Noniin, tänään aamulla menin sitten taas autoa huollosta hakemaan. Olin aikaisemmin ilmoittanut, että ardic (vai mikä se nyt onkaan) ei pelaa. No heti ensimmäisenä lähdin sitä testaamaan, laitoin sen päälle ja se löi aivan hirvean pilven tulemaan pellin alta ja sammui muutaman minuutin päästä. Ei muutakuin auto takaisin talliin ja pelti auki. Muutaman tunnin otti aikaa, niin oli uutta osaa taas pellin alla. Vaihtoivat ilmeisesti palokammion ja hehkut sinne ainakin. Nyt senki pitäisi pelata.
Auto oli tosiaan hieman lämmin ku sitä menin noutamaan ja ainakin silloin kävi todella nätisti. Ei minkäänlaista yskimistä eikä lainkaan sinistä savua. Huomenna aamulla sitten selviää miten käy kun on oikeasti kylmä kone. Pitää muistaa seurata, ettei öljyntaso ala taas itsekseen nousta.
Olivat jollain kameralla katsellut männän päällisiä ja olivat sitä kautta huomanneet, että 2. pytyn männänpäällinen oli märkä. Sen perusteella sitten vaihtoivat vain tuon yhden suuttimen.
Pieni yhteenveto tähän mennessä tehdyistä toimenpiteistä:
- 2. pytyn suutin vaihdettu
- Kaikki muut suuttimet puhdistettu ja testattu
- Uudet hehkut
- Puristukset ja ohivuodot mitattu
- Uudet öljyt koneeseen
- Ohjelmiston päivitys
- Ardicin huolto
Puristukset kuulemma olivat hyvät ja tasaiset, ohivuodot olivat kuulemma kuin uudessa koneessa, eli OK. Polttoainepumppua ei sitten jostain syystä vaihdettukaan. Väittivät sitä ehjäksi. Auton polttoainesuodatinta ei oltu vaihdettu 60tkm aikana, joten selittäisikö se tuon runsaan messinkipaskan suodatinkotelon pohjalla..
Sitten vielä kysymys tuosta polttoainekäyttöisestä lisälämmittimestä. Laitoin sen suorakäynnistyksellä päälle, mutta huollon jälkeenkin se sammui noin 5 minuutin tohinan jälkeen. Sammuuko se siksi, että kone ei näillä kelein tarvitse lämmitystä? Vai pitäisikö sen pöhistä se kokonainen tunti, ellei sitä itse ennen sitä sammuta?
