Otsikon auton kanssa ollut todella hiljaista, pää syy 940 ja ärsyyntynyt olkapää, sekä pullistunut välilevy
940 katsastusrumba oli omanlaisensa harmituksen aihe tosiaan, pari poltinta piti vaihtaa, ja päästöt kierroksilla koholla, putkessa myös pientä vuotoa. Katsuri kehotti korjaamaan putken ja päästöt menevät todennäköisesti sen jälkeen läpi (co 0.4 koerroksilla ja lambda 1.1xx, happea myös seassa). Vaihdoin hapristuneen akselin ylityksen ja yusinta käynnille, tällä kertaa co seilasi 0.37-1.x

. Totesimme todennäköisesti lambdan olevan rikki. Uutta putkeen ja ollaan taas 0.38-0.4 alueella, ei voi hyväksyä. Vaihtelin ja putsailin sytkäosia, mittailin lambdan arvoa ja kaikki pelaa niinkuin kuuluu, vaihtelin samalla epämääräisen näköiset akun virtajohdot uusiin, jonka seurauksena mm. käynnistys ja valot paranivat nousseen jännitteen johdosta, tässä vaiheessa päästöt mitattiin korjaamolla ja arvo nousi jälleen huonompaan suuntaan. Vaihdoin 240 irrotetun vähän ajetun bosch lambdan ja vaihdoin tulpat uusiin, nyt oltiin jo lähellä, mutta pitkä katin lämmityskään ei tuottanut tuloksia. Jouluaaton aattona, hain uuden tarvikekatin, joustopalan ja v-pand liitoksen. Seuraavana maanantaina ajelin kaverin tallille vaihtaaksemme ko. osat.

Tällä walkerin katilla ei kummoisia päästötalkoita tehty

Vaihdoin vielä pyörijän ja jakajan Boschin vehkeisiin ja nyt päästiinkin jo läpi.