Uusi suodatinkotelo 235 euroa siniseltä, vaihto 0 euroa takuuseen liikkeessä (ei Volvon liike) josta ostin auton 1,5 kuukautta sitten. Samalla vaihdettiin koneeseen öljyt (kalliit Castrolit
). Auto oli pajalla tiistaista perjantaihin koska osa tuli vasta tänä aamuna mutta sain liikkestä käyttööni uuden turbo Astran siksi aikaa (ihan kiva ripeä peli mutta Volvoa tuli silti ikävä, Opelin ilmastointi oli perseestä).
Äsken kävin hakemassa auton liikkeestä ja hyvin tuntuu toimivan. Pyysin vanhan osan itselleni ja tein sille äsken ruumiinavauksen. Kalvohan sieltä oli rikki, itseasiassa kahdesta kohtaa. Kalvon päällä oleva korkki lähti helposti irti joten jos jostain saisi ostettua pelkän uuden kalvon tulisi tämän tyyppvian korjaaminen paljon nopeammaksi ja ennenkaikkea halvemmaksi. Pelkän kalvon saisi minun mielestäni uusittua öljynsuodatinkotelon ollessa paikallaan. Ehkäpä joku varaosavalmistaja alkaa valmistamaan tulevaisuudessa kalvoa tai keksimme siihen kalvon jostain muualta. Kelpaiskohan vanhan Strömpän kalvo