Moro!
Tilavuuksista ei minulla ole tietoa. Löytyisikö kenties käyttöohje kirjasta siihen tilavuus.
Tuo lokasuojan irrottaminen ei ole paha juttu. Jotta se olisi helppoa niin kannattaa ottaa pyörä pois. Eli kunnon tukeva tunkki alle ja rengas pois. Auton omalla ei kannata alkaa tekemään mitään.
Tuo sisälokasuoja oli muutamalla 10mm kantaisella pultilla kiinni ja sitten taisi etureunassa olla torx ruuvikantaisia ruuveja pari. Lisäksi etureunassa taisi olla myös alapuolella ruuvi tai pari torx kannalla. Tosin saa ihan hyvin irti.
Sitten ottaa lokarin huolella irti ja katsoo ennen kaikkea että lokarin lakipisteessä (ylhäällä siis) muoviset hakaset jotka menevät lokasuojan pakkauksen päälle, ovat kunnolla irti. Myös takareunassa noin klo 10-11 kohdalla on muoviklipsi. Eli kun lokasuojasta on irti pultit yms jutut. Niin työnnä sisälokaria sisäänpäin ja samalla vedä alaspäin. Näin lokasuoja tippuu paikaltaan. ÄLÄ siis yritä repiä suoraan alaspäin.
Itse kun olen pikkasen tarkka noissa jutuissa niin, ehkä suosittelisin että jättäisit kevääseen tai alkukesään tai lämpimään halliin. Sillä kun otat lokasuojan pois, niin on samalla oiva mahdollisuus pestä kurat varsinkin lokasuojien juurista pois. Sinne on kertynyt 100 varmasti sellainen määrä kuraa, lehtiä, yms rojua, että tarkka sälli pesee ne samalla pois. Näin pysyy lokasuojan juuret varmasti ehjänä eikä mätäne läpi.
Itse veikkaan että tuo väliputki noiden säiliöiden välissä on joko irti tai sitten putken ja säiliön välinen tiiviste on kovettunut tai hajalla. Tai sitten pissapojan letku on hajalla, mutta se ei kyllä tuolta päältä mielestäni vuotaisi koko ajan, vaan ainoastaan silloin kun pesuria käyttää ja silloin kyllä pesurin paine olisi huono.
Tässä siis koko systeemi. Edustalla vasemmalla näet pienen tankin joka on siis ylempi tankki, josta lähtee oikealta haitariputki viralliseen tankkiin. Juurikin tuo putki oli minulla kovettunut aivan kovaksi ja halkeillut haitari osasta ja vuoti. Alemmasta tankissa on sitten moottorit ja tasovarotin sekä lähtee myös noi putket pissapojille.
https://www.google.fi/search?q=volvo+v50+windshield+washer+parts&prmd=ivmn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiC9Pei-q3KAhWCDywKHWmrDMcQ_AUIBygB#imgrc=RA2_n0aB3TVhJM%3ATuosta näet kokonaisuuden purkukuvana.
http://www.volvopartswebstore.com/showAssembly.aspx?ukey_assembly=1183279&ukey_make=865&ukey_model=11979&modelYear=2004&ukey_category=7858&ukey_driveLine=11315&ukey_trimLevel=24665