Carcom Oy  Ateho

142 -72 16valve, myyty

  • 227 Vastauksia
  • 72422 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5104
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #30 : 14.05.2011, 19:49:13 »
Sitten ehkä jos ois saanu edes yhden kelvollisen ajan ja tötsätkin kestäneet koskemattomina :I Ei ollu oikein auto ja kuski synkassa keskenään tuommoista varten.
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5104
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #31 : 31.05.2011, 22:54:24 »
Yllättävän hiljaista pidellyt, en ole edes käynnistänyt autoa em. reissun jälkeen vaan ajellut "pätkällä".

Viime viikolla aloittelin uutta imusarjaa joka on jälleen tein itse, säästinkö - mallinen.
Kannen laippoja poltatin sopuhintaan useamman pari vuotta sitten, joten porasin yhteen pultinreiät ja suurensin imuaukot sopiviksi(kairasin kanteen hieman isommat kanavat aikanaan). Kävin sorvarilta lattarautaa, porasin siihen tarvittavat reiät ja vanhaa imusarjaa mallina käyttäen heppasin laipat keskenään sinnepäin.
Runnerimateriaaliksi valikoitui 2" putki, koska vanhassakin sarjassa käyttämäni kartioputket ovat tähän käyttöön liian jyrkästi supistuvat. Lyhensin tavoitepituuteen ja lyttäsin toisesta päästä muotoa kohdilleen. Suuttimenpesinä käytän samoja kuin aikaisemminkin, eli M12 mutteria sopivasti porattuna.

Tänään muotoilin runnerit sopiviksi, hitsasin paikoilleen ja vinguttelin sisältä ylimääräiset nystyrät pois. Vielä vaatis suuttimienpaikat, bensakiskonjalat, tps:n jalan ja siistimistä.
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5104
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #32 : 01.06.2011, 22:07:11 »
Vielä puuttuu bensakiskon- ja tps:n jalat sekä lisäsiistimistä(tuli vaihteeksi todella isoa saumaa työpaikan vanhalla migillä ::)) maalauksineen. Todella ruma se on ainakin jos ei muuta. Täällä päivämäärällä merkityn jälkeen.

Ainiin, soitin Rallyraceen tänään ja alustavasti kyselin iskareista. Ens viikolla laitan tilaukseen jotta saa ajettavuuden kuntoon. Toimitusaika nelisen viikkoa, joten onpahan alusta kunnossa niiltä osin jos ja kun farkku ei liiku ennen kesämiittiä.
« Viimeksi muokattu: 01.06.2011, 22:31:52 kirjoittanut Lankku »
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa mettis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #33 : 01.06.2011, 23:27:01 »
minkä mittasen teit tosta uudesta imusarjasta? jos tekis seuraavaksi kanssa suorilla putkilla olevan imusarjan ajankuluksi..edellisen tein kaartuvilla putkilla http://s68.photobucket.com/albums/i2/metsaranta/volle/?action=view&current=P1020363.jpg

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5104
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #34 : 01.06.2011, 23:54:10 »
11cm paikkeilla se on. Kannen laippa on kulmassa putkeen nähden, tein vaan sopivan pyöristyksen alareunaan. Ei pysty tekemään käytettävään tilaan mutkallista putkea, koska on nytkin jo tiukkaa, ettei "kaasarin" kansi hakkaa konepeittoon ja kakkosen imutorvi jarrutehostimeen.
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5104
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #35 : 04.06.2011, 00:30:57 »
Laitoin imusarjan paikoilleen ja kävin lyhyellä koeajolla, kuvaa en viitsinyt enää ottaa kun itikoita oli niin maanperusteellisen paljon. Ois pitänyt melkein olla mehiläishoitajan asuste päällä laittaessa :P Bensakiskosta lähtevä paluulinja ottaa laturiin kiinni, katsottava päivällä miten tilanteen korjaa. Ajettavuuden suhteen vähän huono tehdä suoraa vertailua koska ei ole kahteen viikkoon tullut tällä ajettua. Koko kierrosalueella imuäänet muuttuivat hieman erilaisiksi.
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5104
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #36 : 05.06.2011, 00:13:34 »
Käänsin bensakiskonkiinnikkeitä hieman ja nyt laturiin jää väliä viitisen milliä. Ei pahemmin näy kuvassa bensakisko kuvassa kun oli muutoin niin valoisaa.

Suoritin päälipuolisen pesun ja kävin ajamassa vähän enemmän. Login perusteella mappiarvo on täyskaasulla paljon tasaisempi kuin aikaisemmin. Perstuntumalla vetokin on tasaisempaa ja jossain määrin tuntuis paremmalta. Säädin synkkaa, ei paljon kone värise joutokäynnillä ja käykin ihan kivasti ainakin siihen asti kunnes uudet nokat saa paikoilleen.
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5104
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #37 : 08.06.2011, 22:09:08 »
Sunnuntaina vaihdoin oikeanpuoleisen vetarin vuotamisen takia ja yksi laipan pultti katkesi kiristäessä kuin tyhjää vaan. Kaivettava jossain välissä pois. Maanantaina paikkasin taas pakosarjaa, tuista huolimatta nelosen putki oli melkein ympäri poikki, kolmonen osittain ja ykkönenkin alapuolelta hieman. Myös yksi tuki oli jo murtunut irti hitsistä. Ja kaikki noin 800km ajon jälkeen. Uskottava vissiin, että tuo muoto ja lämpömuutokset eivät vaan pelaa yksiin. Teen uuden "normaalin mallisen" lähiaikoina.

Eilen koitin katsella voimalinjan suuntausta jotta sais kardaanin värinät pois, muttei ainakaan toistaiseksi ollut mitään hyötyä vaikka tukilaakerin kohta onkin paremmin linjassa. Tänään tilasin RallyRacelta Gazin iskarit, toimitusaika ois kuukauden ja hinta 400e pintaan. Vaihtoehtona ois ollu Spaxin valikoimista "kisashimmatut" säädettävät, joissa sisäänjoustonvaimennus on huomattavasti jäykempi kuin vakio mutta ei säädettävissä. Ois olleet hieman halvemmat, mutta kokeillaan nyt näitä.
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5104
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #38 : 09.06.2011, 22:56:36 »
Kardaanin värinät poistettu osittain. Löysin työpaikan nurkista ristikollisen M47 etupätkän ja purin kardaaninlaippaa myöten osat irti autosta joutuakseni toteamaan, että lootassa on pienempi boori kuin mulla olevissa laipoissa. Jäipä vaihtamatta, mutta tuli huomattua että vanha laippa heiluu akselin päällä. Ollut varmaan mutteri löysällä jossain vaiheessa lootan elämää. Laippaa ei saakaan väljyyden takia suoraan ja se aiheuttaa etupätkässä aika reippaasti heittoa. Sitä myöten tietysti takapätkän etupäähän tulee heittoa.

Otin toisen laipan vanhasta lootasta ja se oli jämäkkä paikoilleen. Nyt näyttäisi puolestaan siltä, että etupätkä tai kumilaippa on hieman kiero. Samassa nopeudessa tulee pintakaasulla edelleen samanlainen vapina. Isommilla nopeuksilla tilanne muuttui niin päin, että vedossa täristää, mutta pintakaasulla, moottorijarrulla tai vapaalla ei yhtään. Koitan huomenna toisella kumilaipalla ja sen jälkeen etupätkällä mikäli muistan oikein ja sellainen nurkissa on.

Vanhasta lootasta otin kannen auki ja syy vaihdekepin vastuksettomuuteen selvisi. Metallimujua oli mennyt siirtäjätangonkuulan väliin ja kiilannut sen jumiin. Onpahan varaloota jos ei muuta, ajettukin vasta luokkaa 440tkm josta varmaan kovimmat vajaa 5000 kilometriä mun käytössä ;D
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5104
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #39 : 10.06.2011, 23:46:45 »
En viitsinyt alkaa vatuloimaan kardaanin kanssa vaan vaihdoin vanhan laatikon. Isommilla nopeuksilla värinät ovat pois, mutta pienemmässä vauhdissa tuleva värinä on täysin samanlainen ja poistuu vain vapaalla.
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa juhnu-79

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 360
  • www.vrcf.fi
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #40 : 11.06.2011, 00:34:06 »
mikä kytkin sulla sielä on?
kyl mää ny jotain siinä sitten koitin oikeinkin tehdä..:)

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5104
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #41 : 11.06.2011, 21:58:13 »
Tuossahan se lukee pari viestiä ylempänä.
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5104
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #42 : 15.06.2011, 20:50:34 »
Uutta pakosarjaa varten on putket hommattu ja laippakin odottelee Matkahuollossa noutoa.

Nokkia varten tuhosin sarjan hydraulinostimia. Purin sisukset auki, poistin sieltä jousen, takaiskukuulan ja sitä pitävän peltilätkän. Nostimen öljyreiän kohdalta pyyhkäisin pintaa hieman rälläkällä, heppasin umpeen ja hioin tasaiseksi. Testasin vielä irtokannessa jokaisen nostimen liikkuvan vapaasti. Viikonlopulla sain haltuun uusille jousille muokatut jousilautaset ja jousien alle korokepalat. Tulollaan on 8mm lieriösokkia nostimen sisälle joilla passaan venttiilivälykset kohalleen. Kunhan saa ne haltuun, voi alkaa suunnittelemaan nokkienvaihdon ajankohtaa.

Ostin joku aika sitten vinokoneen M90 lootan viallisena siitä tulevan rahinan takia. Sain haltuun viikonlopulla ja avasin maanantaina. Äänen lähde löytyi aika helposti ja oli jo alustavasti pääteltävissä ilman laatikon aukaisua. Ulkokooli oli pyörinyt mukana, mutta ainakin vanha istui vielä paikoilleen. Kyseessä siis ulostuloakselin ulompi laakeri heti stefan takana. Uusi laakeri on tilauksessa, hieman eri kulma kartiossa mutta kestää minkä tarvitsee.

Ajatus oli ensin laittaa tinakonelaatikoiden varaosiksi, mutta laakerinvaihdon jälkeen taidan pitää varalla mikäli sattuu eksymään tähän jossain vaiheessa. Voisko olla vedetty laipan mutteri joskus liian tiukkaan kun on noin käynyt? Krymppiholkki oli hieman läjässä ja laippa tiukemmassa kuin muissa vastaan tulleissa M90:ssä. Öljyä oli oikeahko määrä, joten ei ainakaan näillä öljyillä ole pyörinyt kuivana. Akselilla on toinen samanlainen laakeri joka putsauksen ja voitelun jälkeen pyöri normaalisti. Muistikuvan mukaan lootalla on ajettu luokkaa 350tkm.
« Viimeksi muokattu: 15.06.2011, 20:53:35 kirjoittanut Lankku »
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa janne81

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3527
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #43 : 15.06.2011, 21:28:44 »
Varmaan joku vetänyt mutterimopolla niin että pysyy sen laipan.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5104
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #44 : 17.06.2011, 21:02:18 »
Jotain semmosta varmaan.

Tänään purin pakosarjan pois ja huomenna ois meininki tehdä uus valmiiksi maalausta myöten. Kollektorin meinasin katkaista vanhasta.
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

 

Carcom Oy  Ateho