Samppasport  Futurez

EVRY:t ja muut modit

  • 166 Vastauksia
  • 59464 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 904
Vs: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #15 : 15.04.2012, 20:58:09 »
Ahtomodilla saa paineet säädettyä haluamakseen vastusta säätämällä.
Vakio 0,9 ja "järkevä" 1,1-1,2 bar.
EVRY oikein ja huolella tehtynä on ihan kiva lisä pikkurahalla. Ei siitä sen enempää.

Rynkytys ilmaantuu yleensä kun auto on juuri ja juuri pysähtymäisillään esim. punaisiin pysähtyessä.
Kansi on suurinpiirtein oikeaan kohtaan koputeltuna kun ajotietokone näyttää kulutuksen oikein.

Euro/kilsa tarkoittaisi about 64 litraa/100km.
0,10€/km tai euro/10km voisi olla lähempänä totuutta  ;D

Tosiaan joo siis euro per kymmene kilsaa.  8)

Onko sulla ajotietokone ja mitä lukemaa se seka-ajossa näyttää? Kun tuo meikän auto näytti samaa 5,8 lukemaa vaikka olin ajanu 100km moottoritietäki 120kmh. Oisko siellä koputeltu kantta jo johonki suuntaan?

Jos ahdot nostaa tuonne 1,1-1,2 hujakoille ja lisää syöttöä siten ettei ihan työnnä mustaa vielä (sekö oli oikea määrä..?) niin millaisista tehoista ja väännöistä mahdetaan puhua? Jollaki on varmaan jonki sortin persdynotuntumaa? Minkään 10hv:n ja 14Nm:n takia ei jaksa vaivautua..  :)
« Viimeksi muokattu: 15.04.2012, 21:02:04 kirjoittanut ÄRRRÄ »
E 220 cdi w211

V70 Awd mk2

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 628
Vs: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #16 : 15.04.2012, 21:03:43 »
Vastaan tullut ihan tehtaan säädössä olevia vermeitä joissa oireina rynkytystä ja optimistinen kulutusmittari.
Rynkytys poistui koputtelulla ja kulutuslukemakin korjaantui oikealle tasolle.
Hivenen kadonnut puhti korjattiin kotikutoisella ahtomodilla+evry-boksilla.

Kulutus riippuu miljoonasta asiasta ja taitaa olla oma topic sille aiheelle.
Oma kampe kulutti aikoinaan keskimäärin 6,3 / 100km.

Näppituntumasäätö olisi juurikin tuommoinen 1,1-1,2 bar ja syöttöä sen verran että taustapeilistä näkyy hentoinen savupilvi.
Ei siis mitään sysimustaa pilveä.
Jos noilla tehdastekoisilla bokseilla mainostetaan saavutettavan reippaat 170 heppaa, niin miksei kotitekoisillakin  ;)
« Viimeksi muokattu: 15.04.2012, 21:07:17 kirjoittanut jaippi »

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 904
Vs: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #17 : 15.04.2012, 21:14:14 »
Vastaan tullut ihan tehtaan säädössä olevia vermeitä joissa oireina rynkytystä ja optimistinen kulutusmittari.
Rynkytys poistui koputtelulla ja kulutuslukemakin korjaantui oikealle tasolle.
Hivenen kadonnut puhti korjattiin kotikutoisella ahtomodilla+evry-boksilla.

Kulutus riippuu miljoonasta asiasta ja taitaa olla oma topic sille aiheelle.
Oma kampe kulutti aikoinaan keskimäärin 6,3 / 100km.

Näppituntumasäätö olisi juurikin tuommoinen 1,1-1,2 bar ja syöttöä sen verran että taustapeilistä näkyy hentoinen savupilvi.
Ei siis mitään sysimustaa pilveä.
Jos noilla tehdastekoisilla bokseilla mainostetaan saavutettavan reippaat 170 heppaa, niin miksei kotitekoisillakin  ;)

Okei no se on sellanen selvä nousu jo, eli jos tuollainen huolella tehty evry- ja ahtomodi ei riko konetta niin vois ainakin kokeilla. Kai se taitaa softaus olla silti se aito ja oikea vaihtoehto ja varmaankin edessä jossakin vaiheessa.

En ole huomannu varsinaisesti mitään rynkytystä moottorijarruissa, pieni jyristys tuntuu vedossa mutta liekö se sit vauhtipyöräpohjaista..tosin tuntuu että sekin tasoittuu kun vedättää enempi. Ja tämä siis tuolla 1500-1900 alueella..periaatteessa kai vauhtipyörä-oire pitäis vissiin vaan pahentua kovemmalla vedolla? Ehkä se vois sitteki olla jotain polttoainepuolta.

Kiitoksia näistä vihjeistä ja selvennyksistä, täytyy varmaan aloitella sillä pumpun kannen kohdistelulla ensin.
E 220 cdi w211

V70 Awd mk2

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 628
Re: Vs: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #18 : 15.04.2012, 21:43:23 »
...täytyy varmaan aloitella sillä pumpun kannen kohdistelulla ensin.

Jos ei ole häiritseviä oireita niin älä koske siihen kanteen.
Sen säädössä on kyse millin kymmenesosista.

Tässä Kulmamiehen kertomusta säädöstä ja sen tarkkudesta.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=10788.msg266521#msg266521
« Viimeksi muokattu: 15.04.2012, 21:48:55 kirjoittanut jaippi »

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 904
Vs: Re: Vs: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #19 : 15.04.2012, 22:12:37 »
Jos ei ole häiritseviä oireita niin älä koske siihen kanteen.
Sen säädössä on kyse millin kymmenesosista.

Tässä Kulmamiehen kertomusta säädöstä ja sen tarkkudesta.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=10788.msg266521#msg266521

mahtuuko sinne laittamaan heittokellon silleen että siirtymän pääsee katsomaan sillä? Minä en ole ehtiny irrottaa koneesta edes muovia päältä vielä.  8)

Toinen kymysys. Tuo pumppu ilmeisesti tunnistaa ahtojen nousun? Tapahtuuko näin evry- ja ahtomodin jälkeenkin? Ilmeisesti kyllä, ei kai se muuten oikein toimiskaan?
E 220 cdi w211

V70 Awd mk2

Poissa V2T

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 325
  • Against Greenpeace with D24/D5252T/D4192T3
Vs: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #20 : 27.04.2012, 08:08:28 »
Nyt kans oma evry kasattuna pöydällä, mutta ainoa joka ihmetyttää on että kuuluisiko diodien yli pystyä mittaamaan sähkömittarilla tuon vastuksen?
Ja boksi kuitenkin kasattu "ohjeitten" mukaan:


+ --- Katkaisija ---- 200 ohm potikka ----------------------- 
                                                                                      |
                                                                                      |
- --- diodi <| sekä |> diodi rinnan ---- 56 ohm vastus ---


Eli siis siihen asti kunnes yrittää diodien yli päästä niin näyttää ihan hyviä vastuksia...
Ja diodit oli juurikin noita 1N4148 mallisia

Epävirallinen EVRY-mies 
--> 850 TDI -96
ex:  V40 -03 1.9D HP, 244DL B200F, V70 TDI -2000- "Nelisilmä", 944 D24TiC, 244 GLE B19E

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 628
Re: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #21 : 27.04.2012, 08:29:26 »
Diodien yli et saa vastusta mitattua.
Kokoonpano näytti olevan oikein, eli säädä potikka puoleenväliin niin siitä on hyvä lähtee.

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 904
Vs: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #22 : 09.06.2012, 13:54:47 »
Palikat olis hommattuna. Ahtopainemittaria ei ole, eikä toisaalta huvittais ostaakaan kun en ajatellu sellasta kabiiniin jättää. Eli, uskallanko tehdä tuon ahtopainemodin suoriltaan ilmnan ahtomittaria? Jos säädän vastuksen sinne 5k ohmin hujakoille, niin ahdot pitäisi ilmeisesti olla sen 1,1-1,2 bar? VOiko tuohon tulla autokohtaisia heittoja?
E 220 cdi w211

V70 Awd mk2

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 628
Re: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #23 : 09.06.2012, 15:31:17 »
Laitat sen ahtomittarin edes tilapäisesti kiinni.
Autokohtaisten erojen vuoksi ei tulisi säädellä näppituntumalla.
Hillityllä syötön nostolla ja noin 4500 ohmin ahtomodilla kamun V70 ahtoi juuri tuon 1,2-1,3 bar.
Tarvittavassa vastusarvossa on ollut jopa tuhannen ohmin eroja eri autojen välillä.

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 904
Vs: Re: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #24 : 09.06.2012, 18:43:51 »
Laitat sen ahtomittarin edes tilapäisesti kiinni.
Autokohtaisten erojen vuoksi ei tulisi säädellä näppituntumalla.
Hillityllä syötön nostolla ja noin 4500 ohmin ahtomodilla kamun V70 ahtoi juuri tuon 1,2-1,3 bar.
Tarvittavassa vastusarvossa on ollut jopa tuhannen ohmin eroja eri autojen välillä.

Okei tätä pelkäsinkin. Kai se on sellanen mittari sit vaan ostettava. Kattoo jos se jättää samantien pysyvästi sit jonneki, pystyypähän seuraamaan ainaki.
E 220 cdi w211

V70 Awd mk2

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2880
Vs: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #25 : 09.06.2012, 20:33:49 »
Laita vaikka hanskalokeroon, voi tarvittaessa seurata jos käytöksessä jotain muutosta. Minäkin joskus leikin noiden kanssa, tosin ilman diodeja, parhaillaan tai pahimmillaan ahtoja 1,6bar. Sitten kyllästyin ja käytin Debilisssä softalla.
V60 D5 AWD R-Design -14  
240 DL B19K -84

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 904
Vs: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #26 : 09.06.2012, 20:44:12 »
Laita vaikka hanskalokeroon, voi tarvittaessa seurata jos käytöksessä jotain muutosta. Minäkin joskus leikin noiden kanssa, tosin ilman diodeja, parhaillaan tai pahimmillaan ahtoja 1,6bar. Sitten kyllästyin ja käytin Debilisssä softalla.

Softausta minäki oon haaveillu, ei ole vaan rahaa laittaa nyt. Oliko samanlainen auto ja minkä verran irtos tehoa ja vääntöä?
E 220 cdi w211

V70 Awd mk2

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2880
Vs: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #27 : 10.06.2012, 08:46:39 »
Softausta minäki oon haaveillu, ei ole vaan rahaa laittaa nyt. Oliko samanlainen auto ja minkä verran irtos tehoa ja vääntöä?
-98 v70 tdi. Penkissä en käyttänyt kun Debilissä ei vielä siihen aikaan sitä ollut. Kyllä se paremmin kulki noiden evryviritysten kanssa, mutta tyhjäkäyntiä kävi vähän rytyyttäen ja kytkin luisti 3-vaihteelta ylös päin. Kaksoismassa perinteisesti huusi hoosiannaa... Käytin softalla kun alkoi pelottamaan että ennemmin tai myöhemmin joku paikka antaa periksi. Toki se kytkinremontti sitten tehtiinkin.
V60 D5 AWD R-Design -14  
240 DL B19K -84

Poissa V2T

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 325
  • Against Greenpeace with D24/D5252T/D4192T3
Vs: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #28 : 19.06.2012, 13:53:09 »
Juu kyllä tuo ahtomittari kannattaa ainakin hetkellisesti olla käytössä.

Itse ensimmäisten kokeilujen jälkeen pelkällä evryllä sain ahdot nousemaan yli mittarin asteikon, eli 1,5 bar ++
Joten jälkiviisaana suosittelen...

Epävirallinen EVRY-mies 
--> 850 TDI -96
ex:  V40 -03 1.9D HP, 244DL B200F, V70 TDI -2000- "Nelisilmä", 944 D24TiC, 244 GLE B19E

Poissa vootilaane

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • ei voimaa ilman savua 2.5tdi v70 -97
Vs: EVRY:t ja muut modit
« Vastaus #29 : 19.06.2012, 17:29:06 »
elikkä onko syöttöjen lisäykseen yksin kertaisempaa selitystä/yhtä vastusta piuhojen väliin kun hirveä pään pyörittely vastuksien ja potikoitten kanssa? tarkoittaen yhtä yksin kertaista ku ahtojen lisäys että tulee vaan yks ainut osa 2 piuhan väliin.
k.v

 

Elekma  Autoracing