1) Puhallin on ehjä, jos kerran puhaltaa joskus kaikilla nopeuksilla.
2) Tuskin esivastuskaan on rikki, sillä yleensä se rikkoutuu täydelle teholle tai sitten ei pyöri lainkaan.
3) Moottorista ei jää vikakoodia.
4) Tuskin. Eikö korjaaja poistanut koodeja homman päätteeksi? Jonkinmoinen lista niitä tulee, kun akku on irti. Ei tosin mitään tähän vaikuttavaa.
Puhalluksen "vajaus" voi johtua siitä, että lämmintä ei ole tyrkyllä. Alkaa puhallella lujempaa, kun moottori lämpiää tarpeeksi. Laita siis weba automaattikäytölle ja arvioi tilanne sitten uudelleen. Huurteenpoistoasennossa pitäisi kyllä puhaltaa heti täysillä.
Kiitos Hessu vastauksesta taas kerran.

1) Itsekin uskon, että uusi ja alkuperäinen puhallin on ehjä ja sen pitäisi antaa riittävästi puhallusvoimaa
2) Puhaltimen esivastus epäilyttää edelleen, mutta katsotaan...
3) Joo Vidalla ei varmaan jää viallisesta puhaltimen moottorista mitään vikakoodia. Mutta antaako vikakoodia jostain muusta: esivastuksesta jne. Ja ennen kaikkea, pääsiskö Vidan avulla tutkimaan parametrejä ja ajamaan testiajoa puhaltimelle ym?
4) Koodeja ei poistettu korjauksen jälkeen. Uusi asiakas tuli jo sisälle. Ehkä tämä olisi pitänyt tehdä. Akkuhan oli irti koko operaation ajan.
Tuohon puhalluksen vajaukseen, kun lämpöä ei ole saatavilla en usko. Eilen ajoin autoa 100 km ajan ja pakkasta oli vain 1 aste. Auto puhalsi koko ajan tarvittaessa erittäin kuumaa ilmaa. Minulla oli auton lämpötila 22 astetta. Vaikka laitoin testimielessä manuaalisesti puhaltamaan suoraan esim. 20 asteen lämmöllä, niin lähti vain puoliteholla puhaltamaan ja sitten aivan satunnaisesti puhallusteho pamahti täysille. Entisellä puhaltimen moottorilla reagoi joka kerran puhallustehon säätämiseen välittömästi.
Ja lisätietoja aamun testin jälkeen. Auto oli lämmityksessä webastolla 40 min ja lähdin liikkeelle. Sisällä oli normaalin lämmintä, sillä automaatti-ilmastointihan toimii webaston kanssa noin puoliteholla. Mainittakoon muuten vielä, että raitisilmasuodatin oli vaihdettu jo 3 viikkoa sitten ja sitä edellisen kerran 8 kk sitten.
Laitoin välittömästi huurteenpoistotoiminnan päälle. Ei lähtenyt puhaltamaan kuin puoliteholla. Työpaikalle on noin 8 min matka. Noin 6 minuutin ajamisen jälkeen kuulin, että puhallusteho pumppaa tehoa ylöspäin noin 30 sekuntin ajan aivan hituisen. Tämän jälkeen puhallusteho pamahti täysille, kuten sen olisi pitänyt tehdä heti liikkeelle lähdön jälkeen. Sitten kokeilin laittaa manuaalisesti täyden puhallustehoa jalkatilaan ja toimi hienosti täydellä teholla. Seuraavaksi automaatti-ilmastointi päälle ja sitten huurteenpoistolle. Puhalsi vain puolella teholla ja 1 minuutin jälkeen pomppasi sitten täydelle teholle. Entisen puhallinmoottorin kanssa, kun se vielä toimi n. 1 kk sitten. Huurteenpoisto meni aina suoraan täysille heti, kun laitoin sen päälle. Jotain häikkää todellakin on.