TamCar  KKD Motorsport

Kaksnelikantti vm. -88 "Väinö" || 2.3l TwinTurbo

  • 243 Vastauksia
  • 74445 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaksnelikantti vm. -88 "Väinö" || 2.3l TwinTurbo
« Vastaus #240 : 21.08.2019, 22:44:02 »
Kuulemani mukaan ovat uusia KL-racingin plenumeja suorilta vahvistaneet ja jopa jostain syystä muokkailleet. Joskus kyselin itekkin ja päätin jättää ostamatta. Mulla on nyt AMW plenumin rakennussarjasta tehty ja sai just sellasen kerralla kun halusi, ehkä samalla työmäärällä ja halvemmalla. TIGiä tarttee jokatapauksessa
Drop it, pop it and burn em!

Poissa Jambo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1611
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Kaksnelikantti vm. -88 "Väinö" || 2.3l TwinTurbo
« Vastaus #241 : 22.08.2019, 02:03:11 »
Mulla on yks KL-Racingin plenum tohon 242-projektiin muokkailtu. Eihän se ihan sisäelimiä maksa mutta olis suotavaa olla tuttu alumiinihitsari jos ei itellä onnistu  :D

Omat huomiot;
240 korissa tulee vähän ahdasta jarrutehostimen ja tulipellin puolesta. Ite lyhentäisin vähän sieltä 4. pytyn päästä.

No sit se kaasuläpän laippa on jotain haist... -kokoa. Niiden ite myymän 80mm läpän laipassa käy jako, kaikkien muiden myymiin saa soveltaa tai vaihtaa laipan.

Alipaine/painelähdöt puuttuu, mulla hitsattiin alapuolelle lappu johon sit reijät ja kierteet.

Suuttimien pesät tehty aika päin persettä, pitäis käyä koneistuttaa ne vielä kuntoon.

Kuulemma saaneet ihan ahtopaineella noita ratkeamaan.
Liekkö materiaalin vai saumojen heikkoutta.
Tota mun sarjaa on 2 ihan ammattimaista tig-hitsaria sulatellut ja molemmat kertoneet ihan suoraan hitsanneensa parempaakin alua  :D

Siinä nyt muutama kommentti omasta sarjasta. Olisin ton tienny ni oltais tehty sit kokonaan uus sarja ja hyödynnetty vaikka Volvon orkkis sarjoista laippa/runnerit/suutinpesät...
Käyttiksenä - 945 B230FT/S5D-320Z '93
Ristisiitosta odottamassa - 740 B230K/M47 '87, 945 B230FT/M90 '92
Projektina - 242 B230FT/S5D-320Z '80

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1861
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Kaksnelikantti vm. -88 "Väinö" || 2.3l TwinTurbo
« Vastaus #242 : 22.08.2019, 18:38:53 »
Kiitän  :)



Potkitaas tätäkin eteenpäin. Ratapäivillä aloin kadehtimaan muita paikalla olleita kakssatkuja ja iski himo tehdä tälle jotakin :D Tässä vuoden mittaan puolisolta on välillä kuullut napinaa, kun hän tykkää enemmän tästä, kuin P*skeesta että miksen laita tätä :)) Mitään relevanttia siis ei ole tapahtunut, lähinnä osien tilailua.

Maailmalta pitäisi kotiutua ainakin seuraavia osia;

kaikki sytkäosat
pa. pumppu
moottorinohjaus

Muutama palikka tarvitsee vielä tilailla (esim suuttimet). Pa-linjan saa tehdä valmiiksi asti, kun värkit on likipitäen hyllyssä. Kupariputkea jäi "vähän" yli P*skeen ehjäämisestä :D

Plenumia myös miettinyt ja onko kellään kokemusta KL-racingin tarjoamista?

Kyllähän sitä itekkin tuli koettua että paljon mukavempaa sitä oli polttaa kätensä 240:n konehuoneessa kuin 940:n konehuoneessa kun vermeet kyrvähtää. Sekä todellakin on puolisos oikeassa!

Eihän mullakaan kakkosnelonen pötköttäny pihassa ajamattomana kuin sen melkein kymmenen vuotta  :-[

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 424
Vs: Kaksnelikantti vm. -88 "Väinö" || 2.3l TwinTurbo
« Vastaus #243 : 24.08.2019, 00:16:49 »
Jos mekaruuttaan päädyt nii voin käydä henkisenä tukena/kattomas asetuksia/tms, johonaki kurikan suunnilla taisit vaikuttaa kuitenki? :)
On tullu muutamaa säädettyä, oon kohtalaisesti kartalla miten ne toimii.. ::)
Volvo 245DL -88 käyttis, Volvo 242L -75 kesäauto, Volvo 245SE -91 talvikottero

 

Samppasport  Futurez