Kulkukoira  Proturbo

V70 Konepellin aukaisuvaijeri ASAP.

  • 7 Vastauksia
  • 9735 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa V70T02

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
V70 Konepellin aukaisuvaijeri ASAP.
« : 20.07.2011, 21:27:48 »
"Lykkäs myrkyn pesään"

Auto V70 -02

Reissuun pitäs päästä ja tänään pesujen ym. tarkistuksien jälkeen konepellin avausvaijeri pärähti poikki, niin jäi nesteet tarkistamatta.


Nyt pikaista neuvoa vaijerin saan huomenna Volvolta se on ok eikä niin hinnakas kuin ounastelin.

Aavistelen sen olevan jonkinmoinen urakka sillä ensin konepelti auki? sitten sen vaijerin vaihto.
Miten paljon menee purkuun jotta saa vanhan pois ja uuden tilalle?

Kapiinin puolelta näyttää olevan suojan alla yksi pultti ja sivupaneelin saa irti mutta miten siitä eteenpäin?

Onko joku paininut saman asian kanssa?

Ei oikein viitsisi lähteä tien päälle tollain konepelti "yhtätavaraa" lupasi kunnon helteitä ja ainahan on mahdollista jotta jotain sattuu öljyt olisin tarkistanut ja pesunesteet eipä niissä varmaan mitään mutta kuitenkin.

Jos on tietoa saako jeesiä.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6618
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: V70 Konepellin aukaisuvaijeri ASAP.
« Vastaus #1 : 20.07.2011, 21:34:32 »
Onko tietoa  mistä vaijeri on poikki? Jos on avauskahvan juuresta, niin siitä nysästä luulisi saavan jollain pihdeillä nyittyä konepellin auki.

Tuosta mallista saa kapealla ja suht pitkällä meisselillä maskin irrotettua ulkokautta. Maskin ripojen välistä näkyy alareunassa muistaaksen kolme ja yläreunassa neljä kiinnityspistettä. Painaa meisselillä kiinnityksen takana näkyvää peltiklipsua ja samalla yrittää vetää maskia ulos päin. Sitten voisi olla jonkinmoiset mahdollisuudet päästä konepellin lukkoihin käsiksi, vaikka onhan siellä vielä niitä muovisia ilmanohjaimia häiritsemässä, mutta kuitenkin.

Poissa V70T02

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 Konepellin aukaisuvaijeri ASAP.
« Vastaus #2 : 21.07.2011, 18:49:11 »
Okei.

Kiitos Kulmamiehelle, maskin sain temuttua pois ei ollut ihan sekään helppo.
Yhden pitkän meisselin kärjen taivutin 90 asteen kulmaa niin sai klipsit auki joskin alko miettimään jospa tapahtuisi pieni halkeaminen.

Muuten pärjäs torakseilla ja 10mm hylsyllä.

Sitten kaikki kumi ohjaimet pois jne.. lukot sai naksautettua auki vasemman ja oikean käden tekniikaa synkronoimalla..

Pelti ylös ja pähkäily päälle????

Eipä auttanut kuin tipauttaa puskurin muovi listat pois pultit auki ja sivusta toraksit.
Vasemmalta koko lyhty ja oikealta lukkopellissä oleva kiinnike.
Lukkopellistä kaikki päällä olevat ja lyhdyn alla olevat pultit pois niin johan alko lukkopelti olee irti.

Ilmaputsari irti ja sitten tsuumaan vaijeria, sekä minne menee???

Tämä vaijerinlaitto olikin sitten helppo siinä putsarin alla menee runkoa pitkin putki ja kun uudessa oli merkki miten pitkälle työntää.
Vaijerin asetus lukkoihin ja kasaus.

Olisin jättänyt volvolle mutta eipä olisi 2-viikkoon aikaa ollut mokomaan duunin, no nyt hankki työpalkat itselle.

Mutta se ihmetyttää että ei ole mitään helppoa konstia saada pelti auki. Alasuunnasta ei ole mitään mahdollisuutta (kädet ei riittänyt ) sekä paljon kamaa edessä.
Naapuri siinä esitteli vanhan chevyn ns. vaijeri , sekä olisi satkun, sekä jano juomat antanut tulpien vaihdosta chevaan ei hotsittanut  ;-) no olipahan juttu seuraa, ja tarkeni 35 varjossa.

Siinä se nyt tien päälle.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 Konepellin aukaisuvaijeri ASAP.
« Vastaus #3 : 21.07.2011, 22:13:38 »
Mutta se ihmetyttää että ei ole mitään helppoa konstia saada pelti auki. Alasuunnasta ei ole mitään mahdollisuutta (kädet ei riittänyt ) sekä paljon kamaa edessä.

Sikäli tosi hyvä juttu, että konehuoneeseen ei pääse helpolla esim. osia varastamaan tai jotain muuta mitä noi rikoksen polun valinneet henkilöt yleensä sieltä voisivat haluta.

Poissa HTK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 Konepellin aukaisuvaijeri ASAP.
« Vastaus #4 : 21.07.2011, 23:09:39 »
Sikäli tosi hyvä juttu, että konehuoneeseen ei pääse helpolla esim. osia varastamaan tai jotain muuta mitä noi rikoksen polun valinneet henkilöt yleensä sieltä voisivat haluta.

Kyllä. Ja yleensä tuolta saa hälyttimen aika nopeasti deaktivoitua.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 Konepellin aukaisuvaijeri ASAP.
« Vastaus #5 : 21.07.2011, 23:23:16 »
Kyllä. Ja yleensä tuolta saa hälyttimen aika nopeasti deaktivoitua.

Niinpä, tosin kyseisessä automallissa sireeni on oikean lokasuojan sisuksissa, johon ei ihan mahdottoman helpola pääse käsiksi, konehuoneen puolelta ei pääse ollenkaan.

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 Konepellin aukaisuvaijeri ASAP.
« Vastaus #6 : 22.07.2011, 09:15:00 »
"toraksit"?????
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron