RallyBaron  Samppasport

Moottorin vaihto v70 2.5t awd -97 --> 850 R -96

  • 4 Vastauksia
  • 2984 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AnteroV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 386
  • www.vrcf.fi
Moi

Osaisiko joku vastata tähän. Onko ko. Muutoksessa mitään estettä? Lähinnä kun kone on vanhemmasta. Siis R-kone vain ton 193hp tilalle.

Jarrut pitää edestä muuttaa mutta muuten?
Nykyiset: Volvo V90 D3 AWD -17/18

Menneet: Skoda Octavia RS TDI -15, MB E 250CDI AMG -13, MB E 350CDI AMG -12,Volvo V70 D3 aut. 2013, Volvo V70 2.4D A -05, Volvo V70 2.5T AWD man -97,  Volvo 850 2.5 10v stw -96, Volvo S40 2.0 -96, Renault Megane II Break 2.0 16v -04

Poissa X70R

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 904
    • V70 D5 AWD R-Design -13
Vs: Moottorin vaihto v70 2.5t awd -97 --> 850 R -96
« Vastaus #1 : 30.01.2016, 19:55:54 »
Samat jarrut vakiona V70 2.5T vs. 850R

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottorin vaihto v70 2.5t awd -97 --> 850 R -96
« Vastaus #2 : 31.01.2016, 12:24:40 »
En tiedä, mitä kaikkee siinä 2.5T:ssa on erona, mut 850R:ssä ecuna on Motronic 4.3 ja sitten Mk1 70:ssä Motronic 4.4. Toi 4.4 menee 850, ainakin modatulla binäärillä, jossa on myös datalogging oletuksena päällä = pystyt yksilöllisesti modaamaan kartat just sun autolle, itse. Tolla sitellä on noi checksumien osoitteet väärin, ne on ff00-ff01 ja 1ff00-1ff01. Itse ostin ebaysta s70 t5 automaatin ecun ja suosittelen samaa tapaa muillekin. Silloin se orggis jää paluusuunnitelmaksi. Mikä tahansa turbon m44 pitäs käydä, kun se rauta on samaa ja sitten sinne ajetaan joko manuaalin tai automaatin softa.
Virtalähteeksi modauksiin suosittelen vaikka tommosta, jossa virranrajoitin. Jos nyt vaiks sattuu ahtaassa tilassa ottamaan piuhat yhteen  ;)

Tossa hieman listaa m44:sta

0 261 203 076 – 97 850 GLT LPT Manual 2.4T
•    0 261 203 077 – 97 850 GLT (N/A) / 98 SV70 GLT (N/A)
•    0 261 203 166 – 96 850 GLT (N/A) Automatic 2.5 20v
•    0 261 203 167 – 96 850 GLT (N/A) Manual 2.5 20v
•    0 261 203 927 – 96 850 T5 Automatic 2.3T
•    0 261 203 936 – 97 850 GLT 2.4T / 98 SV70 GLT 2.4T
•    0 261 204 293 – 97 850 (N/A) Manual 2.5 20V
•    0 261 204 294 – 97 850 (N/A) Automatic 2.5 20V
•    0 261 204 295 – 98 SV70 (N/A) Manual 2.5 20V
•    0 261 204 296 – 98 SV70 (N/A) Automatic 2.5 20V
•    0 261 204 297 – 98 SV70 GLT LPT Automatic
•    0 261 204 298 – 98 SV70 (N/A) Manual
•    0 261 204 299 – 98 SV70 GLT (N/A)
•    0 261 204 305 – 97 850 AWD Manual 2.5T
•    0 261 204 442 – 97-98 CSV70 T5 2.0T
•    0 261 204 443 – 97-98 CSV70 T5 2.0T
•    0 261 204 444 – 97-98 CSV70 T5 2.0T
•    0 261 204 446 – 97-98 CSV70 T5 2.0T
•    0 261 204 447 – 97-98 CSV70 T5 2.0T
•    0 261 204 448 – 97-98 CSV70 T5 Manual 2.3T
•    0 261 204 449 – 98 CSV70 T5 Automatic 2.3T
•    0 261 204 450 – 98 SV70 T5 Manual 2.3T
•    0 261 204 451 – 98 SV70 T5 Automatic 2.3T
•    0 261 204 455 – 98 V70R Automatic 2.3T
•    0 261 204 456 – 98 SV70 AWD LPT 2.4T
•    0 261 204 457 – 98 SV70 AWD LPT 2.4T
•    0 261 204 458 – 98 SV70 GLT LPT 2.4T/C70 2.4T LPT Automatic
•    0 261 204 459 – 98 SV70 AWD LPT 2.4T
•    0 261 204 460 – 98 VXC70 AWD LPT 2.4T
•    0 261 204 570 – 98 S70 GLT (N/A) 2.5 20v
•    0 261 204 571 – 98 S70 GLT (N/A) 2.5 20v
•    0 261 204 606 – 98 V70R AWD Automatic 2.3T
•    0 261 204 607 – 98 CSV70 T5 Automatic 2.3T
•    0 261 204 608 – 98 CSV70 T5 Manual 2.3T
•    0 261 204 609 – 98 SV70 2.5T
•    0 261 204 611 – 98 SV70R 2.3T
•    0 261 204 610 – 98 CSV70 GLT LPT 2.4T
•    0 261 204 612 – 98 SV70 R  2.3T
•    0 261 204 743 – 98 SV70 GLT (N/A) Automatic 2.4 20V
•    0 261 204 744 – 98 S70 SE (N/A) 2.4
•    0 261 204 765 – 98 SV70 2.5T

Volvospeedissä oli muistaakseni juttua tuosta 609:stä, että sille olis myös binääriä. Eli ihan suoraan 2.5T:n softaamiseen.
« Viimeksi muokattu: 31.01.2016, 12:29:50 kirjoittanut jpajula »
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa AnteroV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 386
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottorin vaihto v70 2.5t awd -97 --> 850 R -96
« Vastaus #3 : 31.01.2016, 13:28:40 »
Mitäs jos laitan sen 850 R aut. Ecun kiinni? Saako sillä sen pelaamaan? Se on kyllä 4.3

Mites tuo vakio v70 2.5t ecu jos tilaan siihen uuden lastun joka on vaikka T5 tai R-malliin?
Vai lavetille jonnekkin teettämään custom lastu?

Jos saisi jollain käymään turvallisesti että tietää kaiken toimivan ja sitten Säätöön.


Nämä koneethan on ilman säätyvää nokkaa tms.

Luulisin että jos saan kaivettua v70 R tai t5 lastun tuohon vakio ecuun niin se toimisi?

Nykyiset: Volvo V90 D3 AWD -17/18

Menneet: Skoda Octavia RS TDI -15, MB E 250CDI AMG -13, MB E 350CDI AMG -12,Volvo V70 D3 aut. 2013, Volvo V70 2.4D A -05, Volvo V70 2.5T AWD man -97,  Volvo 850 2.5 10v stw -96, Volvo S40 2.0 -96, Renault Megane II Break 2.0 16v -04

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottorin vaihto v70 2.5t awd -97 --> 850 R -96
« Vastaus #4 : 31.01.2016, 16:54:45 »
Mitäs jos laitan sen 850 R aut. Ecun kiinni? Saako sillä sen pelaamaan? Se on kyllä 4.3
Tämä on mulle juurikin hämärää, eli onko tuo 2.5 koneen laitteisto semmonen, jotta tuo 4.3 osaa sitä käsitellä. Siinä 4.3:ssa on vähemmän muistia, eli sinne mahtuu pienemmät kartat.

Mites tuo vakio v70 2.5t ecu jos tilaan siihen uuden lastun joka on vaikka T5 tai R-malliin?
Vai lavetille jonnekkin teettämään custom lastu?

Jos se sun ECU vastaa numeroltaan jotain noista aiemmin lähettämälläni listalla, niin sä et tarvi lastua. Sen ECU:n voi ohjelmoida suoraan. Itse päädyin lastuttamisen sijaan tuohon ECU-swappiin, kun noita 850 T5:n ECUja ei näytä olevan liiemmälti tarjolla - eli ei riskeerata sitä ehjää boksia tinailemalla sinne mitään.

Jos saisi jollain käymään turvallisesti että tietää kaiken toimivan ja sitten Säätöön.
M4.4:lla ja custom binillä, sä saat sieltä sen datan loggauksen päälle ja näet mitä se kone tekee missäkin tilanteessa.

Nämä koneethan on ilman säätyvää nokkaa tms.
Luulisin että jos saan kaivettua v70 R tai t5 lastun tuohon vakio ecuun niin se toimisi?
Lastusta en tiedä, että mitä kaikkee siellä on. Mm. 70 --> 850 swapissa pitää sinne binäärin puukottaa modaukset ilmastointia varten. Ei mitään haisua, että onko noissa mitään eroa 70 sarjan sisällä. Lastuttaminen alkaa reilusta satkusta (kotipajat), jos ei itse tinaile sitä lastua sinne. Itse tilasin jenkeistä ECU:n ebayn kautta ja kaikkine tulleineen ym. hintaa tuli alle 80€.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

 

Carcom Oy  Elekma