suomalaiset kilvet 22,00 e

Nämä peruskulut olivat yhteensä 2444 euroa eli auto tuli maksamaan vajaat 11 500 euroa. Kun vertaatte vastaavien yhtä paljon/vähän ajettujen hintoja täällä, voitte päätellä kannattiko. Minä olisin päässyt vielä pari sataa halvemmalla, jos auto olisi ostettu Tukholman seudulta. Carfax-raportista kannatti maksaa, koska kyseinen tietokanta kertoi eri myyntisaiteilla olleiden, ehdolle valikoituneiden autojen katsastus- ja omistajahistoriat yms.

Mutta onhan autosta on muitakin kuluja. Tässä niitä:
Ruotsalaisten kilpien postitus takaisin myyjälle 24 e
Nastarenkaat (BF Goodrich 195x65/15) 370 e
Rekisterikilpien asennus+alustat 34 e
Ajoneuvovero Trafi 670,69 e
Vakuutukset (täysbonukset, tarjoushinta) Pohjola 414,10 e

Ehkä tästä on hyötyä jollekin samanlaista operaatiota pohtivalle.



Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6403
Vs: Tämän maksoi V70:n tuonti Ruotsista
« Vastaus #1 : 08.01.2016, 14:43:48 »
Ei hullumpi! Näkyikö katsastusraporteissa sen hetkiset kilometrilukemat?
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Pekka-setä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Tämän maksoi V70:n tuonti Ruotsista
« Vastaus #2 : 08.01.2016, 15:05:48 »
Juu, sekä Carfaxin tietokannassa että auton papereissa olleissa katsastustodistuksissa oli molemmissa kunkin katsastuksen km-lukema. Huoltokirjankin luvut stemmaa tämän kanssa. Lisäksi oli muutama korjaamokuitti, joissa oli auton välillä 70 000 - 150 000 omistaneen ihmisen nimi ja yhteystiedot. Tämä riitti minulle. Meidän Trafia vastaavalta virastolta saisi faxilla kaikkien aikaisempien omistajien nimet, mutta niitä ei lähetellä ulkomaalaisille yksityishenkilöille (bulvaani Ruotsissa auttaisi...)

Minulle kävi vielä sikäli tuurit, että kun vuosikatsastus Ruotsissa oli tehty 15.11.2015 ja käyttöönottokuukausi on 12/2006, ensimmäistä suomalaista vuosikatsastusta ei tarvitse tehdä kuin 12/2016 mennessä. Rekisteröintikatsastushan oli enemmänkin paperisotaa.

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Vs: Tämän maksoi V70:n tuonti Ruotsista
« Vastaus #3 : 08.01.2016, 15:22:30 »
Selkeä ja informatiivinen katsaus. Kiitos postauksista :)) O0 O0 . Noista  "vähän alta kakskyt donaa, jotain muistaakseni .."  Jutuista ei opi mitään.
S80 Executive D5 AWD

Poissa -late

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: Tämän maksoi V70:n tuonti Ruotsista
« Vastaus #4 : 08.01.2016, 19:32:57 »
Vägverketin sivuilla on ilmainen palvelu, mistä voi ihmetellä perustietoja rekisterinumeron syöttämällä: https://fordonsfraga.transportstyrelsen.se/fragapaannatfordon.aspx

Ihan käyttökelpoinen saitti autoa ruotsista hakevalle.

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1029
  • www.vrcf.fi
Vs: Tämän maksoi V70:n tuonti Ruotsista
« Vastaus #5 : 08.01.2016, 21:06:40 »
Onneksi olkoon! Käheennäkönen peli.

Ruotsista tuoduissa on varmaankin samat lämmitysjärjestelmät ja hienoudet kuin täällä meillä ja tietysti myös penkinlämmittimet.

Onko mitään eroja varustuksessa? Plussaa tai miinusta?

Poissa desire.

  • Hallituksen varajäsen, kympin tyttö
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2365
  • Big things come in small packages.
Vs: Tämän maksoi V70:n tuonti Ruotsista
« Vastaus #6 : 08.01.2016, 21:24:54 »
Tässä sitten kuluja:
P-aine Göteborg-Tukholma 44,00 e

Nastarenkaat (BF Goodrich 195x65/15) 370 e
Ajoneuvovero Trafi 670,69 e
Vakuutukset (täysbonukset, tarjoushinta) Pohjola 414,10 e
Tässä kuluja, joita ei kannata laskea auton päälle. Jonkin verran matkakuluja tulee autoa kotimaastakin hakiessa, voit ostaa täältä auton huonoilla renkailla ja vakuutus+verot on myös samat kotimaasta ostetuille autoille. Noin muuten äärimmäisen hyvä ja informatiivinen yhteenveto! Tästä on taatusti apua jos joku pohtii auton hakemista ja sen kuluja Ruotsista.

Noin muuten mun pikaisen nettiautoselailun perusteella kannatti :) Toivottavasti saat paljon hyviä kilsoja :)
S40 2006 1,8 Summum "Ässä" S* (massamadallettu) | V40 2015 D2 Veksi Veenelkyt a.k.a. "punainen paska" | S60 D4 2014 asusteauto

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4141
  • www.vrcf.fi
Vs: Tämän maksoi V70:n tuonti Ruotsista
« Vastaus #7 : 08.01.2016, 21:33:34 »
Varustetaso tosin on Kinetic, joka on jonkin verran edullisempi. Toki jos auton itselle toi, niin varusteet on sellaiset mitkä on haluttukin :pomo:
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12714
Vs: Tämän maksoi V70:n tuonti Ruotsista
« Vastaus #8 : 08.01.2016, 22:07:33 »
Varustetaso tosin on Kinetic, joka on jonkin verran edullisempi. Toki jos auton itselle toi, niin varusteet on sellaiset mitkä on haluttukin :pomo:
kaikki 2007 vuoden suomiauto on Classic varusteisia, eli vastaa summumia. Tuontiautoa jos miettii niin kannattaa varusteisiinkin panostaa. Ne kun ei vaikuta veroon yhtään.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa jip59

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 328
  • Tervajoki "Pohojammaalla"
Vs: Tämän maksoi V70:n tuonti Ruotsista
« Vastaus #9 : 08.01.2016, 23:54:56 »
Kummasti alkoi autokuume nousta... O0
Ei savua ilman kokeilua...
V70 D5 -05

Poissa Pekka-setä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Tämän maksoi V70:n tuonti Ruotsista
« Vastaus #10 : 09.01.2016, 00:11:33 »
Varusteista kysyttiin. Ruotsalaisissa asiakirjoissa sanotaan Kinetic. Tässäpä tärkeimmät mitä mieleen tulee:

-sähkölasit edessä ja takana
-vakionopeudensäädin
-monitoimiratti
-ajastettava Ardic-lämmitin
-tavaratilan koiraverkko ja suojus
-kattokaiteet
-ilmastointi
-vetokoukku
-kuskin ja vänkärin persegrillit
-normistereot CD-soittimella
-varashälytin
-keskuslukitus kaukosäätimellä

Nahkapenkkejä ei ole eikä istuinten sähkösäätöä/muistia eikä xenoneja - en niitä kaivannutkaan. Takapenkin suksiluukku on ainoa, jonka haluaisin lisää (tästä minulla onkin kysymys toisessa topicissa tuolla V70-osiossa).

Manuaalivaihteistoon päädyin paristakin syystä: a) ajan paljon matka-ajoa jolloin vaihtamisen tarve on siedettävä. b) muutamista ruotsalaisista automaattivaihteisista kyselyjä tehdessäni havaitsin, jotta varman tiedon saaminen laatikkoon tehdyistä öljynvaihdoista ja varsinkin huuhteluista oli työlästä.

Väri on vaaleanruskea metalli, kuten profiiliini kuvasta (otettu tunti kaupanteon jälkeen) näkyy.

V70 taitaa olla Ruotsin myydyin automalli. Niinpä siellä on käytetyissäkin runsaasti valikoimaa ja enemmän kohtuullisesti ajettuja kuin Suomen markkinoilla. Minulle oli tärkeintä löytää luotettava peruskäyttöauto, jolla pärjää viitisen vuotta 18 000 - 20 000 kilometrin vuosiajoilla. Voitte sitten ostaa tämän minulta...

Eniten aikaa ja vaivaa kului muutaman sopivan ehdokkaan löytämiseen. Kun puolenkymmentä autoa oli listalla, tarkistin niiden historiat Carfaxista. Sen jälkeen etsin kaiken irtoavan tiedon niitä myyvistä liikkeistä kuten millaisia kommentteja niistä on eri ruotsalaisilla foorumeilla ja näkyykö niitä kuluttaja'viranomaisten mustilla listoilla. Luotettavuutta lisää jos myyjäliike on keskusjärjestön jäsen - se velvoittaa tiettyjen pelisääntöjen noudattamiseen. Bilwebissä ilmoittavat taitavat olla kaikki.

Tämän jälkeen lähetin sähköpostissa kysymyksiä myyjille. Jos mitään vastausta ei tullut, vedin henkselit ko. firman nimen yli. Jäljelle jääneisiin kolmeen firmaan soitin puhelimella ja pommitin kysymyksillä lähes vaivaksi asti.

Ruotsalaisten autofoorumeilla kerrottiin, että yleensä siellä kannattaa tinkiä. Kuulemma 5-10 prosenttia voisi onnistua saamaan hintaa alas. Havaitsin, että jotkut liikkeet suostuivat neuvottelemaan hinnasta vain paikan päällä. Minun Volvoni hintapyyntö oli 85 000 Skr (ei siis 87 000 kuten aiemmin kerroin). Kun kysyin sähköpostissa, mitä maksaa "med kontantbetalning utan byte", myyjä vastasi " 78 000 kr och bilen är din". Päätin nielaista syötin. Hinnan päälle meni toimituskuluja 450 kronea. Myyjä haki minut 35 kilometrin päästä Landvettetin lentokentältä kun nätisti pyysin. Toki koeajoin auton ennen kuin paperit tehtiin ja raha liikkui.

Minun projektiani varmaankin helpotti, että pystyin kommunikoimaan koko ajan ruotsiksi. Mutta eiköhän ne melkein kaikki siellä englantiakin osaa.

Autonostoni voi vaikuttaa kauhealta varmistelulta ja veivaamiselta, ja hiukan se sitä olikin. Mutta minusta tämä oli myös kiinnostavaa ja opettavaista. Nyt sitten opetellaan, mitä tämä Volvo on syönyt.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3529
Vs: Tämän maksoi V70:n tuonti Ruotsista
« Vastaus #11 : 09.01.2016, 00:53:13 »
Hyvä yhteenveto!

Itselle tosin xenonit olisi täyspakko jos ihan matkaa pitäisi tehdä, tällä hetkellä laittomat muutossarjat kiinni vaikka pääasiassa pyörin "nurkissa", halogeenit tuntuu jotenkin todella eilisiltä. Sama että ilman penkinlämmittimiä ei tällä selällä lähde enää yhtään autoa mukaan. Muutama vuosi on vielä kärsittävä näillä mitä on/puuttuu.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Pekka-setä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Tämän maksoi V70:n tuonti Ruotsista
« Vastaus #12 : 09.01.2016, 01:31:08 »
Penkinlämmittimet etuistuimissa tässäkin on, sanoin vaan niitä persegrilleiksi. Mutta tottahan varustelu lähtee kunkin omista tarpeista.

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1029
  • www.vrcf.fi
Vs: Tämän maksoi V70:n tuonti Ruotsista
« Vastaus #13 : 09.01.2016, 10:40:49 »
Erinomainen selvitys. Kiitos.

Ei tuo autonostosi kauhealta veivaamiselta tai varmistelulta vaikuta, ei ollenkaan. Itse pyrin samanlaiseen täällä Suomessa.
Esimerkiksi iltojeni valon ja aamujeni auringon V70 löytyi toiselta omistajalta ja katsoin Trafin tiedoista, että kaikki piti paikkansa. Toistaiseksi se on ollut todella edullinen ajopeli, vaikkakin vähän viileä.

Oma S80 oli liikkeessä ollut koko alkukesän ja kuvat olivat huonot, koska merkkiliike ei välitä näistä alle kymppitonnin autoista. Paikan päällä auto oli huomattavasti parempi kuin nettiauton kuvissa ja parin selvityksen jälkeen kaupat syntyivät toisella käyntikerralla.

Huolellinen kannattaa olla vaikka meillä on molemmissa autoissa täydellinen huoltokirja ikään kuin vakuutena.

Poissa sjos

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5978
Vs: Tämän maksoi V70:n tuonti Ruotsista
« Vastaus #14 : 09.01.2016, 11:12:43 »
Ihan hyvää infoa hintoineen ulkomailta autoa havittelevalle  :)

Itse toin 2013 v70r awd -00 Virosta.

Itse auto maksoi 3000€.
Haku 80€ (laivaliput)
Maahantuonti kats/vuosi 200€
Verot n.2200€.
Kilvet tai olla sen 20€.
(Viron kilvillä ajoin sen ~3kk kun verotus päätös tuli)

Seuraava/toista autoa nyt kovin etsitty.
Suomesta ei löydy haluamillani varusteilla, ei Virosta, ei Ruotsista.
Saksasta taas löytyy.
Se vaan maksaa reilummin sieltä haku.

n.200€ lento.
n.1000€ polttoaineeseen,  kun takasin ajaa. (+n100€ laiva)
Pari yötä hotellissa ~300€.

Mutta ei auta, varustelutaso/lisävarusteet ratkaisevat.
:smoke:

 

Proturbo  Autodiagnoosi