Ei varmaan ollut ensimmäinen johonkin tuotantosarjaan sattunut virhe autotehtaalta, valitettavasti tämä meidänkin merkkimme kompastuu joskus tuohon. On niitä kuitenkin muillakin merkeillä:
90- luvun puolivälissä erään saksalaismerkkisen ambulanssiksi rakennetun auton omistaja noitui kun hälyytyksen tullessa auto ei päästä sisään, tai jos sisään pääsi niin ei lähtenyt käyntiin. Merkillä oli paljon ongelmia sähköjen kanssa, tyyppivioista puhuttiin.
Eräs merkki jolla imusarjassa vika että imi läpät moottoriin hintavin seurauksin, 12 000-17 000 euroa. Maahantuoja tosi nihkeä myöntämään mitään. Merkin palstoilla iso keskustelunaihe, keräsivät jopa yhdessä tietoa keissistä.
Muuan merkki tosiaan jonkun kaasupoljinongelman kanssa oli tapetilla, maksoi maltaita jenkkilässä se vika merkille.
Yhden konsernin kolmikirjaiminen automaattivaihdelaatikko. Surullisen kuuluisa kirjainyhdistelmä joka ei ole suomessa heikko, jossain toisessa maassa suosittelee maahantuoja ettei takseihin kyseistä lootaa laiteta.
Yhdellä automerkillä oli se suosikkimalli joka pärjäsi testeissä, katsastustilastoissa ja joka paikassa. Hyvä auto, mutta ruostesuojaus täysin pielessä. Olipa mallista sporttinen mps-versiokin.
Noita löytyy historiasta varmasti kaikilta automerkeiltä, ja löytyy jatkossakin. Suomen kuluttajansuoja on vain semmoinen että me kuluttajat joudumme maksamaan itse noita autotehtaiden kämmejä, kun monissa muissa maissa korjaukset maksaa tehdas tai maahantuoja. Meille kuitenkin uskotellaan että kuluttajansuoja on maailman kärkitasoa.