Autoracing  KL-varaosat

Leviskö kytkin kartaani laatikko vai perä?

  • 9 Vastauksia
  • 3800 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa A.Lilja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Leviskö kytkin kartaani laatikko vai perä?
« : 18.03.2016, 20:48:16 »
Volvo on 360 GLi 4d 2.0 B200E koneella. laatikko on kai M47R tai II.
Niin ja autossa on entisen omistajan toimesta kemppiperä joka on näyttänyt ainakin tähän asti toimivan

Elikkäs.. Auto ei ole tieliikenne käytössä jonka takia ei hirveesti ole kiinnostusta laittaa omaisuuksia tähän, joten jos joku tietäis millä hakea vika varmasti ja osais kertoa about uuden käytetyn osan hinnan  :)

Ajoin suoralla niinku aina ennen ja yhtäkkiä veto vain hävisi. Luulin että vaihde olisi lähtenyt vapaalle mutta ei löytyny vaihteita.
Ei minkäänlaisia sivuääniä ennekuin hajosi eikä vauhdissa kun oli jo hajonnut ja koitin 1. ja 2. vaihdetta päälle. Auto pysähtyi vapaalla ja koitin vielä 1 ja 2 vaihteen niin pitää vaa ujelluksen / vihellystä minusta kartaanitunnelin alueelta, mutta käskin veljeni katsomaan alle kun päästän kytkimen niin laatikko ja perä siellä ainakin heilui mutta yhtään ei veto välity renkaille..  :'(

Jos kartaani ois rikki niin eikös se jotakin kolinaa pitäisi? Ja perä rohinaa/kolinaa?

Moottori käynnissä ja sammuksissa vaihteet löytyy kuitenkin ihan samalla tavalla kuin ennenkin. Kytkin tuntuu täysin normaalilta ja ujellus kuuluu enemmän auton keskeltä kuin keulasta, joten se tuskin kytkin on mikä laukesi.

Niin millähän tässä nyt kannattais alkaa ehtimään vikaa?  :o Pitäskö se ihan ekana perä avata ja kahtoa missä kunnossa vai osaako joku jo ihan tän tekstin perusteella arvailla mistä kannattas alottaa tutkiminen? Keväämmällä luultavasti saan auton nosturille että sitten voi enemmän ihmetellä. Nyt voin ainoastaan nostaa auton ylös ja kurkata sinne perään miltä siellä näyttää.

Kaikkelle avulle on tarvetta ja halvoille osille kun paskaks menneitä osia alkaa löytymään..  >:(

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3251
  • Boxy, but good
Vs: Leviskö kytkin kartaani laatikko vai perä?
« Vastaus #1 : 19.03.2016, 07:44:44 »
Kurkkaapa ettei olis "kardaanin" eli kytkinakselin pooriholkki löysyyttään pettänyt, sen putken takaosassa lähellä vaihdelaatikkoa on alapuolella muistaakseni kumitulpat tai vastaavat jotka pois ottamalla paljastuu jotku kuusiokoloruuvit





Tyyppihomma että nuo ruuvit löystyy ja sitten poori korkkaa.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Team Karvavako Racing #6
-Huoltoukko-

Poissa A.Lilja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Leviskö kytkin kartaani laatikko vai perä?
« Vastaus #2 : 19.03.2016, 15:52:32 »
Täytyy tuo kurkata sitten. Kiitoksia!  :)

Mikähän osa tuohon sitten on halvin vaihtaa että on taas liikkeessä? ???

Poissa Jule

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1102
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Leviskö kytkin kartaani laatikko vai perä?
« Vastaus #3 : 19.03.2016, 15:56:37 »
Hyvin pitkältihän se on kiinni siitä mikä osa sieltä on pettänyt, tai mistä hampaita puuttuu.

Poissa A.Lilja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Leviskö kytkin kartaani laatikko vai perä?
« Vastaus #4 : 19.03.2016, 16:46:44 »
jos ne on nuo boorit niin se "kartaani" ja/tai tuo holkki? Milläs tuon koko putken saa alas? Tai miten?  :o

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3251
  • Boxy, but good
Vs: Leviskö kytkin kartaani laatikko vai perä?
« Vastaus #5 : 26.03.2016, 07:15:13 »
jos ne on nuo boorit niin se "kartaani" ja/tai tuo holkki? Milläs tuon koko putken saa alas? Tai miten?  :o
Laatikko tai kone irti ja siitähän se sitten välistä tupsahtaa. Selvitä nyt enste mikä mättää niin siitä se sitten..
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Team Karvavako Racing #6
-Huoltoukko-

Poissa A.Lilja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Leviskö kytkin kartaani laatikko vai perä?
« Vastaus #6 : 28.11.2016, 19:35:11 »
Noniin täällä taas..  :-\

Pari kuukautta sitte uskalsin laittaa possun nosturille ja kurkata nii se booritushan siellä on perkele korkannu.. sitte vetelinki rälläkällä siihen semmosen aukon että saa vaikka hitsuuteltua jotakin et alkais pitämää... Sitte lueskelin pariinkin kertaan internetin ihmeellistä maalimaa ja tuli liiankin selväks että hitsaamalla se laukee kuitenkin taas..  :(
Syynä siihen vissiin koneen ja laatikkoperämurikan kumityynyjen pehmeneminen(?) Noo sit tuli mielee että eestähän ne petti jo ekana päivänä kun ton raadon menin hankkimaan ja laitettiin eteen 2*2kpl jääkiekkoja korvaamaan ne kumit. En nyt ulkoa muista millanen se laatikon+perämurikan kiinnitys oli mutta jos tekis taakse saman homman niin mahtaisko kestää hitsattu "kartaani" edes jonkun aikaa?

Viimesenä vaihtoehtona sitten jos joltakin sattus löytymään uutta kytkinakselia ja sitä hemmetin booriholkkia (vituttaa laittaa taas rahaa tuohon romuun kun laho paska jossa kiinni 500-600€ helposti ja tunnin kaks oon tuolla kerenny ajamaan vuoden aikana..)

Vai hitsaisko korin läjään ja jokkisukoille rojekti että mitähän ne noistakin maksaa  ::) Kaarien laput kiinni pohjaan ja ovi putket pitäs tehä ja joku systeemi uusille iskareille kun ei tuossa ole toista pyöränkoteloakaan  :D

Poissa A.Lilja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Leviskö kytkin kartaani laatikko vai perä?
« Vastaus #7 : 28.11.2016, 22:37:48 »
juu kyselly niiltä jolta noita akseleita löytyy nii 50-60€..  >:(

Alkaa olee ihan tarpeeks Volvoa koettu ku n. 500€ auton (vaihto päittäin krossiin) ja oikeastaan kuppipenkit, vyöt ja kaaret ja piikit oli ainut syy miksi suostuin päittäin vaihtoon ja seuraavana päivänä ekan puolentunnin ruisailun jälkeen putos kone jonka seurauksena hammastanko katkes, putki repes ja samaan aikaan meni vetari. Auto nosturilla paljastu että takajarrut kummallakin puolella paskana (kengät, sylinterit).  :'(
Näiden jälkeen meni bensapumppu ja alkuperänen tankki osoittautui vuotavaksi yksilöksi (yllättävää minun tuurilla) Joten bilteman bensatankin ostoon ja letkua ja putkea haalimaan.
Tuon kaiken parsimisen jälkeen sain vehkeet rokkaamaan ja lumetki oli jo suht sulanu pois mutta kerkesin sen tunnin verran taas pyöritellä kun sitte laukes "kartaani"

Eli lyhyt yhteenveto
>1 vuoden omistuksessa
>2-3tuntia ajanu tolla läjällä
>Autoon mennyt rahaa: Auto (500€), Jarrut (30-40€), 4kpl Jääkiekkoja (X€?), Hammastanko (45€), Vetari (35€), Bilteema löpötankki (15-20€), Perkeleesti kaljaa putkiremppaan (10-20€), Bensapumppu (about 15€)

Joten amiksen matikalla laskien koko possu on tyhjentäny mun lompakkoa noin. 650-700€ Ja tähän samaan konkurssiinko pitäs vielä lisää rahaa laittaa? Johan tuolla rahalla sais ihan oikeita autoja, se tässä hommassa eniten vit*ttaakin ko ois ollu viisas nii 300-400€ saa TOIMIVAN takapotkun jos tarve on..

Joten jos jollaki on tarvetta possun osille voi kysellä yvllä multa, teen joko niin että puran palasiks ja myyn rullaavan kopan erikseen ja loput rojut myyntiin tai 2. vaihtoehtona kesällä tirrailis kopan läjään ja joku hätäne patentti kartaaniin ja ensimmäiselle mielellään niin kauas ettei tarvihe muttereitakaa tuosta enää nähä.

Alan lyömää paloiks jos tarpeeks moni kyselee osia. Possuvolvosta on nyt saatu tarpeeksi, ostettava ihan oikee auto.  ;)

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1420
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Leviskö kytkin kartaani laatikko vai perä?
« Vastaus #8 : 29.11.2016, 10:18:10 »
Täältä löytyisi kytkinakseli, booriholkki ja suojaputki. Purettu omin voimin liikkuvasta autosta, vaihteisto-perä on vielä kiinni putkessa. Tarjoa? Voisi joskus kulkeutua esim. Saarijärvelle.

Onko kaarista tietoa onko minkään sääntöjen mukaan tehty? Pohjan mädät ei haittaa kun käytännössä leikattava koko pohja ja pyöränkotelot pois jos jokkikseen tekee. Eli ei kannata hitsata jos jokkikseen myyt. Kopasta saat muutaman kympin, jos kaaret kelpaa muokkaamatta jokkikseen niin 300-400 rahaa.
Peugeot Boxer 2,2 HDi
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa A.Lilja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Leviskö kytkin kartaani laatikko vai perä?
« Vastaus #9 : 29.11.2016, 18:07:35 »
 :(
« Viimeksi muokattu: 09.01.2017, 21:04:01 kirjoittanut A.Lilja »

 

Carcom Oy  Ateho