Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo v50 2.0d eeberi

  • 12 Vastauksia
  • 6325 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lapinpoika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Volvo v50 2.0d eeberi
« : 14.01.2016, 15:51:33 »
Kävi niin että -32 pakkasessa yritin eeberiä käynnistää muutaman kerran yritti aina mutta ei lähteny palamaan. Meni lopulta vikatilaan ja ei yrittänytkään enää päälle. Hinautin Auton eräälle nyrkkipajalle. olivat lukeneet vikakoodit jossa oli ollu et alhainen jännite?? Vaihtoivat akun ja sulattaneet auton niin olivat saaneet eeberin päälle ja vikakoodejakaan ollu jääny yhtään. Nyt kuitenki eeberi ei enää lämmitä niin tehokkaasti mitä ennen? Aamusin ollu vähän käryn hajua auton sisällä? Nesteiden lämmöt ei nouse ku vähän vaikka yli puolituntia aamusin ollu päällä?

Poissa Luomala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v50 2.0d eeberi
« Vastaus #1 : 17.01.2016, 16:31:26 »
Omassa laitteessa myös tuon lämmitys tehon kanssa tapahtunut jotain, kun ei enää lämmöt nouse puoleen väliin. Vaikka lämmitin olisi sen tunnin päällä.
Tätä rupesi tapahtumaan mielestäni sen jälkeen, kun polttoainetta oli tankissa niin vähän ettei eberi lähtenyt sen vuoksi päälle. Muuten lämmitin pelannut normaalisti.

Poissa Ju-Sa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v50 2.0d eeberi
« Vastaus #2 : 19.01.2016, 18:48:49 »
Laitan kysymykseni tähän ketjuun kun aihe on sama eli Eberin toiminta.

Auto V50 1,6D, vm. 2009, 101 000 km. Eberin malli Hydronic D5W S, 5,0 kW. Eilen toimi normaalisti mutta tänään ei lähtenyt päälle ajastimella, suorakäynnistyksellä eikä ajon aikana. Yritin käynnistää sekä viiksestä että kauko-ohjaimella, ei käynnistynyt. Nakuttava ääni (polttoainepumpusta?) kuuluu ja höyryä nousee kun yrittää käynnistää mutta ei käynnisty. Akussa pitäisi olla virtaa (ylläpitolaturi lataa 2 h päivässä) ja dieseliä on 3/4 tankillista, ajoa min. 40 km päivässä.

Mikä mättää? Osaako joku suositella hyviä korjaamoita/huoltoja pk-seudulla, josta löytyisi ammattitaitoisia korjaajia?

Poissa Luomala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v50 2.0d eeberi
« Vastaus #3 : 19.01.2016, 22:08:40 »
Omassa volvossa eberi teki aikanaan samankaltaista, että yritti käynnistyä mutta ei tullut kun reilut savut. Paloilmapuhallinta herjasi huollossa. Puhallin vaihdettiin mutta sama jatkui, vaihdettiin hehku ja palopesä. Ei muutosta, lopuksi vaihdettiin vielä ohjain yksikkö josta toimimattomuus lopulta johtui.

Poissa V50_2009

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v50 2.0d eeberi
« Vastaus #4 : 19.01.2016, 23:23:02 »
Joku kyseli Eberihuolloista: Mulla on myös -09 v50, vähän yli 100 tkm ajettu, jossa Eberissä häikkää (eri häikkä kyllä, savutti ihan tolkuttomasti). Turhaan kärvistelin monta kuukautta ongelman kanssa, Debilissä Eberi laitettiin kuntoon muutamassa tunnissa. Työlle tuli hintaa 190 e + osat päälle.

Poissa Ju-Sa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v50 2.0d eeberi
« Vastaus #5 : 20.01.2016, 16:05:27 »
Laitan kysymykseni tähän ketjuun kun aihe on sama eli Eberin toiminta.

Auto V50 1,6D, vm. 2009, 101 000 km. Eberin malli Hydronic D5W S, 5,0 kW. Eilen toimi normaalisti mutta tänään ei lähtenyt päälle ajastimella, suorakäynnistyksellä eikä ajon aikana. Yritin käynnistää sekä viiksestä että kauko-ohjaimella, ei käynnistynyt. Nakuttava ääni (polttoainepumpusta?) kuuluu ja höyryä nousee kun yrittää käynnistää mutta ei käynnisty. Akussa pitäisi olla virtaa (ylläpitolaturi lataa 2 h päivässä) ja dieseliä on 3/4 tankillista, ajoa min. 40 km päivässä.

Mikä mättää? Osaako joku suositella hyviä korjaamoita/huoltoja pk-seudulla, josta löytyisi ammattitaitoisia korjaajia?

Yllä olevaan vielä jatkoksi, että autoon vaihdettiin takuuseen (12 kk Volvo vaihtoautotakuu) seuravat osata lokakuussa 2013: hehkutulppa, liekinvartija, poltinyksikkö ja palotila. Luulisi, että ne ainakin ovat vielä kunnossa. Huomenna vien auton koko päiväksi lämpimään hallin, katsotaan auttaako. Todennäköisesti Eber on mennyt vikatilaan, joka vaatii virhekoodien lukemisen ja purkamisen, ja sen jälkeen tietää tarviiko osia uusia.

Poissa cossu69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v50 2.0d eeberi
« Vastaus #6 : 21.01.2016, 19:03:06 »
Itsellä kanssa eberi temppuilee välillä käynnistyy -30 ja välillä ei -20. Oon miettinyt että onko ABC:n upm eco dieseli syypää tähän? Täytyy ajaa tankki tyhjäksi ja kokeilla nesteen pro:tä. Mites onko muillasamoja kokemuksia?
VOLVO V50 1.6 D DRIVe classic -12

Poissa Ju-Sa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v50 2.0d eeberi
« Vastaus #7 : 22.01.2016, 08:08:09 »
Huomenna vien auton koko päiväksi lämpimään hallin, katsotaan auttaako.

Ei auttanut, huolto varattu.

Poissa jann3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v50 2.0d eeberi
« Vastaus #8 : 19.03.2016, 16:56:23 »
Laitetaan jonon jatkeeksi...

Auto on S40 2.0D.
Syksyllä ekojen pakkasaamujen jälkeen laitettiin eberi pelikuntoon Debilillä, joku tiiviste ja sihti piti vaihtaa. Eberi on toiminut tähän asti, hytissä kylläkin on ollut lämmityksen jälkeen ollut snadi katku ja välillä liikennevaloissa pitää ilmastointi kääntää sisäkierrolle ettei kuole pakokaasuihin.
Kuuluuko tuon käryn noin pahasti tulla hyttiin sisälle?

Pari viikkoa sitten eberi on ruvennut temppuilemaan, ensin ei meinannut startata ja kun sen sai käyntiin, savu oli sellainen ettei läpi nähnyt.
"aamulämmitys" toimii kyllä ja ajon aikana pysyy päällä, mutta jos pysähtyy muutamaksi minuutiksi niin eberi sammuu. Savupöllähdys vaan käy ja haju on todella kitkerä. Sen lisäksi eberin käynnistyminen ja sammuttaminen ravistuttaa autoa, ajossa ei tunnu mutta paikallaan kyllä.

Näin yhden talven käytöllä ei eberi juurikaan hurraahuutoja saa, osaako joku kertoa missä vika. Huoltoon joutuu varamaan kyllä ajan.

Poissa jann3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v50 2.0d eeberi
« Vastaus #9 : 19.03.2016, 20:20:56 »
Päivitys tilanteeseen, nyt eberi ei käynnisty enää olleskaan...

Poissa jann3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v50 2.0d eeberi
« Vastaus #10 : 24.03.2016, 13:21:15 »
Ongelma ratkaistu, Eberin aivot paskana. Hinta 400e + työt. Kyl on halpaa muoviämpäri...

Poissa jann3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v50 2.0d eeberi
« Vastaus #11 : 26.03.2016, 21:10:44 »
Ei muoviämpäri ole todellista. Tuo saatanan paska toimi sen iltapäivän kun auton hain Debililtä pois.
Perjantaina piti aamulla lähteä liikenteeseen -> auto kylmä. Tänään yritin käynnistellä -> savut tuli muttei paska lähde käyntiin.
Voi vitun muoviämpäri muoviämpäri mitä paskaa. +500 euron remppa kesti yhden iltapäivän.
Kun joskus joku homma menisi kerralla putkee, mut ei. muoviämpäri ei.

Poissa jann3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v50 2.0d eeberi
« Vastaus #12 : 14.04.2016, 21:19:33 »
Palopesä tjsp. oli halki ja sen takia Eberi ei toiminut.
Osa oli hitusen alle 200e, työt sain ilmaiseksi kun on tuolla nyt tullut juostua. Eli kokonaisuudessaan 700e remppa  :2funny:
Jos nyt taas toimisi...

 

RallyBaron  Samppasport