Ensimmäinen koitos Rantasalmella B230FT:llä takana ja hyvin meni. Tuliaisena 1. palkinto luokassa alle 3 litraa.
Kalusto toimi hienosti ja välitykset/ ahtopaineiden nousu yms. osuivat tälle radalle paikoilleen. Vedettävä kuorma (4.3 ton.) vaikutti kyllä etukäteen turhan suurelta traktorin painoon (1ton.) nähden, mutta hyvin se lopulta mäelle nousi. Vauhtia meinasi kertyä liikaakin, sillä jarrutusalue maaliviivan jälkeen oli liian lyhyt => piti löysätä kaasu reilusti ennen maalia.
Ekassa vedossa oli hieman tunnustelua ja ajauduin radan vasempaan reunaan, kun etupyörät eivät meinanneet pysyä maassa. Käsikaasu ei ollut päällä, joten kaasujalan nosto ohjausjarruille aiheutti pienen katkoksen vetoon. Aika kuitenkin hyvä, vähän yli 15 sek.
Toiseen vetoon liikkeelle myös kakkosella, kuten ekassakin. Kolmosella vedin vahingossa rajoittajaan ennen neloselle vaihtoa. Sitten rupesikin jo moottori keittämään ja maaliin tultiin höyrypilven saattelemana. Aika kuitenkin parani 19 satasta. Toinen veto tuli tehtyä heti ensimmäisen perään, siksi kuumeni liikaa. Alkuperäisen syyläristä kapasiteetti tuli vastaan, lisäksi flektiltä puuttuu pakko-ohjaus.
Kolmatta vetoa ennen oli reilu jäähdyttelytauko ja lisäisin vettä syyläriin. Päätin myös kokeilla liikkeellelähtöä kolmosella. Se olikin toimiva ratkaisu ja lopullinen aika oli 14.85 sek.
Eli alavääntöä on onneksi riittävästi.
Kokonaisuus toimii nyt hienosti. Kytkin pitää ja on miellyttävä käyttää ja moottori ohjauksineen toimii hyvin. Tyhjäkäynti hieman aaltoilee, mutta se ei haittaa. Ja mikä hienointa, voimansiirtokin näyttää ihme kyllä kestävän, ainakin toistaiseksi.
Kotitehtäväksi jäi oikeastaan vain flektin pakko-ohjauskytkimen asentaminen. Mitenhän toimisi 19T:llä ja viinalla... tämä 16T ei anna kuin 1.5 bar. painetta

