Tekniikka 2017
- B230ft
- lastutettu, ahdot 1.1bar
- Uudet tiivisteet
- uudet laakerit ja männänrenkaat
- h-profiiliveivit arp pulteilla
- aw71L Rankalla shiftkitillä
- Detroit truetrack -588 lukkoperä
Varusteet:- Sähkölasit
- Sähköpeilit
- Automaaatti ilmastointi
- Plx laajakaista
- ahtopainemittari
- Digitaalinen volttimittari
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Elikäs tuli hairahduttua ja ostin taas tuollaisen 940 turbon, Autohan on lähes viimesiä -97 valmistuneita 940 volvoja. Kyseinen laitos on varustettu b230ft koneella ja luotettavalla aw71l laatikolla, näiden seurana perästä löytyy se mukavan toiminnan omaava G80 lukko. Seuraavana kuva autosta ostokunnossa:

Seuraavaksihan autoon oli saatava parempaa alustaa, kun vanhat iskarit alkoivat olemaan jo ehtoo puolella, asian korjaukseksi kävin tilailemassa Fixukselta bilsteinin luettelon numeroiden mukaan B8 iskarit.
Kyseiset iskarit asennettiin alle uusien yläpään laakereiden ja jousien kanssa,samalla tuli myös camber modattua yläpäitä. Jousiksi eteen valikoitui 940 orkkikset noin pari kierrosta lyhyempänä, taakse taas 240 kuormat, vähän päälle 2 kierrosta lyhennettynä. Tällä alustalla auton asento asettui kuvat mukaisesti:

Seuraavaksi sitten vaihdelaatikon ylimääräinen luistattaminen alkoi ottamaan hermoon, minkä vuoksi laatikkoon tuli tehtyä Accumodi. Nyt on vaihdot ihan tarpeeksi ripeät, ja muutenki aw alkoi toimimaan kuten vaihdelaatikon kuuluukin.

Kun aski oli paikallaan, ja pääsi koeajamaan, osoittautui että täytyy saada myös lisämittareita kabiiniin, siispä ostoon lähti ahtopainemittari sekä plx:än laajakaista lambda.
Muitten muutosten lisäksi tuli hetken mielijohteesta ostettua autoa varten 960 ovenkahvat, sekä helmamuovit ja takaluukun pikku lippa, jos ne sais vaikka kesempänä asenneltua paikoilleen.
Laitetaan vielä loppuun muutama kuva läjän nyky kunnosta:




