Volvo 240 GL B200F B230FT ja M47 '90Vuonna 2009 tuli aiheelliseksi ostaa auto koska kortti-ikä häämötti. Vanha, halpa ja takavetoinen ja mieluiten Volvo oli haussa. Erästä 740:iä haaveilin, mutta samaan aikaan isän työkaveri kauppasi tätä Volvoa. En innostunut niin kuin isäni, mutta otin tottakai auton vastaan, kun hän sen minulle osti

Autolla oli ajettu 325 000km ja lukuisia osia oli vaihdettu huollon merkeissä. Olen auton kolmas omistaja, (neljäs jos isä lasketaan) pitkäaikaisin ja ensimmäinen omistaja oli Pohjois Karjalasta, sieltä auto muutti Kuopioon ja sitten meille Siilinjärvelle.
Viisi vuotta myöhemmin, vain hyvin vähäisten korjaustoimenpiteiden jälkeen Olen pikku hiljaa muokkaillut autoa omaa silmää miellyttäväksi.



Tehtyä:
-Bross- etulippa ja helmat
-"splitteri" etulipan alle
-Moottorin vaihto B200F->B230FT
-koskematon 530
-V-nokka
-"isot vihreät" R-suuttimet
-td04hl-18t ahdin
-kiinacuuleri edessä alhaalla
-3" DP
-025 loppuinen IMM
-bensa lastu
-2,5"putkisto katilta taaksepäin
-GTS 45/35 alustasarja
-Ylä- ja alapuoleiset ''GT-raudat''
-poikittaistuki moottori tilassa
-ovien mätälistat poistettu
-varapyöräkotelot poistettu
-kirkkaat vilkut
-DIY maski, turbo+pappa maskit yhdistäen
-1999 V70 puolinahkapenkit edessä
-850 syylärin flekti
-innovate mtx-l ja Bosch lsu 4.9 anturi
-VDO ahto- ja öljynpainemittarit
-Sachs Racing Equipment -763
-M90->swap
Tavoitteena huoleton ja rivakka kesäauto.