Kirjoitin automaattiauton "vauhtipyörästä", jotta lukisit ketjun ensimmäisen viestin ja huomaisit, että on kyse automaatin virittämisestä eikä mistään keppiautosta, eli tästä syystä voisikin heti siirtyä "näpertelemään" rissojen pariin.
Ei pidä sekoitella termejä keskenään
Näitä keskusteluja lukee eri tasoisia rakentelijoita, joillakin näyttäisi menevän vauhtipyörät ja vetolevyt sekaisin...
Siirrytäämpä sitten näpertelemään rissoja:
Esimerkki: nokitettu B230f+AW70L antaa pyörätehoksi vaikkapa
100hv-Paljonko pyöräteho on kevennetyilla kiilahihnapyörillä?
-Löytyykö 101 vai 102hv? Vai edelleen 100hv?
-Entä jos vaihdetaan laturi pienempään tai vaihdetaan laturille suurempi hihnapyörä?
+Nyt laturi haukkaa vähemmän energiaa jolloin voimaa saadaan enemmän kampuran takapäästä
-Jokohan olisi 101hv takapyöriltä?
-Rahamies korvaa viskoflektin sähköisellä, nyt puhutaan jo
kilowattien tehon siirrosta kampuran takapäähän
Tässä kohtaa mulle on turhatulla selventämään että autossa oli jo uutena sähköflekti

, mua ei kiinnosta,
nämä on vaan esimerkkejä ja ennen kaikkea NÄPERTELYÄ