Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Kierrokset putoaa 200-300 rpm 100km/h vauhdissa ? (automaatti)

  • 55 Vastauksia
  • 10005 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6712
  • 1% Hybridi
Niin on ja se turbiinilukko on tavallaan se viides vaihde, lukittuu yleensä n. 80kmh nopeudessa. Kierrokset putoaa n. 200rpm kun se tapahtuu.
Tuo sakkaaminen tapahtui 100-120km/h vauhdissa. Avatussa TPS:ssä oli selkeät skraadit siinä kosketuspinnassa.
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6712
  • 1% Hybridi
Tänään oon tapellut tuon ETM:n kanssa omissa mittauksissani ei nämä taulukon lukemat pidä paikkaansa



Tuossa tekstissäkin se kerrottiin.  Ongelmana on että siltä kolmos pinniltä mitattuna jännitteet on 0,63v  1,404v ja täysin auki 4,76v

Eli kaikki arvot on korkeammat kuin tuossa alemmassa listauksessa ?

Magneetin kääntäminen ei juurikaan muuta voltteja, ainoastaan läpän toiminta muuttuu. Toisessa kohdassa se kilkkaa kahdesti ja jää raolleen, toisessa kohtaa kilkkaa kahdesti ja jää kiinni n.10 sek ajaksi.

Video youtubessa toiminnasta. https://www.youtube.com/watch?v=ykgzYCN-F6A

Anturiin on sitä kolon sektoria lisätty myötäpäivään, kun oli ekassa mittauksessa viikko sitten voltit isompia, tosin ei ollut noin tarkkaa mittaria käytössä. Nyt on muutama lainassa koululta.

Kaasupoljinta painamalla ei arvot muutu miksikään.
Lisäksi madalsin sitä kiinnitysmutteria, kun oli jossain vaiheessa jumistusta havaittavissa. Kannessa oli nirhauma, ikäänkuin olisi mutteri osunut siihen ?

edit: Millä volttimäärällä tuon saisi käymään ? Pystyvätkö volvolla tai jollain nohevalla ohjelmoijalla mukauttamaan voltit kohdilleen ?
« Viimeksi muokattu: 11.09.2016, 13:37:43 kirjoittanut jaskajokunen »
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Pistäisin kasaan ja kokeilisin toimiiko.
Volvolla noita ei säädetä mihinkään.
Saa olla sitten aika perehtynyt ohjelmoija kuka noita osaa mennä ronkkiin.
Mahtaakohan sen kuuluakin jäädä vähän aiki, että käy tyhjäkäyntiä...
« Viimeksi muokattu: 11.09.2016, 14:07:47 kirjoittanut Justus »

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6712
  • 1% Hybridi
Juu, nyt on auki raollaan itsetestauksen jälkeen.  Pitää huomenna taas parsia kasaan, alkaa kyllä jo kohta menemään rutiinilla nippuun.

Mä luulin, jotta kun vaihtavat volvolla sen ETM:n niin säätävät voltit kohilleen.
« Viimeksi muokattu: 11.09.2016, 17:32:08 kirjoittanut jaskajokunen »
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Ei ne mitään säädä, kun ei siihen ole ohjelmassa mitään mahdollisuutta. Lataavat vaan uuden softan koteloon ja se on siinä.

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6712
  • 1% Hybridi
No ei lähde, ei edes lupaa  :-\ Mitähän tuon kanssa tekisi. Ketään, joka haluaisi ottaa tuon etm:n korjaukseen ?
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Onkohan siellä nyt kaikki muut kunnossa, autohan on käsittääkseni seisonut jo pidempään. Tuleeko kipinää ja onko paineet bensatukin päässä?
Onko puristuksia?

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6712
  • 1% Hybridi
Pitää huomenna mittailla sulakkeet läpi, sitten taas puretaan sitä ETM:ää.
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Järjestelmärele on syytä kattoa myös. Siinä releboksissa vasemmalla neliskanttinen. Siinä on muistaakseni useampia samanlaisia. Voi vaihtaa ristiinkin. Bensapumpun rele on kans vikalistalla näissä.

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6712
  • 1% Hybridi
Järjestelmärele on syytä kattoa myös. Siinä releboksissa vasemmalla neliskanttinen. Siinä on muistaakseni useampia samanlaisia. Voi vaihtaa ristiinkin. Bensapumpun rele on kans vikalistalla näissä.
Tässä ei ollut kuin yksi samanlainen rele 949448. Ei vetänyt edes suoraan akulta kytkettynä, tosin akun jännite oli 11,8, mutta kokeilin myös toisella akulla, ei toiminut. Avasin releen ja kokeilin käsin kärjet kiinni, silloin alkoi myös etem kilahtelemaan.  Olisiko tuo rele hajonnut sen viime kokeilun jälkeen ? Sillä videollahan tuo toimi vielä kuin ihmisen mieli  :idiot2:

Kuinkas se Xeemodex tarvitsevatko he vanhan etm:n tilalle ? Toimisiko se tässä tapauksessa ilman kikkailuja ?
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Xemodexiä joskus kysyin Kanadasta, eivätkä suostuneet tekemään kauppaa eurooppalaisten kanssa. Olisi kuulemma ollu joku jälleenmyyjä muistaakseni UK:ssa. Eivät koskaan vastanneet viestiini, eikä edes puhelimeen, se sitten jäi.
Muistelen, ett Xemodex tarvii sen boxin sinne. Ne testaa ja ajaa siihen ohjelman, sit pitäis olla plug&pray.
Toi minkä linkitit saattais vahingossa vaikka toimia, viitaten yhden foorumilaisen puheisiin joka laittoi 80 sarjan volvoon käytetyn 70:n boksin ilman ohjelmointia ja lähti kuulemma rokkaamaan hyvin. En tiiä sit mut itellä on semmonen tutina, et kyl se kuiteskin sitä oikeen mallin ohjelmaa sinne kaipais.
En silti ottais riskiä, että toimiiko. Uutta boksia vaan volvolta ja se on siinä sitten.
« Viimeksi muokattu: 18.09.2016, 16:45:21 kirjoittanut Justus »

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6712
  • 1% Hybridi
Uutta boksia vaan volvolta ja se on siinä sitten.
Eikös sinne pitäis toimittaa se vanha vaihdossa ?
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Eikös sinne pitäis toimittaa se vanha vaihdossa ?
Siinä on panttimaksu. Jos et toimita vanhaa takaisin, menetät pantin.

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6712
  • 1% Hybridi

Toi minkä linkitit saattais vahingossa vaikka toimia, viitaten yhden foorumilaisen puheisiin joka laittoi 80 sarjan volvoon käytetyn 70:n boksin ilman ohjelmointia ja lähti kuulemma rokkaamaan hyvin. En tiiä sit mut itellä on semmonen tutina, et kyl se kuiteskin sitä oikeen mallin ohjelmaa sinne kaipais.
En silti ottais riskiä, että toimiiko. Uutta boksia vaan volvolta ja se on siinä sitten.
Onko turbossa sama ETM kuin vaparissa. tää mun on turbo
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Onko turbossa sama ETM kuin vaparissa. tää mun on turbo
eri se on. Mut toi jannu mistä kerroin vaihtoi T5:n boksin vapariin ja sitä kyllä suuresti ihmettelin.

 

Futurez  Kulkukoira