KL-varaosat  Race.fi

850 t5 auotomaattilootan vaihto

  • 12 Vastauksia
  • 3774 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ökykisko

  • Käyttäjällä hoitamattomia kauppoja. T:Ylläpitö
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 302
  • www.vrcf.fi
850 t5 auotomaattilootan vaihto
« : 15.02.2016, 18:32:42 »
Eli teefemmasta porsi laatikko ja toinen tarttis saada tilalle. Ajattelin kun pihassa on 93 2.5 10v kasipätkä automaatilla niin jos siitä ottas lootan ja vaihtas uudet kitkalevyt ja suodattimen jne..onko näissä jotain eroavaisuuksia? T5 on 2.3 koneella ja vm on 96...molemmissa aw50-42 le ja vaihtolaatikon numero on 1208776 ja vanhan lootan numero on 1208890
Käyttäjällä Ökykisko on selvittämättömiä kauppoja, ks. tarkemmin http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=126.msg747348#msg747348

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: 850 t5 auotomaattilootan vaihto
« Vastaus #1 : 15.02.2016, 22:26:58 »
Perävälitys eri. Jos osaat vaihtaa sinne noi osat, miks et vain korjaa nykyistä?

Poissa Ökykisko

  • Käyttäjällä hoitamattomia kauppoja. T:Ylläpitö
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 302
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 auotomaattilootan vaihto
« Vastaus #2 : 15.02.2016, 22:45:56 »
Ajattelin et olis parempi kun tolla "uudella" laatikolla ajettu vsin 200tkm ja vanhalla 440tkm..
Käyttäjällä Ökykisko on selvittämättömiä kauppoja, ks. tarkemmin http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=126.msg747348#msg747348

Poissa rocktie

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 318
  • rockroad is the only way
Vs: 850 t5 auotomaattilootan vaihto
« Vastaus #3 : 16.02.2016, 07:26:07 »
Perävälitys eri. Jos osaat vaihtaa sinne noi osat, miks et vain korjaa nykyistä?
Meneeks tuo sitten vikatilaan jos teefemmaan tuon 10V lootan roiskasee?
Nopeustieto virheellinen?

Poissa Ökykisko

  • Käyttäjällä hoitamattomia kauppoja. T:Ylläpitö
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 302
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 auotomaattilootan vaihto
« Vastaus #4 : 16.02.2016, 14:16:08 »
Niin onko tietoa? Vai laitanko tasauspyörästön vanhasta lootasta..?
Käyttäjällä Ökykisko on selvittämättömiä kauppoja, ks. tarkemmin http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=126.msg747348#msg747348

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: 850 t5 auotomaattilootan vaihto
« Vastaus #5 : 16.02.2016, 19:10:33 »
Eli teefemmasta porsi laatikko ja toinen tarttis saada tilalle. Ajattelin kun pihassa on 93 2.5 10v kasipätkä automaatilla niin jos siitä ottas lootan ja vaihtas uudet kitkalevyt ja suodattimen jne..onko näissä jotain eroavaisuuksia? T5 on 2.3 koneella ja vm on 96...molemmissa aw50-42 le ja vaihtolaatikon numero on 1208776 ja vanhan lootan numero on 1208890

Tämä on mun mielipide...

tollaisessa projektissa jos pitää nopeasti saada auto liikkeelle takaisin niin sitten noin.
Mut jos haluaa vähänkään paremman ja aikaa on niin kunnostaisin sen T5 laatikon. eli uudet kitkapinnat ja suodattimen sinne, osat pesetettynä jossain.
Kun vaihdat ne kitkapinnat ja suodattimen niin se on aivan sama onko laatikolla rullattu 200tkm vai 700tkm.
Kannattaa sitten myös hoitaa se turbiini samalla kuntoon/vaihtaa...
Koko vaihteiston öljyjärjestelmä kannattaa putsata sitten kunnolla!
Lisäksi tiedät että solenoidit toimivat siinä laatikossa 100% varmuudella, jos kerta muuta vikaa ei ole kuin että vaihteet luistaa.


Meneeks tuo sitten vikatilaan jos teefemmaan tuon 10V lootan roiskasee?
Nopeustieto virheellinen?

Itse käyttäisin sitä T5 tasauspyörästöä.. muuten voi tulla ongelmia joko osien yhteensopivuuden kanssa, menee rikki tai muuta vakavaa...
« Viimeksi muokattu: 16.02.2016, 19:16:15 kirjoittanut Axu85 »
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa Tommi_K

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 auotomaattilootan vaihto
« Vastaus #6 : 16.02.2016, 19:29:09 »
Moro,

Mistähän saisi sen legendaarisen laakerin ostotiedot, josta kaikki automaattilaatikon korjaajat puhuu? Eli  AW50-42 LE laatikon "neulalaakeri, joka täytyy aina laatikon avauksen yhteydessä vaihtaa". Lisätietona minulla on vain se, että Opel-varaosana sen saa "tiskiltä". Ilmeisesti kyse on Calibran vm. 90-lukujotain mallin AW50-42 laatikosta..

Tommi

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: 850 t5 auotomaattilootan vaihto
« Vastaus #7 : 17.02.2016, 06:29:54 »
Joo välityksistä heittää koodia. Ja lisäksi noissa oli alkupään malleissa eroja kitkalevyjen määrässä. Taisi olla 2 vaihteelle 3 levyä vaparissa ja 4 turboissa. Mekaanisesti (planeetat ja rattaat ja akselit) ovat samat koneista riippumatta.
Ja 96 perää ei voi laittaa 92 lootaan, siitä puuttuu anturin kehä.Se on 96 eri paikkaan.

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: 850 t5 auotomaattilootan vaihto
« Vastaus #8 : 18.02.2016, 15:59:06 »
Joo välityksistä heittää koodia. Ja lisäksi noissa oli alkupään malleissa eroja kitkalevyjen määrässä. Taisi olla 2 vaihteelle 3 levyä vaparissa ja 4 turboissa. Mekaanisesti (planeetat ja rattaat ja akselit) ovat samat koneista riippumatta.
Ja 96 perää ei voi laittaa 92 lootaan, siitä puuttuu anturin kehä.Se on 96 eri paikkaan.

Sä kun tiedät noista laatikoista enempi niin miten sen saa kestämään enemmän voimaa?
Tuleeko jotkut erikoisemmat kitkapinnat vai miten se tehdään?
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa Ökykisko

  • Käyttäjällä hoitamattomia kauppoja. T:Ylläpitö
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 302
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 auotomaattilootan vaihto
« Vastaus #9 : 20.02.2016, 12:14:32 »
Niin siis ei tolla mun vanhalla lootalla enää tee mitään
Käyttäjällä Ökykisko on selvittämättömiä kauppoja, ks. tarkemmin http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=126.msg747348#msg747348

Poissa Ökykisko

  • Käyttäjällä hoitamattomia kauppoja. T:Ylläpitö
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 302
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 auotomaattilootan vaihto
« Vastaus #10 : 20.02.2016, 12:18:07 »
Ja ensikesän jos loota kestäisi sen +300hv niin riittäis kun seuraavana talvena tulis 6v manuaali ja muuta mukavaa
Käyttäjällä Ökykisko on selvittämättömiä kauppoja, ks. tarkemmin http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=126.msg747348#msg747348

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: 850 t5 auotomaattilootan vaihto
« Vastaus #11 : 21.02.2016, 15:52:33 »
Omaan muokkasin kytkimen mäntää.  Silloin  sain eteenpäinmeno kytkimeen 5 levyä 4 sijaan =25 % enemmän kitkapintaa.  Ja lisäjäähdytin keulalle. Vaikea noista sanoa mikä paikka pettää ensimmäisenä.
3/4 vaihteen pakalle voi tehdä saman modauksen.  Eli 5 kiekkoa 4 sijaan.

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: 850 t5 auotomaattilootan vaihto
« Vastaus #12 : 21.02.2016, 15:54:13 »
Ja turbiinista juotettiin siivet kiinni koko matkalta. Nämä on siitä huonoja virittää kun ei saa mitään osia.  Eri joku jenkki minne saa vaikka mitä.

 

Proturbo  Autodiagnoosi