Onko vanteiden suoruutta tarkistettu ? Kyllähän ne koneessa saa "tasapainoon" mutta saattavat silti lievästi tutista ajaessa. Oikeastaan yksikään vanne ei ole suora, kuin siihen asti kun se laitetaan alle, varsinkin isommissa. Eikä ne ole itseasiassa uutenakaan suorat

. Puhutaan sitten eri hintaluokan valsseista kuin näistä 500-1000e marketti sarjoista. Itsellä on varmaan tasan jokainen vannesarja saanut osumaa parissa vuodessa. Kerran kun vetää routakuoppaan niin, että tärähtää kunnolla pohjaan niin avot, suurella todennäköisyydellä on 18" alkuperäinenkin vanne klommolla. Kauheeta kuraahan noi perus vanteet on. Edellisessä V60:ssä oli Volvon omat 18" Ixionit ja ne oli ainakin joka suuntaan niin saatanan kierot kahden kesän jälkeen, että kävivät suoristettavana. Itse väitän että 99.9% vanne/rengas on syyllinen. Ei se ratissa tunnu jos on vaikkapa pystyheittoa.
Sekin on sitten vähän kuskista kiinni. Joku ei huomaa koko pikku tutinaa/vapinaa, kun toisella palaa jo siinä vaiheessa hermot. Itse olen aika kriittinen tuon vapinan suhteen. Joku varmaan noilla Ixioneillakin olisi ajellut ihan tyytyväisenä

. Tuollainen perus rengasjamppa kun kiepauttaa sen renkaan vanteelle niin sitä ei paljon kiinnosta onko just siinä, vaan se riittää kun on sinnepäin. Itse ole useamman kerran kurvannut takaisin liikkeeseen ja kertonut, että nyt otetaan uusi yritys siinä tasapainoituksessa. Aina se on parantunut ja yleinsä painot siellä vanteella vähentynyt, kun vaivaudutaan vaikkapa vähän pyöräyttämään sitä rengasta siinä vanteella. Täytyisi tuokin tehdä itse niin tulisi kerralla hyvä.