Autodiagnoosi  Carcom Oy

B20 Kampiakselin akselinsuuntainen välys

  • 6 Vastauksia
  • 3752 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2452
B20 Kampiakselin akselinsuuntainen välys
« : 02.03.2016, 11:34:37 »
Semmonen tuli vastaan, että näyttää tuo pituussuunnan välys olevan vähän karannut, tuo viimoinen laakeri, joka sitä välystä kurittaa, on kaivanut itselleen tilaa tuohon takapintaan (johon stefakoppakin tulee) suhteellisen rumasti :idiot2: Eli kampi on pyrkinyt keulaa kohti kovilla voimilla.

Katselin niin välys oli jotain 0.08-0.13 ilmoitettu. Vanhalla laakerilla meni 0.35 luiska väliin, uudella laakerilla meni 0.15 luiska. Eli pari satkua yli toleranssien.

Onko tuo vielä käytettävissä ? Mitä se voi aiheuttaa ?



Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 426
Vs: B20 Kampiakselin akselinsuuntainen välys
« Vastaus #1 : 02.03.2016, 12:05:29 »
Kyl se varmaan toimii jos se ei ole ihan ruvella, jos on niin se paskoo laakerin nopeemmin.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2452
Vs: B20 Kampiakselin akselinsuuntainen välys
« Vastaus #2 : 02.03.2016, 12:31:21 »
Siisti pinta siellä on, laakerikin oli vaan tosi kulunut, että jostain syystä pyrkii kampea eteenpäin vetämään. Ajattelin että olisiko syyllinen jakopään viistohampaissa, meneekö ne silleenpäin että pyrkii vetämään kampea ja vastaavasti painamaan nokkaa sisäänpäin. Kun ajoin noilla osilla, kannessa oli tosi jäykät tuplajousetkin kiinni, voiko sr jo tuoda vastusta jakopäähän asti niin paljon tms  :idiot2:

Edit. Niputin juuri runkopukit kiinni, niin 0.15 luiska menee juuri sukkana väliin, mutta 0.20 ei mene enää millään. Kylläse yli on toleransseista, mutta ehkä minä kuitenkin pelaan ja kokeilen näin :(
« Viimeksi muokattu: 02.03.2016, 13:47:28 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1494
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 Kampiakselin akselinsuuntainen välys
« Vastaus #3 : 02.03.2016, 15:43:19 »
Syynä on kytkin ja ennen muuta käynnistys kytkin pohjassa. Virikytkin vielä pahentaa.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa eke

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 615
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 Kampiakselin akselinsuuntainen välys
« Vastaus #4 : 02.03.2016, 16:51:35 »
Ja moni odottaa liikennevalojen vaihtumista kytkin pohjassa , päittäislaakeri tykkää.....

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2452
Vs: B20 Kampiakselin akselinsuuntainen välys
« Vastaus #5 : 02.03.2016, 21:18:06 »
Ei lienee aiheuta suoraa vaaraa moottorille, mutta kuskille taitaa tulla autokoulu eteen, tunnustan nimittäin että syyllistyn kuvattuihin toimenpiteisiin useasti :-[

Pistin nippuun koneen, ja luin että tuo välys max saa olla 0.15. Vihreäkantisesta. Toivotaan parasta ja odotetaan pahinta :idiot2:
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2317
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: B20 Kampiakselin akselinsuuntainen välys
« Vastaus #6 : 23.03.2016, 22:25:57 »
Jakopäänajotushan siinä vähäsen muuttuu ratasjakopäässä jos kampiakselissa paljon pitkittäisvälystä.. En tiedä vaikuttaako tuo 015 vielä.. :) Kytkintä painaessa siis. Sen huomaa että käynti vähän muuttuu kun painaa kytkimen pohjaan.. Muistaakseni itellä oli niin että vähän kierrokset muuttui.. Välystä en oo mittaillu..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->
740GL '91 2018->
PV544 Sport  '64 2017->

 

Proturbo  Autodiagnoosi