Moro!
Voisin tänne lisätä tiedoksi yhden itse kokeilemani asian.
Auto 480tkm ajettu, joista minun aikana ainakin 20tkm evry ja ahto modattuna. Ahdot alkoivat viimeisen 1000km aikana nousta huonommin ja huonommin, lopulta ei nostanut ilman evryä ja ahtomodia ahtoja enään yli 0,6bar ja ahto ja evry kytkettynäkin vain 0,9bar. Eli ahdot ei noussut millään säädöillä.
No vikaa etsittiin ahtopaineen säätöventtiilistä, evryn ja ahtomodin kytkennöistä ja ahtovuodoista ym. Lopulta mietin että olisiko katalysaattori tukossa. Kyllä se oli aivan tukossa, ei siitä edes nähnyt läpi vaikka kirkasta valoa vasten katsoi.
Katin läpihän pitäis pujottaa putki ja laittaa takaisin paikalleen, itsellä ei ollut juuri sillä hetkellä aikaa enempää kun laittaa suoraa putkea tilalle (tulevaisuutta ajatellen laitan katin läpiputkella takaisin kun kerkiän.
Dp irroitus oli paljon kivuttomampi mitä ajattelin. Ahtimelta pultit irti, lähti aika helposti minulla ainakin ja seuraava katkos löytyy katin jälkeen ennen takavaimenninta.

Jigitin pikasesti dp:n rautapannoilla ja laudanpätkillä näin, jotta saan oikeaan asentoon kaiken ja oikeaan mittaan.

2,5" putki menee nätisti vanhan katin paikalle...

Nopea mig liimaus ympäriämpäri sauma ja dp paikoilleen.
Tämä operaation jälkeen tehoa ja vääntöä tuli oikeasti paljon lisää. En uskonut että katti vaikuttais, kyllä se (tukkonen ainakin) vaikuttaa radilkaalisti. Nyt ahdot nousevat ihan eri tahtiin kuin ennen ja ahtaa nätisti jopa 1,7bar (tietysti ahdot ei pysy sielä, mutta piikkaa sinne).
Tälläisenä ehkä jotain helpottavana tietona tänne.
-VinskiMo