Race.fi  Puotilan autokorjaamo

V70 2007 Classic : Automaattilaatikko kolahtaa kun vaihdetaan N->D tai N->R

  • 23 Vastauksia
  • 25241 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AbbaSilli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Ostin juuri V70 vm.2007 Classicin 2,4 litrasella vaparilla. Autolla on ajettu 130tkm, itse olen ajanut 500km. Huomasin, että automaattilaatikko kolahtaa aika kovaäänisesti kun vaihdan N->D:lle tai N->R:lle. Ei liene pelkästään ominaisuus? N->3, 4 tai L vaihdettaessa mitään kolahdusta ei kuulu.

Täytyy varmaan viedä auto huoltoon. Autossa on Bilian Selected 12kk takuu, minkä pitäisi kattaa vaihteisto.

 

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Laatikkoöljyjä ei liene vaihdettu ollenkaan? Arvauksena heitän, että kunnolla huuhdellen tehty öljynvaihto auttaa tuohon kolahteluun.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa AbbaSilli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Laatikon öljyt on huoltokirjan mukaan vaihdettu Biliassa 10 tkm sitten.

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Jos pyörännavassa oleva vetoakselin napapultti on löystynyt, niin kuuluu tuollainen kolahdus. Vika ei siis välttämättä liity vaihteistoon ollenkaan.

Poissa AbbaSilli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
No toi napapultti on helppo tarkistaa. Täytyy tsekata ennen kuin lähden huoltoa tilaamaan.

Poissa AbbaSilli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Tarkistin napapultit ja ne vaikutti olevan ihan jämäkästi kiinni.

Onkos muuten normaaliominaisuus, kun auto on käynnissä ja vaihde P-asennossa, niin jarrua painaessa vaihteenvalitsin kolahtaa?

Täytyy tilata huolto, niin saa ammattilaiset tarkistaa, onko kaikki ok.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Tarkistin napapultit ja ne vaikutti olevan ihan jämäkästi kiinni.

Onkos muuten normaaliominaisuus, kun auto on käynnissä ja vaihde P-asennossa, niin jarrua painaessa vaihteenvalitsin kolahtaa?

Täytyy tilata huolto, niin saa ammattilaiset tarkistaa, onko kaikki ok.

Kyseinen valitsimen luota kuuluva kolahdus on sähkösolenoidi, joka vapauttaa sen kepin siten, että sitä saa liikutettua.
Eli vaihteensiirtimen salpa kyseessä.

Poissa Henkka863

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
Tarkistin napapultit ja ne vaikutti olevan ihan jämäkästi kiinni.

Onkos muuten normaaliominaisuus, kun auto on käynnissä ja vaihde P-asennossa, niin jarrua painaessa vaihteenvalitsin kolahtaa?

Täytyy tilata huolto, niin saa ammattilaiset tarkistaa, onko kaikki ok.

"kolahdus" jarrua painettaessa vaihteenvalitsimesta johtuu vaihdekepin lukituksen aukeamisesta.(itse kyllä mieltäisin sen ehkä naksahduksena.

Vaihteisto voi olla myös hukannut vapaa-asennon ohjauksensa, ja sen pystyy opettamaan takaisin vaihteiston sopeutus ajolla. Onnistuu vain korjaamolla jossa vida laitteisto
Volvo 850 STW GLT -95
Volvo V70 -99 TDI
Renault 19 16v tuning (ACS 2010)  

Poissa AbbaSilli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Voisiko kyseessä olla moottorin tukikumit?   Ylätukikumi on ihan selvä, mutta missäs muualla niitä on.

Poissa AbbaSilli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Jaahas. Tein tuossa tänään empiiristä tutkimusta. Auton ollessa sammutettuna konepelti auki heilutin poikkitukitangosta autoa eteen ja taakse.  Heiluttamalla saa naksahduksen aikaan. Sekä eteen, että taakse heilauttamalla naksahtaa. Naksahdus tulee mielestäni alhaalta molempien renkaiden kohdalta. Kyseessä ei ole mikää pikkunaksahdus, vaan sellainen, että kun laitat parkkihallissa vaihteen päälle (R tai D) niin ihmiset vieressä ihmettelee.

Poissa Ajr78

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vanhahko topikki mutta onkohan tähän kyseiseen ongelmaan löytynyt ratkaisu? Sattui olemaan ikkuna auki kun lähdin liikkeelle eilen ja kas kummaa, melkoinen kolaus kuuluu juurikin kun laittaa p:ltä r:lle.. Voi olla että on tehnyt pitemmän aikaa jo tuota, ei vaan kuulu sisälle kun ovet ja ikkunat kiinni.

Jaro

  • Vieras
Vanhahko topikki mutta onkohan tähän kyseiseen ongelmaan löytynyt ratkaisu? Sattui olemaan ikkuna auki kun lähdin liikkeelle eilen ja kas kummaa, melkoinen kolaus kuuluu juurikin kun laittaa p:ltä r:lle.. Voi olla että on tehnyt pitemmän aikaa jo tuota, ei vaan kuulu sisälle kun ovet ja ikkunat kiinni.

no mulla oli t5:ssä sama juttu.vein piiliaan kun olin just ostanu auton ja takuu päällä,kirjallinen 6kk takuu, niin oli vetarien sisäspoorit rutikuivat,putsaus ja rasvaus niin tuli hyvä,duunikaverilla oli sama d5 vollessa ja silläkin poist äni rasvauksen myötä.

Poissa glade

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Havahduin itsekkin kun satuin lähtemään ikkuna-auki liikkeelle P:ltä R :älle ja myös siitä D :lle , kuuluu itseasiassa aikas kovakin kloksahdus , kuuluuko asiaan vaihteita valitessa yleensä kuulua jokin ääni  , se , että mistä se tearkalleen tulee , en osaa sanoa Empä ole juuri aikaisemmin tuollaista huomannutkaan kun ikkunat on yleensän kiinni liikkeellelähdettäessä .
niin ja autohan on V70 2,5T -05
« Viimeksi muokattu: 23.05.2012, 16:16:42 kirjoittanut glade »

Poissa glade

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
No niin nyt on vika korjattu , vetari oli aavistuksen löysällä . asentaja kiristi molemmat puolet ja nyt on hiljaista  :)

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
No niin nyt on vika korjattu , vetari oli aavistuksen löysällä . asentaja kiristi molemmat puolet ja nyt on hiljaista  :)
Niin mikä ?   ::) vetari, vaiko jo tuolla selitetty napapultti.
Jarruhan on päällä kun vaihdetta vaihdetaan, D/R/P/N  joten auto ei liiku pätkän vertaa tuossa vaiheessa, joten ei kolahdus voi tulla mistään liikkuvista koneen/ripustuksen osista.
Napapultin löystymisen huomaa siitä, että kun ajossa himmaa kaasua, ja taas kiihdyttää, niin sitten kolahtaa, ja juuri tuo on vetarin päässä kiinni.
Napapultti kun löystyy, niin kolahtaa niinkuin kerroin, ja kun se löystyy, niin siihen ei kiristys kauaa auta,,,,on vaihdettava uusi pultti, ja kiristettävä se 35Nm:n +90 asteen kireyteen.
« Viimeksi muokattu: 29.05.2012, 23:19:36 kirjoittanut Teutori »
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

 

Autoracing  KL-varaosat