Jaha nonnihhh!
Pientä käpistelyä tässä on viimepäivityksestä kerinnyt jo harjoittaa.
Päätin puuttua ihan rukkasten kanssa jo tänävuonna moponvihreän talviauton ruostejuttuihin, kun siinä pääsi livahtamaan leimakin jo muutaman kuukauden pitkäksi. Joten tuli hitsattua siitä taka-akselin sisäkaaret ja niiden kiinnitys konttiin tuli muutettua vain kulmaksi.
Helmojen takapäät ja kuskin penkin takakiinnikkeen kohdalta lattiaa ja itse kiinnikkeitä

Myös takapenkin turvavyön kiinnityspiste toiselta puolelta massan alta kaivellessa meni meisseli läpi kolmelta sivulta itse kierrelappua

Etulattiaa tunkkauspisteen luota oikealta ja siitä se korisauma.
Kuskinpuolelta poikkipalkki siitä ~vaihteistopalkin kohdalta.
Vähän matkaa meni myös helmoja. Oikean sais laittaa vaikka kokonaan uuden.
Myös oikea takakaari alkaa irtautua muusta korista ja sen päätin jättää seuraavaan kertaan.
Epoksi alle ja akryyli päälle. Kiveniskumassaakin laitoin ja jotain kotelosuojaakin koitin roiskia mutta liekkö nuo sprayt enempi päänhoitotuotteita.
Taakse tuli vaihdettua jarruletkutkin, taisi olla jo ihan ajankohtaista


Taka-alatukivarret, jousilautaset ja jarrukilvet myös uusin takapäähän.


Tarvike tukivarret oli kaposemmat ja todella ahtaat iskareille. Jarrukilpiä piti vähän naputella että satulat kävi kiinni ja yhtä kilvenreikää jopa vähän vinguttaa.
Pohjaanlyöntikumit oli myös vammautuneet hapettumisen johdosta joten leikkasin jäljellä olevan "metallin" pois ja porasin pultin kupeelta läpi tekemääni kiinnikkeeseen.

Menihän siihen käsijarrukengät, vaijeri jarrupaloja ja joku raidepääkin samalla. Leima tuli mutta vielä ahtimen öljunpaluuputki tihmi öljyä josta kehoitus. Suullinen huomautus myös kaameista peilipinnoista vaikka niistä vielä kuvio irtoaakin. Pitäisi ne jo ihan ulkonäkösyistäkin laittaa.
Jottei nyt ihan pelkkään mätähommaan tämä jää niin tuli myös viriteltyä bilteman lisämittarit, joissa oli kehykset vähän paksut tuolle orkkis telineelle.


Farkun vaihdelaatikko tuli korjattua bmw:n varaosilla ja tämä tietty vaati vähän käsityötä keppitelineen laatikon kiinnikkeen ja kardaanin muodossa.
Laatikko on tehty kaiketi sre765:lle ja tuon 707 asetelman kanssa tuli aika ahdasta, 37dz painelaakerilla, lyhennetyllä kuulalla ja vähän hipaistulla kaavelilla jäi vielä toista milliä tilaa vaihdelaatikon ja kaavelin väliin.
Mikäli joku nujuaa saman ongelman kanssa on tuo 37 painelaakeri tosiaan ohuempi kuin 53, tosin käpälässä ja laakerissa tällöin tasainen pinta, joka tietty muutettavissa.

Tuo zf tosiaan vaatii pidemmän vaihdekepin kuulan alapuolelta kun muistinkaan ja vaihdevälit jäi nyt vieläkin vähän pitkäksi.
Kardaani tuli tehtyä w203 laipasta ja booripäästä sovite volvon akseliin.

Veti vaan aika mutkalle kun hitsaili noin paksun metallimurikan kiinni. Oikasin sitten sorvissa kaasupillien kanssa ja heittoa jäi noin kymppi. Itse akselikin tuntui heittävän hieman jo valmiiksi.
Laatikkopalkkiin porasin vaan reijät kumityynyille ja toisen alle ja päälle korilevyt kallistuskulman takia.
Laatikon mukana tuli jokin vauhtipuljun laatikon kiinnike jota vähän vääntelemällä kävi kumityynyt suoraan kiinni.

Panhard tanko tuli nyt tehtyä myös tähän säädettäväksi. Säätö vähän karkea mutta eihän nämä mitään ampumavälineitä olekkaan.


Ennen kesää pitäisi vielä huoltaa holsetti, tuli nyt hankittua läjä "step gap" tiivisterenkaitakin tulevaisuutta ajatellen.
Vähän tekisi myös mieli kokeilla isompia siipiäkin mutta onko sitten niin välttämätön käyttöautossa.
Mätähommista löytyy jotain kuvia tuolta samasta kansiosta kuin muutkin kuvat mikäli erityisesti jäi kiinnostamaan
