Kyselisin vinkkejä lisälämmittimen käyttöä varten. Pihalla V70, Drive, VM.11, ajettu 140 000km
En ole ite käyttänyt automaatti-asetusta aktiivisena, koska työmatka lyhyt (alle 10min), niin olen jotenki ajatellu, että se turhaan käynnistyy lyhyelle ajolle joka kerta ja kuluttaa ja karstottaa lämmitintä. Olenko aivan hakoteillä? Vai kannattisko lämmitintä pitää vain ON-asennossa.
Suoralla käynnistyksellä pientä lämmitintä joka päivä pakkasilla päällä. Moottori tuntuu ainakin lämpenevän hyvin, mutta sisätilat aika hintsusti. Esim. webasto 20min päällä, ulkona alle 15 pakkasta, niin ei sisällä liian lämmintä ole.. Kun olen auton sammuttanu asetukset on jääny hotille ja puhallus ainakin puoliteholle. Onko teistä normaalia?
Viimeisenä kysymyksenä olisi,että miten ajastinta olette käyttäneet. Minusta olisi parempi, että voisi itse ajastaa koska ajastin lähtee päälle, eikä moottorin käynnistysaikaa. Nyt pakkasilla tuntuu, että webasto huutaa sen maksimi ajan, eli 45min. Tuntuu aika paljolta, eikä se tarvi olla näinkään kylmä, niin webasto on tosi kauan päällä, ennne asetettua aikaa. Ite olen sitten esim ajastanut webaston 12.15 vaikka todellisuudessa startannu 12.05 jne.
Olisiko foorumilaisilla antaa vinkkejä ja ohjeita?